וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' מתכוננים לגמר אוסטרליה: "הרמה הכי גבוהה של טניס"

הספרדי והסרבי יודעים שניצחון בגמר אוסטרליה (ראשון, 10:30, יורוספורט) הוא מעבר לגביע, אלא עוד צעד במאבק על התואר "הטניסאי הגדול בכל הזמנים"

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי שניצחו בחצי הגמר בקלות, גם הם וגם חובבי הטניס יודעים שעכשיו מגיעה המנה העיקרית: נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל יתמודדו מחר (ראשון, 10:30, יורוספורט) בגמר אליפות אוסטרליה בקרב הגדול של הטניס העולמי, בין שני הטניסאים הטובים בסבב, ובין השניים הטובים בהיסטוריה.

בחצי הגמר נדאל הביס בקלות את ציציפאס אחרי שאיבד שישה משחקונים בלבד, לאחר מכן דג'וקוביץ' הביס את פוי אחרי שאיבד ארבעה משחקונים בלבד, ושני הטניסאים הוותיקים שוב הוכיחו לדור הצעיר שלא יהיה פשוט להדיח אותם מהצמרת.

זו הפעם השמינית שבה נדאל ודג'וקוביץ' נפגשים בגמר טורניר גרנד סלאם (מאזן 3:4 לנדאל), כשהפעם האחרונה שהם נפגשו בגמר במלבורן הייתה ב-2012, אז ניצח דג'וקוביץ' במשחק שנמשך חמש שעות ו-53 דקות, ונחשב לאחד הטובים בתולדות הטניס.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל נפרד מיריבו נובאק דג'וקוביץ'. Matthew Stockman, GettyImages
עוד פרק ביריבות הכי מפוארת של הענף. נולה ורפא/GettyImages, Matthew Stockman

דג'וקוביץ' מגיע למשחק מהמקום הראשון בעולם, כשבמפגש ה-53 שלו מול נדאל, הוא מוליך 25:27. נדאל בן ה-32, לעומת זאת, שבשנה שעברה סבל משלל פציעות, שוב נראה במיטבו, וחד מתמיד, כשטרם איבד מערכה בטורניר.

נדאל מחפש תואר שני במלבורן (2009), בעוד דג'וקוביץ' מחפש תואר שביעי באוסטרליה. "היו לא מעט רגעים מיוחדים כששנינו על המגרש, לאורך כל הקריירה, בכל הזירות החשובות", אומר נדאל, שזכה בקריירה ב-17 גרנד סלאמים, "אנחנו דוחפים אחד את השני לקצה, לרמה הכי גבוהה של טניס. מחר הולך להיות פרק נוסף".

דג'וקוביץ', מנגד, מרגיש נוח מאוד באוסטרליה, מאז שלקח את האליפות הראשונה שלו פה ב-2008, לפני 11 שנה, כשהיה בן 20 בלבד. כעת הוא מחפש גרנד סלאם 15 בקריירה, ושלישי ברציפות. "הוא היריב הכי גדול שלי", אומר נולה על הספרדי, "עם כל מה שיש לו, עם כל איכויות המשחק שלו, לאחרונה הוא גם הוסיף נקודות קלות שהוא זוכה בהגשה, מה שמקשה לשחק מולו אפילו יותר".

בנוסף, ברור שהמנצח במשחק יקדם את עצמו עוד צעד במאבק האדיר על תואר "הטניסאי הגדול בכל הזמנים" (או לכל הפחות, המעוטר בכל הזמנים): אם נדאל יזכה בגרנד סלאם ה-18, הוא יתקרב לפדרר שבמקום הראשון (זכה ב-20 בקריירה), ויהפוך לשלישי בלבד בהיסטוריה שזוכה לפחות פעמיים בכל אחד מהגרנד סלאמים (יחד עם רוי אמרסון ורוד לייבר). דג'וקוביץ', מנגד, יעבור את פיט סמפראס (14) ויעלה למקום השלישי ברשימת הזוכים בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully