וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנד פרי תל אביב בג'ודו יוצא לדרך: "יש כאן משהו מיוחד"

23.1.2019 / 18:30

לראשונה, תחרות מסבב הגרנד פרי נערכת בישראל והספורטאים נרגשים. גילי כהן וגפן פרימו (עד 52 ק"ג) עשויות להיפגש בחצי הגמר, ברוך שמאילוב וטל פליקר (עד 66 ק"ג) רק בגמר

תחרויות הג'ודו העולמיות לשנת 2019 ייצאו לדרך מחר (חמישי) וזה יקרה בדרייב אין בתל אביב, כאשר ישראל תארח לראשונה תחרות מסבב הגרנד פרי. 380 ספורטאים מ-53 מדינות שונות הגיעו לשלושת ימי הטורניר (חמישי עד שבת, סך פרסים של 100 אלף דולר) ועבור הנציגים הישראלים הבכירים (מתוך 45 בסך הכול) מדובר בהזדמנות ראשונה לצבור נקודות בקריטריון האולימפי לקראת טוקיו 2020.

ג'ודוקא ישראלית תמנע נלסון-לוי. קובי אליהו
מדורגת שנייה בקטגוריה שלה. תמנע נלסון לוי/קובי אליהו

במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר במלון הילטון בתל אביב, הציב יו"ר האיגוד משה פונטי את היעד הבא: "המטרה היא להביא את אליפות העולם לישראל. האיגוד העולמי לוקח אותנו בחשבון ובהחלט יש סיכוי. כדי לקבל הבטחה של אליפות עולם צריך תקציב גדול מאוד. יש לנו כאן הרבה ג'ודאים איכותיים שיכולים להביא מדליה והרבה כבוד, וצעירים מרשימים שאנחנו רוצים שיתקדמו ויגיעו לאולימפיאדה בעתיד".

ירדן ג'רבי, מדליסטית הארד מריו 2016, נכחה גם היא במסיבת העיתונאים ואמרה: "זו כבר תחרות שלישית שנערכת כאן וזה מתחיל לחלחל לספורטאים, הם לא מתרגשים יותר מדי. זה עושה להם כל כך טוב, נותן דחיפה רצינית להתחרות כאן. האירוע המדהים הזה יעשה טוב לכולם, יש משהו מיוחד בג'ודו הישראלי".

תמנע נלסון לוי ייצגה את נבחרת הנשים ואמרה: "זו חוויה גדולה ומרגשת שאירוע כזה מגיע לישראל. המאמנים שלנו עושים עבודה נהדרת ורואים את זה בכמות המתחרים. כל אחד לוקח את השפעת הקהל אחרת. כיף שיש תמיכה שאנשים באים ואוהבים לראות ג'ודו". פיטר פלצ'יק ייצג את נבחרת הגברים והוסיף: "כולם חדורי מוטיבציה ומתאמנים חזק. זו הזדמנות נדירה לראות כל כך הרבה ספורטאים ישראלים על אותו מזרן. אי אפשר להישאר אדיש לקהל הישראלי, כמו שהיה באליפות אירופה למשל. זה דוחף אותך קדימה".

הג'ודוקא טל פליקר. קובי אליהו
המרוץ לטוקיו מתחיל. טל פליקר/קובי אליהו

מחר, כאמור, התחרות תיפתח עם קטגוריות המשקל של עד 48 ק"ג, עד 52 ועד 57 אצל הנשים, ועד 60 ועד 66 אצל הגברים.

עד 48 ק"ג: שירה ראשונה ונועה מינצקר מתחילות אוטומטית מהסיבוב השני ויכולות לפגוש אחת את השנייה רק בגמר, אבל למינצקר יש בדרך קרב אופציונלי מול מרינה צ'רניאק ברבע הגמר. תמר מלכה תתחיל מהסיבוב הראשון.

עד 52 ק"ג: גילי כהן וגפן פרימו, המתחרות ביניהן על המקום באולימפיאדה, עלו אוטומטית לסיבוב השני ויכולות להיפגש בחצי הגמר, אם לא תמעדנה בדרך. פז כפרי תתחיל בסיבוב הראשון.

עד 57 ק"ג: תמנע נלסון לוי מועמדת למדליה ומדורגת שנייה בקטגוריית המשקל שלה. היא תתחיל את התחרות בסיבוב השני, כשאיתה בקטגוריה גם מעיין גרינברג, שקד עמיחי ואריאל בצלאל.

עד 60 ק"ג: ארבעה ישראלים צעירים יתחילו את דרכם כבר בסיבוב הראשון. מדובר במתן קוקולייב, אלון אהרון, יאיר אלקינד ודניאל בן דוד.

עד 66 ק"ג: ברוך שמאילוב וטל פליקר עשויים להיפגש בקרב על הזהב. השניים מתחילים בסיבוב השני, כשאיתם בקטגוריה גם ירין מנגד ואמיר דנטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully