וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מאיימת: אם יימשכו הקריאות בדרייב אין, לא נופיע למשחקים

21.1.2019 / 21:28

בעקבות הדרבי הצהובים דורשים מהמנהלת להגיב לקריאות השואה והקללות הקשות נגד רגב פנאן ושמעון מזרחי: "תופעות בזויות". פנאן הגיש תלונה במשטרה, המנהלת: "חבל שהמשטרה לא פעלה". הפועל תל אביב: "זה ספין"

צפו בתקציר המשחק

מנכ"ל מכבי תל אביב אלי דריקס הוציא הערב (שני) מכתב ליו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל והמנכ"ל עדלי מרכוס בעקבות הדרבי התל אביבי שהתקיים אמש, ובו הפסידו הצהובים 104:94. "האם בכל פעם בו מתקיים דרבי תל אביבי במגרשה הביתי של הפועל תל אביב נגיע לרמת ההשפלה הנמוכה ביותר שניתן להעלות על הדעת? בכל המגרשים בישראל נערכה במחזור משחקים זה הנצחה ליום השואה הבינלאומי ואילו במגרשה של הפועל תל אביב, סירבו לעשות זאת. מדוע?".

דריקס ממשיך וכותב: "בנוסף לכך, אנחנו, לצערנו כמו בכל משחק, זכינו לקריאות 'שתהיה שואה למכבי' וכל זאת, מבלי שחלפו יומיים מאז שבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל נתן את הכרעת דינו בנושא זה ושלח את אוהדי הפועל תל אביב למוזיאון יד ושם. איך ניתן להבין ולהסביר קריאות לעבר מאמן הכושר שלנו רגב פנאן כגון: 'רגב, אבא מת, אבא מת אבא מת', או לאיומים ברשת החברתית שאני מתבייש להעלות אותם על הכתב: 'אבא מת, בקרוב גם אתה. תל אביב אדומה יא גרמני...'. מדוע בן אדם שמגיע לעבודתו צריך לספוג יריקות פעם אחרי פעם? האם זה נראה הגיוני למישהו? מדוע הנושא לא מטופל?".

דריקס מתייחס גם לקריאות נגד שמעון מזרחי: "האם לא שבענו כבר מהקריאות 'שמעון מזרחי תתאבד כבר'? 'אוי אוי אוי אוי שמעון רצח את מוני'? לדעתנו הגיע הזמן וטובה שעה אחת קודם למגר אחת ולתמיד תופעות בזויות אלה. ידוע לכל כי סופה של אלימות מילולית ואיומים להגיע לאלימות פיזית".

במכבי תל אביב מאיימים לנקוט צעדים אם לא יטופל הנושא: "לדעתנו לא מתקיימים הכללים האלמנטרים הנדרשים של ערכים ספורטיביים במגרשי הספורט ואיננו מבינים מדוע הנושא לא מטופל. מכבי תל אביב שולחת מכתב זה בבקשה לפתרון ועל מנת להימנע ממצב שבו נצטרך לעזוב משחק באמצעו או לחילופין אפילו להימנע מהגעה לאולם הדרייב אין".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הפסידה 104:94 להפועל תל אביב בדרבי דרמטי

אלי דריקס מנכ"ל מכבי תל אביב (שמאל) עם עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אלי דריקס עם עורך הדין שמעון מזרחי/ברני ארדוב

רגב פנאן הגיש היום תלונה במשטרה בעקבות ההודעות האלימות שספג. מנהלת הליגה הגיבה למכתב: "אנו רואים בחומרה את עניין ההתבטאויות הגזעניות ואת הקריאות לעבר מאמן הכושר רגב פנאן ויושב ראש מכבי ת"א שמעון מזרחי. חבל שמשטרת ישראל שהגיעה למשחק בכוחות מתוגברים לא פעלה בנושא באופן מיידי באולם. הבנו שרגב פנאן פנה למשטרה ואנו מצפים מהמשטרה למצות את הדין בהקדם. אנו מגנים את שירי השואה והקללות שמקומם לא במגרשי הכדורסל ומקווים שבית הדין של האיגוד, כאחראי על המשמעת בליגה, יטפל בנושא ביעילות".

הפועל תל אביב הגיבה: "יש דברים שלא משתנים. יום אחרי שמכבי מפסידה בדרבי היא מייצרת ספין. אפילו הספין לא משתנה. אכן היו קללות בדרבי. נשמעו בו למשל הקריאות הפועל חיזבאללה. למעשה אם להיות מדויקים יותר לאחר שצפינו בשמחה בשידור החוזר גילינו את שידענו מראש. הקללות בטלות בשישים אל מול מפגן אהבה ואהדה נפלא של הקהל האדום. אירוע זניח לחלוטין בערב אדיר מנופח מעבר לכל פרופורציה ולא מתוך מטרה למגר אלימות. מכבי היא אלופת העולם בלהכיל מקרי אלימות, כשרק לאחרונה בחרו שם להתעלם מתקיפה של שמואל פרנקל על ידי אוהדיהם במהלך משחק. לסיכום, ניאלץ להסכים עם דבריו של מאמן מכבי תל אביב בסיום המשחק לפיה מדובר באירוע תרבותי ואמירתו של שחקן מכבי ווילבקין שזו הייתה אווירת המשחק הטובה ביותר שפגש בארץ. כמו שנאמר - פשוט להשתחוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully