וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: בית המשפט המחוזי קבע שאיגוד הכדוריד פעל בניגוד לחוק

כשנה אחרי שגורמים באיגוד הכדוריד פעלו להדחתו של היו"ר טל לביא ומינו תחתיו את מיקו צרפתי, קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב שדין ההדחה להתבטל

עו"ד טל לביא. באדיבות המצולמים
עו"ד טל לביא/באדיבות המצולמים

כשנה אחרי שגורמים באיגוד הכדוריד פעלו להדחתו של היו"ר טל לביא ומינו תחתיו את מיקו צרפתי, קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב שדין ההדחה להתבטל. בית המשפט קיבל את טענותיו של עו"ד טל לביא, וקבע כי החלטות של האסיפה הכללית שדנה בהדחתו מבוטלות, כמו גם ההחלטות של האסיפה הכללית שכונסה כחודש לאחר מכן לצורך בחירת היו"ר החדש מבוטלות. המשמעות - התערבות בית משפט בהחלטות של המוסדות הפנימיים של עמותה, במקרה דנן ביטול החלטות של הפורום המוסמך לקבל החלטה שכזו, ביטול הדחה של יו"ר עמותה וחבר וועד מנהל.

ההליך המשפטי הוגש באוקטובר 2017, המבקש, עו"ד במקצועו, עו"ד טל לביא, בעל רקע וניסיון מוכח בתחום הספורט גם כספורטאי וגם בתחום משפט ספורט, נבחר פה אחד לתפקיד יו"ר איגוד הכדוריד בינואר 2017. כשבוע לאחר היבחרו פה אחד ובעקבות טיוטת דוח ביקורת עומק של משרד האוצר לתקופה מבוקרת שקדמה לזמנו בין השנים 2012-2014 פרסם מבקר הפנים של האיגוד רו"ח משה מועלם את המלצותיו להתמודדות נכונה ורלוונטית לממצאי טיוטת הדוח, טיוטת הדוח מתייחסת גם למעורבותם של ראשי האיגוד בתקופה המבוקרת 2012-2014 לקבלת כספים בפרשת "פאינה קרישנבאום".

בפסק הדין מתח השופט יקואל ביקורת קשה כנגד ראשי האיגוד ואמר: "אני סבור כי במישור הנורמטיבי, נפלו פגמים מהותיים בהחלטת המשיבים להדיח את המבקש, פגמים היורדים לשורשו של עניין ואשר אינם מותירים מנוס מהמסקנה כי יש להתערב בה. התרשמתי כי החלטת המשיבים לא התקבלה בתום לב וכי היא חורגת ממתחם הסבירות המנהלי, בהתחשב בשיקולים הלא רלוונטיים על סמכם התקבלה, תוך התעלמות משיקולים רלוונטיים, שעיקרם טובת האיגוד".

עוד קבע השופט יקואל בהחלטתו כי יש לבטל את האספות הכלליות של האיגוד שבהם הוחלט להדיח את לביא ואחר כך למנות את צרפתי במקומו וקבע כי האספות הללו "כונסו ונוהלו באופן בלתי חוקי, בניגוד לסעיף 20 (ב1) לחוק העמותות, בחוסר ניקיון כפיים, מתוך ניגוד עניינים, בניגוד לחובת האמונים לפעול לטובת האיגוד".

השופט יקואל סיכם את פסק הדין וקבע כי לטובת האיגוד וגם בחלוף הזמן עדיין יהא זה נכון להתערב ברצון המשיבים: "בנסיבותיו הייחודיות של העניין, מצאתי כי חלוף הזמן איננו משנה את נקודת האיזון. התרשמתי כי מקור גרסת המבקש אינו בעלבון מטענות כי נכשל בתפקידו וברדיפה אחר כבודו האבוד, כסברת המשיבים בסיכומיהם. נמצא כי הפגמים שנפלו בהחלטת האיגוד להדיח את המבקש, מצדיקים הצהרה על בטלותה."

השופט קבע עוד כי החלטתו תיכנס לתוקף בתוך 30 ימים על מנת לתת ליו"ר הנוכחי להסתגל למצב החדש ופסק שהנתבעים ישלמו את הוצאות ללביא בסך 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully