וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "חילופי משמרות בטניס? שמעתי את זה כבר לפני עשר שנים"

האלוף הודח בשמינית גמר אוסטרליה מול ציציפאס, ענה לטענות של ג'ון מקנרו, הודה שקרס והתלונן על התנאים באוסטרליה: "איטיים יותר". ציציפאס: "אני האיש המאושר בעולם, הערצתי את פדרר מגיל 6"

עריכת וידאו: מתן חדד

הפנטזיה של רוג'ר פדרר להשלים ת'ריפיט במלבורן נגוזה היום (ראשון), אחרי שהודח כבר בשמינית גמר אליפות אוסטרליה על ידי סטפנוס ציציפאס היווני, שהפך לראשון בתולדות יוון שמעפיל לרבע גמר גרנד סלאם. פדרר בן ה-37, שזכה בשנתיים האחרונות בטורניר הגרנד סלאם הראשון של העונה, הודח על ידי מי שמכונה "ילד הפלא", ובסופו של דבר מדובר בסדרי עולם: המתחרה הכי צעיר בשמינית הגמר (20) ניצח את השחקן הכי מבוגר בשמינית.

פדרר, עם 20 תארי גרנד סלאם בקריירה, הפעם לא מימש את הניסיון שלו, כשהרבה לשגות, לא שבר אפילו פעם את יריבו וסיים עם 0 מ-12 באפשרויות השבירה, והפסד בשני שוברי שוויון בדרך ל-6:7 (11), 7:6 (3), 7:5, 7:6 (5). ציציפאס, מנגד, שמר על קור רוח, כפה את הטעויות על יריבו, ובסיום נראה נרגש כלא מאמין, בעוד אחיו ביציע דמע מהתרגשות.

מיד אחרי המשחק ג'ון מקנרו עלה על המגרש מטעם המארגנים, בירך את היווני וצעק לקהל באצטדיון רוד לייבר שהם היו עדים עכשיו ל"חילופי משמרות בטניס". פדרר נשאל על זה, ואמר: "הוא הרבה מול המיקרופון, הוא תמיד יגיד דברים. אני אוהב את ג'ון. שמעתי את הסיפור הזה כבר לפני עשר שנים. מהבחינה הזאת, אין חדש".

הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס עם רוג'ר פדרר. רויטרס
מחמאות הדדיות. פדרר וציציפאס/רויטרס
הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
כמו תמיד, נשאר ג'נטלמן. פדרר/רויטרס

"אני לא יכול לתאר את זה", אמר ציציפאס כשנשאל איך הוא מרגיש, "אני האדם המאושר עלי האדמות כרגע. רוג'ר הוא אגדה בענף שלנו, הוא הראה כל כך הרבה טניס משובח לאורך השנים, אני מעריץ אותו מאז שהייתי בן 6". ציציפאס הודה ש"חשוב מאוד לשמור על גישה התקפית, להישאר ברגע וללחוץ כבר מהרגע הראשון. לא איבדתי את הסבלנות, נשארתי בראלים הארוכים, והיה חשוב מאוד מבחינתי להציל את כל אפשרויות השבירה שלו".

פדרר אמר אחרי ההפסד ש"תמיד יש כמה אלמנטים במשחק כזה, אבל ברור שלא הלך לי טוב בנקודות מערכה. לא הצלחתי לשבור אותו גם בגביע הופמן, כך שמשהו לא בסדר, זה מתסכל מאוד". אין ספק שהפספוס הגדול של פדרר היה במערכה השנייה, כשכבר הוביל 0:1 במערכות, ולא הצליח לנצח שמונה אפשרויות שבירה בשישה משחקונים. "הרגשתי שהייתי חייב לנצח את המערכה השנייה, ולא משנה איך, כי זה עלה לי במשחק", אמר פדרר.

זו הפעם השלישית ברציפות שבה פדרר מודח מגרנד סלאם, כשהוא מגיע למשחק כשלא איבד אף מערכה עד אותו שלב. "הפסדתי לשחקן ששיחק טוב מאוד", אמר פדרר, "הוא נשאר רגוע ונשאר במשחק, שזה דבר לא קל לשחקן צעיר. מגיע לו על זה כל הקרדיט. כל הכבוד לו, בשנה שעברה הוא גם ניצח את נובאק, אני רואה אותו נשאר בצמרת של הטניס לתקופה ארוכה". אגב, פדרר טען שהמשטח במלבורן נהיה איטי יותר: "אין ספק שהתנאים הם איטיים יותר מאשר בשנתיים האחרונות", אמר השווייצרי.

ברבע הגמר ציציפאס יפגוש עוד שחקן שהעפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, שבניגוד ליווני, הגיע למעמד אחרי 25 הופעות בגרנד סלאמים.

הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס. AP
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס/AP
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס. AP
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס/AP
הטניסאי רוג'ר פדרר. רויטרס
הטניסאי רוג'ר פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully