וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רוג'ר פדרר הפסיד לסטפנוס ציציפאס והודח כבר בשמינית הגמר

הפתעה גדולה במלבורן, האלוף מהשנתיים האחרונות בחוץ: השווייצרי שוב קרס בנקודות המכריעות והפסיד 6:7, 7:6, 7:5, 7:6 ליווני בן ה-20. באוטיסטה אגוט עלה לראשונה לרבע גמר גרנד סלאם אחרי 5 מערכות מול צ'יליץ', טיאפו סידר לעצמו מפגש עם נדאל. קרבר ושראפובה הודחו

עריכת וידאו: מתן חדד

הגענו לשלבים המכריעים באליפות אוסטרליה, ועמם ההפתעה הגדולה: הלילה (בין שבת לראשון) יצא לדרך שלב שמינית הגמר עם משחקים של כמה מגדולי הענף, ובסיומם האלוף רוג'ר פדרר מצא את עצמו בחוץ.

רוג'ר פדרר מול ציציפאס. רויטרס
יום קשה. פדרר/רויטרס

גברים

רוג'ר פדרר הודח הבוקר כבר בשמינית הגמר במלבורן, אחרי שהפסיד 6:7 (11), 7:6 (3), 7:5, 7:6 (5) לסטפנוס ציציפאס (14), היווני בן ה-20. האלוף בשנתיים האחרונות הגיע כאחד הפייבוריטים לטורניר, כמו תמיד, אבל הרבה לשגות מול יריבו, ונכנע לו בארבע מערכות אחרי שלוש שעות ו-45 דקות. פדרר, שבעבר נהג להתעלות ברגעי ההכרעה, הפעם התקשה בנקודות הגדולות: הוא הפסיד בשובר השוויון של המערכה השנייה, נשבר במשחקון ה-12 של המערכה השלישית ולאחר מכן הפסיד גם בשובר השוויון של המערכה הרביעית. הוא לא ניצל את ההזדמנויות שלו וסיים את המשחק עם 0 מ-12 באפשרויות השבירה שלו, והכה 55 שגיאות לא מחויבות (מול 36 בלבד של ציציפאס.

עוד באותו נושא

דג'וקוביץ' שמט מערכה אבל עלה, האלפ נגד סרינה בשמינית

לכתבה המלאה
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס. רויטרס
מתעלה. ציציפאס/רויטרס
הטניסאי רוג'ר פדרר. AP
הטניסאי רוג'ר פדרר/AP

המשחק, שהתעלה לרמה גבוהה, היה צמוד לכל אורכו. פדרר דווקא פתח טוב וניצח במערכה הראשונה 6:7 אחרי 11:13 בשובר השוויון, אבל במערכה השנייה היווני התאושש, כשהציל לאורכה שמונה (!) נקודות שבירה וניצח6:7 אחרי 3:7 בשובר השוויון. גם במערכה השלישית השניים לא הצליחו לשבור את ההגשה של היריב, עד שבמשחקון ה-12 היווני שוב התעלה וניצח 5:7 כדי לעלות ל-1:2 במערכות. גם במערכה המכרעת השניים שמרו על ההגשה, עד ששוב, המשחק הגיע לשובר השוויון. למרות נקודה אחת מדהימה של השווייצרי, במצב של 5:5 פדרר הכה פורהנד ארוך, ואיפשר ליריבו להשלים את המשימה.

היווני ישחק בשלב הבא מול רוברטו באוטיסטה אגוט (22), שממשיך את השנה המצוינת שלו, כשהעפיל היום לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. הספרדי, שכבר זכה בטורניר דוחא והדיח במהלך הטורניר את אנדי מארי, ניצח 7:6 (6), 3:6, 2:6, 6:4, 4:6 את פיינליסט השנה שעברה מרין צ'יליץ' (6). עבור הספרדי בן ה-30 זה הישג נהדר, אחרי שבעה ניסיונות לא מוצלחים להגיע מעבר לשמינית הגמר במלבורן, ואחרי 24 הופעות בגרנד סלאמים. צ'יליץ' סיים את המשחק עם 17 אייסים ו-65 ווינרים (לעומת 44 של יריבו), אבל הקרואטי גם הכה 73 שגיאות לא מחויבות (מול 38 בלבד של הספרדי, במשחק שארך 4 שעות), ובמשחקון התשיעי של המערכה האחרונה באוטיסטה אגוט השיג את השבירה המכרעת, והניף את ידיו אחרי הנקודה האחרונה בשמחה מופגנת.

הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס עם רוג'ר פדרר. רויטרס
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס עם רוג'ר פדרר/רויטרס
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס. רויטרס
הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס/רויטרס

רפאל נדאל (2) פתח בסערה את שמינית הגמר מול תומאש ברדיך, וגם כשהצ'כי חזר לעניינים במערכה השלישית זה נגמר עם 0:6, 1:6, 6:7 (4) לספרדי. השור ממאיורקה, שנעצר אשתקד ברבע הגמר במלבורן, שייט בקלילות בשתי המערכות הראשונות מול היריב עליו גבר ב-19 מ-23 מפגשיהם הקודמים, לפני שהצ'כי הוותיק שמדורג כעת 57 בעולם נתן פייט וכפה שובר שוויון במערכה השלישית, אך נכנע בתום שעתיים וחמש דקות.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
עבד קשה רק במערכה השלישית. רפאל נדאל/GettyImages

יריבו הבא של נדאל יהיה פרנסיס טיאפו, האמריקאי המוכשר שהמשיך במסע המרשים שלו גם מול גריגור דימיטרוב (20) עם ניצחון נהדר 5:7, 7:6 (8), 6:7 (1), 5:7. טיאפו בן ה-20 שמדורג 39 בעולם וכבר הדיח בטורניר הנוכחי את קווין אנדרסון ואנדראה ספי, התגבר על הפסד אכזרי בשובר השוויון של המערכה השנייה, הדיח את יריבו הבולגרי, שבשנתיים האחרונות עבר את שמינית הגמר פעמיים (חצי גמר ב-2017, רבע ב-2018), וחגג בהתלהבות בהורדת חולצה בסיום.

הטניסאי הספרדי רוברטו באוטיסטה אגוט. רויטרס
משתבח עם השנים. באוטיסטה אגוט/רויטרס
פרנסיס טיאפו טניסאי אמריקאי. רויטרס
עדיין בטירוף. פרנסיס טיאפו/רויטרס

נשים

אנג'ליק קרבר (2) ידעה שמחכה לה מפגש לא פשוט בשמינית הגמר מול דניאל קולינס, אבל לתבוסה 6:0, 6:2 היא לא ציפתה. האמריקאית (35 בעולם) נזקקה ל-56 דקות בלבד כדי לדרוס את אלופת 2016, שהעפילה לחצי הגמר במלבורן אשתקד, במשחק בו הגרמנייה המנוסה ניפקה 6 ווינרים בלבד לעומת 29 של יריבתה.

קולינס תשחק בשלב הבא נגד לא אחרת מאשר אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסייה, שמדורגת רק במקום ה-44 בעולם אחרי תקופה לא מוצלחת אשתקד, אבל הצליחה לעלות לרבע גמר גרנד סלאם בפעם החמישית בקריירה שלה ובשנייה בשלוש השנים האחרונות באליפות אוסטרליה. הרוסייה בת ה-27 שלחה הביתה את סלואן סטיבנס, המדורגת חמישית ומי שהגיעה לפני שש שנים עד לחצי הגמר במלבורן. פאבליוצ'נקובה גמרה את העבודה שלה מעט לפני 3:00 בלילה שעון מלבורן עם 7:6 (3), 3:6, 3:6 מרשים מאוד כשהיא מפציצה 46 ווינרים.

אשלי בארטי (15) הפכה לאוסטרלית הראשונה מאז ילנה דוקיץ' ב-2009 שמעפילה לרבע הגמר אחרי ניצחון נהדר 6:4, 1:6, 4:6 על מריה שראפובה (30). לעיניו של ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון שרדה בארטי בת ה-22 ניסיון קאמבק של שראפובה במערכה המכריעה וסידרה לעצמה מפגש מול פטרה קביטובה (8), שגברה בקלילות 2:6, 1:6 על אמנדה אניסימובה (87 בעולם). האמריקאית בת ה-17 לא הקשתה לרגע על הצ'כית המנוסה, שתחפש כעת ביקור ראשון בחצי הגמר במלבורן מאז 2012.

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמניה. GettyImages
השפלה. אנג'ליק קרבר/GettyImages
מריה שראפובה טניסאית רוסיה. GettyImages
הדחה מאכזבת. מריה שראפובה/GettyImages
אנסטסיה פאבליוצ'נקובה טניסאית רוסייה. רויטרס
בפעם החמישית בקריירה פאבליוצ'נקובה ברבע גמר גרנד סלאם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully