וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר טימור לפניני: "זה לא יכול להיות - אני אמור לשנוא אותך, אבל אני לא" | הפודיום

בר טימור: "בעבר שנאתי אותו, ברמה של לירוק עליו". תומר גינת: "אחרי ההפסד לגרמניה נכנסתי לשירותים, הסתכלתי במראה ואמרתי 'מה לעזאזל קרה פה?!'". בר טימור ותומר גינת התארחו בפודקאסט הפודיום ויחד עם שוער עפולה רון שושן דיברו על כדורסל, כדורגל וההבדלים ביניהם

עריכת וידאו: מתן חדד

גארד הפועל ירושלים בר טימור, פורוורד הפועל תל אביב תומר גינת ושוער הפועל עפולה רון שושן, התארחו בפרק החדש של "הפודיום", הפודקאסט של אורן יוסיפוביץ, לשיחה על כדורסל, כדורגל, ההבדלים ביניהם והרבה מעבר לכך.

להאזנה באייפון

ציטוטים נבחרים

סיקור כדורסל לעומת כדורגל:
גינת: "יש כמה קבוצות בארץ - מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חולון והפועל תל אביב - שידברו עליהן גם כשיהיה טוב וגם כשלא יהיה טוב. בשאר הקבוצות אני מסכים שהסיקור באופן כללי הוא רק כשקורה משהו יוצא מן הכלל חיובי…".
טימור: "שלילי".
גינת: "שלילי?".
טימור: "אני מקשיב לפודקאסט הזה ושומע אתכם מדברים על אשדוד נגד רענה. קבוצות שמבחינת אוהדים… לא מעניינות. ואני מבטיח לך שאין שלושה אנשי תקשורת שידברו ככה על משחק בין נהריה לאשדוד, ואני אומר את זה בצער, כואב לי…".

על חוסר הזהות בכדורסל הישראלי:

טימור: "בכדורסל אתה יכול להביא שמונה זרים בשנה. כל השנה, עד אפריל או מאי. זו בעיה. אתה אומר 'טוב, ניקח סיכון, מקסימום נחליף'. ותחשוב שאתה יכול להחליף את כולם. את כל הארבעה. וזה דבר שקורה. וגם, אין חלון או זמן של 'טוב, עד ינואר אני חייב לפגוע לפחות בשלושה'. אתה יודע שיש ליגה סינית שנגמרת במרץ ומקסימום מביא באפריל זר חדש… אתם תדברו על רעננה נגד אשדוד ועל שחקנים, ואני, שלא חולה כדורגל, אכיר את השמות. תקביל אליי כדורגלן, אם תדברו על שחקנים באשדוד ובנהריה, אולי את הישראלים הכדורגלן יכיר אבל את הזרים בטוח שלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

בשיתוף וואלה פייבר

בר טימור שחקן נבחרת ישראל עם גיא פניני. ברני ארדוב
יחס מורכב. טימור ופניני/ברני ארדוב

על גיא פניני:

שושן: "ישבתי בדרייב אין במשחק של הפועל נגד חולון ופניני עלה למגרש, קיבל יריקות וקללות, כל הסרט, וממה שהוא עשה שם - הייתי בהלם".

האחוזים שלו עולים ככל שזה קשה יותר, עוין יותר.

גינת: "חד משמעית. לפעמים ההרגשה היא שעדיף להשאיר אותו לבד, שככה יהיה יותר סיכוי שהוא יחטיא, מאשר אם תקפוץ עליו".

טימור: "אני חושב שהוא קודם כל 'שכל'. ברמה…".

גינת: "הכי גבוהה שיש".

טימור: "מסתכלים על 'וינר' כי זה מה שזוכרים, אבל גם 'שכל' - זה דבר שאתה לא יכול ללמד, יש לך או אין לך. ופניני, ברמת האיך הוא מבין את המשחק, הוא מאוד מזכיר לי את יותם, שזו הרמה הכי גבוהה. במסירות הקטנות, מהלכים קטנים. והסלים שלו - אין מה לעשות".

לפעמים מייאש לשמור עליו?

גינת: "מהלך אחרון, משחק בחולון בתחילת העונה, 75:75, עולים מטיימאאוט, ואני יודע שאני שומר את פניני".

טימור: "בקש חילוף".

גינת: "היה ברור לכל האוהדים שפניני הולך לקחת את הזריקה וידעתי שאני צריך לעשות משהו כדי להפריע, ובאמת, קיבל את הכדור, הטעיה שמאלה, אני איתו, הטעיה ימינה, אני איתו, כדרור, צעד אחורה, יד בפנים, אפילו לא הייתי צריך להסתכל אחורה לראות שהכדור נכנס".

טימור: "אגיד לזכות תומר שפניני עשה צעדים במהלך הזה".

גינת: "צעדים, חד משמעית. אפילו פניני אמר שהיו צעדים. הודה בהודעה כתובה".

איך הוא מבחינת אופי? כי ראינו דוגמאות רעות וראינו גם דברים הפוכים.

טימור: "אמרתי לו גם בפנים, ואני לא מתבייש לומר את זה - שנאתי אותו. באמת. ברמה של לירוק עליו, עד כדי כך. כי זה מה שהוא מוציא ממך. ואז באתי לנבחרת והכרתי אותו בפעם הראשונה ואמרתי לו 'שמע, זה לא יכול להיות, אני אמור לשנוא אותך, ואני לא'. ואז הוא אמר לי 'כולם אומרים לי את זה'".

שושן: "כולם רוצים לשנוא אותו, וזה קשה - בגלל מה שהוא עושה".

שחקן הפועל תל אביב, תומר גינת. דני מרון
"זו שנה קשה מאוד לאוהדים של הפועל השנה, גם כדורגל וגם כדורסל". גינת/דני מרון

על הפאשלה בסיום המשחק מול גרמניה:

גינת: "עשו לי פאול, 0.4 שניות לסיום, היה ברור לכולם שהמשחק גמור. כל מה שהייתי צריך זה לפגוע בטבעת. אם תשים אותי מיליון פעם על הקו, כנראה שמיליון פעם אפגע בטבעת, אבל באותו רגע לא יודע מה קרה. פספוס, לא טעות של כדורסל. הרי כל החיים מלמדים אותך לקלוע ובסופו של דבר אתה צריך להחטיא ודברים קצת מתבלבלים לך. אני זוכר שכשנגמר המשחק והגענו למלון וכולם היו בחדר האוכל ועליתי לחדר לבד רגע, נכנסתי לשירותים, הסתכלתי במראה ואמרתי 'מה, לעאזאל, קרה, פה?! איך יכול להיות שזה קרה לי עכשיו?!

"חזרנו לארץ, שלושה ימים אחר כך היה לי כבר משחק, היו יומיים מאוד קשים אבל אתה פשוט צריך לעבור לאתגר הבא. נחתנו בשש בערב בארץ ובשבע כבר התאמנתי עם הפועל רק כדי להעביר את המחשבות למשהו אחר".

כולם לא רצו שיהיה סל גרמני אבל אתה יותר מכולם.

גינת: "ברגע שהוא עשה את הלייאפ הזה, מסך שחור שאף אחד לא ראה בחיים שלו".
טימור: "אני לא חושב שהיה צריך לבקש ממנו להחטיא. 0.4 שניות לסוף, שלשה זה כמעט בלתי אפשרי, אבל היה לחץ של כולם, לא של השחקנים. הובלנו בנקודה, הוא קלע את הראשונה מהקו, ואז אמרו לו תחטיא, אל תחטיא…".

גינת: "אתה מסתכל לספסל, אחד עושה לי ככה ואחד עושה ככה".

טימור: "זה מלחיץ ומכניס לך לראש… הכי טוב היה לא להגיד כלום לדעתי. אם מחטיא, אחלה, ואם לא, אז לא. אבל הנה סיפור - נגמר המשחק, ואני לא ראיתי אותו עדיין ככה. ראיתי אותו נשבר. אני מאמין בלעזוב את הבנאדם כל העולם בא אליו ואני אמרתי ניתן לו שעה שקט ונדבר בחדר. ראיתי אותו יושב בחדר ההלבשה ובא לו למות, טבעי, הגיוני, מבין. ואז יצאנו לאוטובוס. אנחנו הולכים, תומר הולך פה ואני מאחוריו, ואנחנו הולכים דרך האולם ויש אוהדים של נבחרת גרמניה".

גינת: "חייב להוסיף שאני עם כובע על הראש, אוזניות…"

טימור: "ואם אתה זורק לו מילה לא במקום… אתה גמור".

גינת: "מת, יכולתי לנגוח במישהו באותו הרגע".

טימור: "ואז אנחנו עוברים ומישהי צועקת לו 'תומר תודה רבה!' (באנגלית), אוהדת גרמניה! לא 'תנק יו', תודה רבה. ואני חושב לעצמי 'רק שלא יסתובב', ומקווה שהוא לא שמע. ואז אנחנו מגיעים למלון והוא כבר נרגע ואני עושה לו 'תגיד, שמעת את זה?'".

גינת: "כן, וכשחזרנו לארץ היא שלחה לי הודעה בפייסבוק שהיא מצטערת, ושביורובאסקט היה משחק צמוד וישראל ניצחה, אז הפעם היא רצתה לפרוק".

בר טימור שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
לפעמים אתה "מרגיש שכלום לא יעזור". טימור/דני מרון

על המשבר של הפועל באר שבע:

טימור: "אתן לך דוגמה, לצערי, מהעונה הקודמת שלנו. גם, אחרי אליפות. רוב הסגל נשאר. לא יודע אם זה משעמום, לא יודע לשים את האצבע, אבל יש הרגשה באוויר - לא ידוע מה אצל באר שבע - אבל אצלנו היתה הרגשה לא טובה, לא נעים. מרגיש שכלום לא יעזור. אתה יודע שהכישרון שם, ואתה מקבוצה גדולה, ובאר שבע גדולה - קהל, מאמן, מגרש, שחקנים. אבל משהו לא עובד. כנראה שמשהו תקוע, התוצאות לא טובות. ככה אצלנו היה. התוצאות לא היו טובות ואתה מרגיש שזה הולך איתך לכל העונה. אתה מרגיש שאתה לא מצליח להתרומם, אתה לא מצליח לחבר תוצאות, והאווירה לא נעימה… אם אני הבעלים של הפועל באר שבע, אז ברק בכר צריך להיות שם עד שהוא אומר די. ואני לא חושב שזה יקרה…".

כמה מה שקורה בקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב משפיע על האווירה בכדורסל?

גינת: "משפיע מבחינת הקהל. האמת שצריך להגיד, זה לא נעים, זו שנה קשה מאוד לאוהדים של הפועל השנה, גם כדורגל וגם כדורסל. כן, מרגישים קצת חוסר סבלנות, אבל באמת, צריך להודות - הובסנו בבאר שבע, בדרבי ויצאנו החוצה ואוהדים מעודדים ותומכים. אני יכול להבין את התסכול, כשגם קבוצת הכדורסל וגם הכדורגל פותחות ככה עונה וזה לא נעים".

טימור: "האוהדים שלכם מאוד תומכים, צריך להגיד את זה".

גינת: "אין מילה רעה לומר עליהם. לעשות עונה של 10:4 ושיש קהל שבא למשחקים ודוחף ככה, זה לא מובן מאליו".

לו"ז האזנה:

04:00 עפולה מדיחה את אשדוד, בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, הפועל ת"א לקראת הדרבי
14:00 למה על רעננה-אשדוד מדברים הרבה יותר מאשר על נהריה-אשדוד?
20:00 מוסר תשלומים, שביתות, האם בכדורסל העכשווי יכול לקרות מקרה הפועל-רגל?
26:00 מה נסגר עם גיא פניני?
32:00 גינת, הפאשלה מול גרמניה, הגרמנייה שאמרה "תודה רבה" בעברית!
39:00 מכבי חיפה רגל של בר, האקסית של שושן - שחקני בית, הקלטות משחקים ומרקו בלבול
47:00 ההתרסקות של באר שבע: איך זה קורה ומה צריך לעשות עם ברק בכר?
56:00 הדרבי של הכדורגל וכמה קשה להיות אוהד הפועל היום
01:01:00 טקטיקה בכדורסל לעומת כדורגל וההשפעה של המאמן בזמן משחק
01:16:00 עוד מפסיד מהפיטורים של אופיר חיים מהפועל תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully