וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: הפועל תל אביב נקנסה ב-25 אלף שקלים, מאוויס צ'יבוטה הורחק משני משחקים

הדיין ביקר את האדומים בעקבות שירי השואה והמליץ: "בקרו ביד ושם". חלוץ בני יהודה טען כי לא ירק, גם יובל נעים הורחק, קנס לברק בכר

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בין כל משחקי שמינית גמר גביע המדינה, מוקד נוסף נמצא הערב (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

* הפועל תל אביב עמדה לדין בגין התפרעות אוהדים והתנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים בדרבי, לאחר שבדו"ח השיפוט צוין כי מיציע האדומים נזרקו מספר רב של מצתים וכוסות שתייה לאחר הקטטה בין השחקנים על כר הדשא בדקה ה-80. במקביל נשמע גם השיר "שתהיה שואה למכבי".

הדובר ארז נעמן התייחס לשירי השואה ואמר בדיון: "מדובר באירוע נקודתי ובטח לא בעוצמות שתיאר המשקיף. אנו מגנים את השיר הזה ומתנצלים על השירים האלו, אבל אנחנו חושבים שהגיע הזמן לעשות סדר בעניין שירי 'שואה'. אין כוונה לשואה במובן של פגיעה בעם היהודי אלא הבעת שנאה עזה והכוונה להרס חורבן לקבוצה היריבה". הדיין עו"ד נעם ליובין לא קיבל את הטיעון והדגיש כי בעבר קבע בית הדין העליון של ההתאחדות כי "חופש הביטוי אינו מקנה זכות והכשר לחופש הביזוי". הוא גם הציע לאנשי הפועל תל אביב לבקר ב"יד ושם" כדי להבין את הנושא.

בסופו של דבר, "מחשש אמיתי כי עקב מצבה הקשה של הקבוצה יהפכו אירועים אלו לכדור שלג ולעניין שבשגרה", החליט הדיין על קנס כספי מצטבר של 25 אלף שקלים (על שתי העבירות).

שחקן בני יהודה מאוויס צ'יבוטה עם שחקן הפועל רעננה בן והבה. לילך וייס רוזנברג
טען כי לא הייתה יריקה. מאוויס צ'יבוטה/לילך וייס רוזנברג

* מאוויס צ'יבוטה, שחקנה של בני יהודה, הורחק משני משחקים בפועל בעקבות האירוע במשחק מול הפועל רעננה (0:0) בו תועד במצלמות כמי שיורק לעבר קשר היריבה בן סביר מאחורי גבו של השופט שגיא ברמן, שלא הבחין באירוע. צ'יבוטה טען: "לא ירקתי. עשיתי תנועה, הזזתי את הראש, אבל לא ירקתי. השחקן של רעננה איים עליי ואמר לי שהוא יבוא אליי הביתה. מודה שהתנועה שעשיתי לא הייתה צריכה לקרות, אבל האיומים עליי גם לא היו במקום. התנועה הייתה אינסטינקט, לא הייתה יריקה". החלוץ יחמיץ את משחק הגביע הערב מול הפועל נצרת עילית וכן את משחק הליגה בשבת מול מכבי נתניה.

* יובל נעים, מאמנה של מ.ס. אשדוד, עמד לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת, לאחר שצעק לעבר עוזר השופט במשחק מול הפועל רעננה: "תסתום את הפה". נעים טען: "אמרתי את הדברים לשחקן שלי ולא לעוזר השופט. מעולם לא נשפטתי על אמירה מסוג זה כלפי שופט. זה קרה בדקה ה-45 ובירידה לחדרי ההלבשה הוא לא עשה דבר למרות שהקוון דיווח לו בקשר. הוא רק שאל מה קרה ואמרתי שדיברתי עם השחקן שלי והוא אמר שהכול בסדר גמור. העברתי תדרוך ובסיום המחצית המנהל שלנו אמר לי שאני מורחק. למה לא הרחיק אותי בירידה לחדרי ההלבשה? כנראה במחצית אמרו לו משהו, אולי SMS או משהו כזה". בית הדין קיבל את גרסת השופטים והרשיע את נעים בהתנהגות בלתי הולמת. בעקבות עברו המשמעתי (מעל 17 עבירות בגין אופן התייחסותו לשופטי המשחק) ספג נעים הרחקה ממשחק אחד ומשני משחקים על תנאי, בתוספת לקנס של 2,000 שקלים.

* ברק בכר, מאמנה של הפועל באר שבע, עמד לדין בגין העלבת השופט רועי ריינשרייבר, שציין בדו"ח המשחק מול מכבי חיפה (2:0) כי מאמן האלופה צעק לעברו: "בושה". בכר הורחק בדקה ה-85 ובסיום המשחק ניגש לעוזר השופט עידן ירקוני ואמר לו: "אתם בושה וחרפה". בית הדין החליט לקנוס אותו ב-2,500 שקלים.

* אבי לוזון, חבר הנהלת מכבי פתח תקוה, יעמוד גם הוא לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת במשחק מול הפועל חיפה (4:2). על פי דו"ח השיפוט, "במחצית אבי לוזון התפרץ לעברינו בדרכינו לחדר ההלבשה וצעק: "לקחתם לי גול חוקי, כל הזמן אתם מזיינים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully