וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם בנדורי, מגדולי שוערי ישראל בכל הזמנים, מת בגיל 90

15.1.2019 / 12:27

השוער האגדי שזכה בחמש אליפויות וחמישה גביעים עם מכבי תל אביב בשנות החמישים, ושימש כמנהל נבחרת ישראל במשך שני עשורים, יובא למנוחות ב-17:00. שינו זוארץ: "חלק מדור הנפילים"

צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: בנדורי מקבל פרס על מפעל חיים ב-2008

אברהם בנדורי, מגדולי השוערים בתולדות ישראל, הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 90. הוא יובא למנוחות היום ב-17:00 בבית העלמין ירקון (שער החסד). בנדורי, שעמד במשך שמונה עונות בשערה של מכבי תל אביב בשנות החמישים, שימש כשוער נבחרת ישראל ולאחר פרישתו ב-1959 אף היה מנהל נבחרת ישראל במשך 20 שנה. בסך הכל הוא זכה עם הצהובים בחמש אליפויות ובחמישה גביעים.

כשבנדורי (במקום בנדרסקי) היה בן 20 פרצה מלחמת העצמאות, והשוער המוכשר שהיה חבר בהגנה שירת ביחידה המפורסמת "שועלי שמשון" ואף נפצע באחד הקרבות. כשהתאושש היה שותף למשחק הבינלאומי הראשון של נבחרת ישראל לאחר הכרזת העצמאות - מול נבחרת ארצות הברית (3:1). בהמשך ערך עוד שלוש הופעות במדי הנבחרת.

מכבי תל אביב, שהתאבלה רק לפני שבועיים על מותו של אגדת המועדון שייע גלזר, ערכה בשנים האחרונות טורניר שוערים בשם 'טורניר בנדורי' במחלקת הנוער שלה. יושב ראש ההתאחדות שינו זוארץ מסר: "בנדורי היה אחת מאגדות השוערים של הכדורגל הישראלי, חלק מדור הנפילים שאנחנו מאבדים לאחרונה. תרומתו לנבחרות ישראל, כשחקן ובעיקר כמנהל, היתה עצומה. יהי זכרו ברוך".

אברהם בנדורי. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אברהם בנדורי/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully