וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי בישראל פירסם את הקריטריונים לאולימפיאדת טוקיו 2020

14.1.2019 / 14:45

המועד האחרון לקביעת הקריטריון האולימפי, אשר נקבע בתום עבודה קפדנית ודיונים שנמשכו כמעט שנתיים, יהיה ה-30 ביוני 2020

מחלקת הדוברות של בנק הפועלים

הוועד האולימפי בישראל פירסם היום (שני) את הקריטריונים לקראת המשחקים האולימפיים שייערך בטוקיו 2020. המועד האחרון לקביעת הקריטריון יהיה ה-30 ביוני 2020. הקריטריונים נקבעו בתום עבודה קפדנית של דיונים וסיעורי מוחות שנמשכו כמעט שנתיים, אותם ביצעה היחידה לספורט הישגי, יחד עם איגודי הספורט. בתהליך זה התבצע ניתוח של המשחקים האולימפיים הקודמים ממנו התברר כי 98% מזוכי המדליות בריו 2016, היו מדורגים לפני תחילת המשחקים האולימפיים במקומות 1 עד 16.

הקריטריונים עברו תהליך ארוך עד שאושרו. היחידה לספורט הישגי הציגה המלצותיה למנהלת הספורט ההישגי, לוועדת הספורט של הוועד האולימפי בישראל, להנהלת הוועד האולימפי בישראל ולבסוף הם הוצגו בפני האסיפה הכללית שהתקיימה בחודש שעבר ואושרו על ידה. הדרישות המקצועיות ותנאי הסף לקראת טוקיו 2020 הוקשחו. המטרה היא, שבמשלחת ישראל ייכללו כמה שיותר ספורטאים עם בשלות מקצועית ובעלי יכולת לממש את הפוטנציאל שלהם ברגעי האמת.

השאיפה המקצועית של הוועד האולימפי בישראל היא לחזור מטוקיו עם שתי מדליות אולימפיות, בתקווה לזכות במדליה אולימפית בענף חדש שכן עד כה זכו הספורטאים הישראליים במדליות אולימפיות בענפי הג'ודו, הגלישה והקיאקים. מטרה נוספת היא להכפיל את מספר הגמרים של ספורטאי ישראל מריו 2016 ולהגיע לעשרה גמרים.

הוועד האולימפי בישראל רואה חשיבות רבה בשילוב ספורטאים בענפים חדשים כפי שהיה בריו 2016, כשלראשונה השתתפו ספורטאים באופני הרים, בגולף ובטריאתלון. הראייה היא לטווח רחוק, שכן הספורט ההישגי בישראל נמצא בתהליך של חילופי דורות ואנו מקווים שספורטאים צעירים וצעירות יבצעו קפיצת מדרגה בדרך למשחקים האולימפיים שיהיו בפריס 2024. עבורם, הסף הישראלי יהיה גמיש יותר מזה של הספורטאים הבוגרים. הספורטאים שקבעו את הקריטריון במהלך 2019 ידרשו לעמוד במבחן הוכחת יכולת גם במהלך 2020.

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. רויטרס
מי יהיו הישראלים שישיגו מדליה בטוקיו 2020? ירדן ג'רבי בריו 2016/רויטרס

תנאי הסף למשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020

1. על מנת להעפיל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 יהיה על ספורטאי/ת להשיג את הקריטריון הבין לאומי, כפי שהוגדר על ידי ההתאחדות הבין לאומית הרלוונטית. בנוסף, יהיה על הספורטאי/ת לעמוד בתנאי הסף הישראלי.

2. בתמצית, על מנת לעמוד בתנאי הסף הישראלי יהיה על הספורטאי/ת:

1. לקבוע הישג המהווה לפחות קריטריון לסגל ארד של היחידה לספורט הישגי. המועד לקביעת תנאי הסף הישראלי -1 לינואר 2019 עד ה- 30 ביוני 2020.
2. ספורטאים צעירים, קרי, ספורטאים שאינם מבוגרים ביותר משנה מגיל נוער (בהתאם לכל ענף), יצטרכו לקבוע הישג המהווה קריטריון לסגל בכיר.
3. בענפים חדשים, קרי, ענפים להם הופעה ראשונה במשחקים האולימפיים וענפים שלא יוצגו ב- 20 השנה האחרונות (מסידני 2000, כולל), לא יידרשו תנאי סף ישראלים.
4. בענפים בהם מספר המשתתפים בתחרות/ קטגוריה במשחקים האולימפיים הוא 16 משתתפים ומטה לא יידרשו תנאי סף ישראלים (כולל תחרויות שליחים).
5. בענפים אישיים, בתחרויות קבוצתיות, יצטרכו הספורטאים/ות לעמוד בקריטריון הבין לאומי.
בנוסף, יהיה על כלל חברי הקבוצה לקבוע הישג המהווה קריטריון לסגל ארד של היחידה לספורט הישגי, למעט ספורטאי אחד שיחוייב לסגל בכיר בלבד.


3. ספורטאים אשר עמדו בקריטריון הבין לאומי והישראלי בשנת 2019, ידרשו להפגין רמה הישגית נדרשת בשנה האולימפית ("הוכחת יכולת"). לשם כך יצטרכו לקבוע הישג המהווה לפחות קריטריון לסגל בכיר של היחידה לספורט הישגי. המועד לקביעת הישג המהווה "הוכחת יכולת" -1 לינואר 2020 עד ה- 30 ליוני 2020.

4. על מנת להעפיל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 יהיה על ספורטאי/ת להשיג את הקריטריון הבין לאומי, כפי שהוגדר על ידי ההתאחדות הבין לאומית הרלוונטית. בנוסף, יהיה על הספורטאי/ת לעמוד בתנאי הסף הישראלי.

5. בתמצית, על מנת לעמוד בתנאי הסף הישראלי יהיה על הספורטאי/ת:
6. לקבוע הישג המהווה לפחות קריטריון לסגל ארד של היחידה לספורט הישגי. המועד לקביעת תנאי הסף הישראלי -1 לינואר 2019 עד ה- 30 ליוני 2020.
7. ספורטאים צעירים, קרי, ספורטאים שאינם מבוגרים ביותר משנה מגיל נוער (בהתאם לכל ענף), יצטרכו לקבוע הישג המהווה קריטריון לסגל בכיר.
8. בענפים חדשים, קרי, ענפים להם הופעה ראשונה במשחקים האולימפיים וענפים שלא יוצגו ב- 20 השנה האחרונות (מסידני 2000, כולל), לא יידרשו תנאי סף ישראלים.
9. בענפים בהם מספר המשתתפים בתחרות/ קטגוריה במשחקים האולימפיים הוא 16 משתתפים ומטה לא יידרשו תנאי סף ישראלים (כולל תחרויות שליחים).
10. בענפים אישיים, בתחרויות קבוצתיות, יצטרכו הספורטאים/ות לעמוד בקריטריון הבין לאומי.
בנוסף, יהיה על כלל חברי הקבוצה לקבוע הישג המהווה קריטריון לסגל ארד של היחידה לספורט הישגי, למעט ספורטאי אחד שיחוייב לסגל בכיר בלבד.

6. ספורטאים שעמדו בקריטריון הבין לאומי והישראלי בשנת 2019, ידרשו להפגין רמה הישגית נדרשת בשנה האולימפית ("הוכחת יכולת"). לשם כך יצטרכו לקבוע הישג המהווה לפחות קריטריון לסגל בכיר של היחידה לספורט הישגי. המועד לקביעת הישג המהווה "הוכחת יכולת" -1 לינואר 2020 עד ה- 30 ליוני 2020.

7. יודגש כי האמור אינו בא להחליף את האמור והמפורט באמות המידה לסגלי היחידה לספורט הישגי לשנת 2019 המצורפת בזה, אלא רק לתמצת מעיקריו, וכי בכל מקרה של סתירה בין האמור במכתב זה, לבין חוברת הקריטריונים, יגברו הוראות החוברת.
8. באחריות האיגודים לוודא כי תנאי סף אלה יימסרו לכל הגורמים הרלוונטיים ויפורסמו באמצעי הדיווח המקובלים באיגודים/התאחדויות לא יאוחר מיום 31.1.19.

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully