וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מתקרב לרג'י מילר, ג'יימס הארדן עשה היסטוריה: סיכום הלילה

כוכב הווריירס עלה למקום השלישי בכל הזמנים בכמות השלשות, הארדן רשם טריפל דאבל היסטורי ב-29 דק', וגם: הפציעה הקשה של בראה

ג'יימס הארדן יוסטון. AP
אפילו המאמן שלו בהלם ממנו. ג'יימס הארדן/AP

לא מעט משחקים נערכו הלילה ב-NBA כשכמה שחקנים התבלטו מעל כולם ובראשם, איך לא, ג'יימס הארדן שרשם טריפל דאבל מדהים של 43 נקודות, 10 ריבאונדים ו-12 אסיסטים ב-29 דקות מול קליבלנד החלשה. הארדן הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של הליגה שרושם טריפל דאבל של 40 נקודות ומעלה בפחות מ-30 דקות והוא הוביל את קבוצתו לניצחון שמיני ב-11 משחקים.

"אני חושב שהיה לנו את זה תמיד, אבל היינו רחוקים מהיכולת שלנו בתחילת העונה", אמר הארדן לאחר המשחק, "עכשיו אנחנו די קרובים להראות מה שאנחנו יודעים. אנחנו רק צריכים להמשיך ככה ולהמשיך להשתפר". הרוקטס היו במקום ה-14 במערב בתחילת דצמבר וכעת עם כבר במקום החמישי, במרחק של 4.5 משחקים בלבד מהמקום הראשון. זה היה המשחק ה-15 ברציפות שהארדן קולע 30 נקודות לפחות ומשחק שביעי בתשעה משחקים עם לפחות 40 נקודות, כשהוא נושא את הקבוצה על גבו כמעט לבדו בהיעדרם של כריס פול ואריק גורדון הפצועים.

"הוא קולע שלשות תוך כדי קפיצה לאחור והוא מושלם בזה", פרגן להארדן מאמנו מייק ד'אנטוני, "יש לו 16 שלשות לאחרונה וכולן תוך כדי קפיצות לאחור. אני לא יודע איך הוא עושה את זה. כולם יודעים מה הוא עושה והוא עדיין תופר את השלשות כאילו שהוא פנוי. אלו לא שלשות כפויות, הוא שחקן מדהים".

עוד בנושא:

הארדן פירק את קליבלנד, קרי ותומפסון כיכבו מול שיקגו: סיכום הלילה ב-NBA
מבוא לסטטיסטיקה: המספרים של חצי העונה הראשונה ב-NBA

סטפן קרי גולדן סטייט. AP
מאיים על רג'י מילר וריי אלן. סטף קרי/AP

אפרופו שלשות, עוד שחקן שעשה היסטוריה הלילה הוא סטף קרי כוכבה של גולדן סטייט. קרי קלע 5 שלשות בניצחון הקליל על שיקגו ובכך הוא עקף את ג'ייסון טרי ועלה למקום השלישי בכל הזמנים עם 2,283 שלשות. רק ריי אלן (2,973) ורג'י מילר (2,560) מקדימים אותו עדיין בתחום שקרי הפך אותו לאומנות.

"אם יש לך את הכישרון לעשות את זה, תעשה את זה", אמר קרי על ההישג שלו, "אני מנסה לקלוע באחוזים גבוהים. אם אתה רק זורק וקולע ב-20 אחוז בכל ערב, זה לא כיף לצפות בזה. אבל אנחנו קולעים באחוזים גבוהים ומייצרים את המצבים האלו לקליעות ומשיגים ניצחונות. זה עבורי החלק הכי חשוב. אני רוצה שהשלשות יביאו לנו ניצחונות". קרי התייחס למגמת השלשות שהתעצמה מאוד בליגה בשנים האחרונות, הרבה בזכותו, ואמר: "החבר'ה זורקים טוב מבחוץ וימשיכו לעשות את זה. זו מגמה בליגה ואתה רוצה שחקנים שיכולים לעשות את זה היטב".

גם סטיב קר, בעצמו קלע שלשות מחונן בעבר, דיבר על היכולת של השחקנים שלו מבחוץ: "אני חושב שלכל הקלעים יש ייחוד מסויים. יש קלעים טהורים עם מגע טבעי. כל השחקנים האלו היו בוודאי קלעים גדולים כבר מגיל 6".

עוד באותו נושא

43 נקודות להארדן, מופע קלאץ' של דונצ'יץ', גולדן סטייט טיילה

לכתבה המלאה
ג'יי ג'יי בראה. AP
חשש שסיים את העונה ואולי את הקריירה. ג'יי ג'יי בראה/AP

גם בדאלאס חגגו הלילה ניצחון קשה במינסוטה, הרבה בזכות לוקה דונצ'יץ' הנפלא שכיכב במאני טיים. אולם, בקבוצה לא כל כך שמחים הבוקר אחרי שהם קיבלו בשורות רעות בדמות הפציעה של ג'יי ג'יי בראה. השחקן השישי האולטימטיבי של הקבוצה (34) נפצע באכילס ויעבור MRI כשהחשש הוא לקרע, מה שכנראה יגמור לו את העונה ואולי גם את הקריירה. בראה, שהיה שותף בכיר לאליפות המפתיעה ב-2011, הוא אחד המחליפים היעילים בליגה עם 10.9 נקודות ו-5.6 אסיסטים למשחק בפחות מ-20 דקות. בראה קלע 16 נקודות בניצחון במינסוטה והוסיף 7 אסיסטים עד שנפצע כשנותרו שש דקות לסיום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully