וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המאמנים ערך כנס חירום: "עברנו מטרגדיה לפארסה. אנחנו במקום רע ומביך"

8.1.2019 / 15:58

המאמנים מתלוננים על הזלזול בתפקידם ובמעמדם לאור שרשרת הפיטורים. נסים בכר, יו"ר הארגון: "מאמנים מתביישים להיחשף ולתאר את מצבם הכלכלי". מנחם קורצקי: "אם לא יהיה שינוי כולנו צריכים לשבות". אלישע לוי: "זו אשמתנו"

כנס מאמנים. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
נמאס להם. המאמנים/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

ארגון המאמנים ערך היום (רביעי) באצטדיון רמת גן כנס חירום בהשתתפות מאמני הליגות המקצועניות, שעיקרו מעמד המאמן. בכנס השתתפו גם יו"ר ההתאחדות משה זוארץ ומנכ"ל ההתאחדות רתם קמר. רק העונה פוטרו 11 מאמנים בליגת העל - כשרק השבוע פוטרו שניים (אלישע לוי ואופיר חיים). כמו כן העונה קובי רפואה התפטר וחזר לתפקיד, מנחם קורצקי התפטר וחזר בו, וניר קלינגר התפטר מהפועל חיפה ומונה לבית"ר תוך מספר ימים. המאמנים מתלוננים פיחות במעמדם, תחושת זלזול ופיטורים בקלות דעת.

ניסים בכר, יו"ר ארגון המאמנים, אמר: "ההתכנסות כאן וההגעה של רבים מכם היא מפגן עוצמה בתקופה שבה הכבוד והסבלנות כלפי המאמנים נעלמו. אנחנו לא אומרים שאסור לפטר, אנחנו יוצאים נגד הקלות הבלתי נסבלת בה הדבר נעשה. איך זה, למשל, שאופיר חיים 'מאמן העתיד' נלקח מקבוצה ומפוטר מזאת שלקחה אותו בתוך זמן קצר כל כך? צריך לזכור שמאחורי המאמן יש בנאדם, יש משפחה, יש ילדים. הפיצויים כאן מגוחכים, אנשים נשלחים הביתה ויכולים להישאר מחוסרי עבודה ופרנסה שנים. וגם אלה שעובדים, איזה ביטחון יש להם? גם למאמנים יש תקופות, אבל לא מאפשרים לך לשרוד את התקופה הרעה ולהגיע לטובה. יש מאמנים שמתביישים להיחשף ולתאר את מצבם הכלכלי. כל מה שאנחנו דורשים זה סבלנות, כבוד והתחייבות לשלם למאמן עד סוף העונה. נמצא כאן יו"ר התאחדות והוא מבין מצוין את המצב ומכיר טוב את עולם הכדורגל. המפגש היום מחזק אותנו ועכשיו צריך לפעול אופרטיבית".

כנס מאמנים, שינו זוארץ, ניסים בכר. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
חושפים את הקושי. המאמנים/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

משה זוארץ, יו"ר ההתאחדות: "כמו שצריך בעלים טובים, כך צריך מאמנים טובים. אם אין מאמן טוב, חזק ודומיננטי בקבוצה, היא לא תצליח. כאן תמיד הזעזוע בקבוצה מתבטא בפיטורי מאמן וזה לא נכון. נדרש זמן כדי שמאמן יבטא את עצמו. השחקנים חייבים להבין שהמאמן הוא בעל המשרה הבטוח ביותר במועדון. אבל אל תסירו מעצמכם אחריות - אל תסכימו לחתום על פיצוי של חודש או משהו דומה. תעמדו על שלכם. תפסיקו לרוץ לכל קריאה. כבדו אחד את האחר. ראיתי לא מעט מקרים שמאמנים מתקשרים ומציעים את עצמם עוד טרם פוטר המאמן. להתאחדות אין יכולת להגביל חוזים, יש כאן חוק ואנחנו לא מעליו. אנחנו כן יכולים לנסות ליצור אקלים נוח ונכון יותר עבור המאמנים ועל זה ההתאחדות תחשוב יחד אתכם ויחד עם כל מי שמבין את חשיבות הנושא. לא ייתכן מצב שאנחנו עם מספר מפוטרים כזה. קיבלתם אחריות, קחו את הסמכות. אני לא אוהב שבעלים מתערב למאמן בהיבט המקצועי, הוא שייך רק לכם. המטרה שלי היא לחזק אתכם, לאפשר לכם להתפרנס בכבוד ולהתקדם מקצועית. זה גם אינטרס של הקבוצות. אתם לא פחות טובים ממאמנים בחו"ל ואין סיבה שתפעלו בסביבה כל כך שונה".

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "זה לא מובן מאליו שיו"ר ההתאחדות מגיע לכנס כזה ויש בכך כדי להעיד על החשיבות הרבה שהוא וההתאחדות מייחסים לנושא. נחשוב יחד על הדרכים בהן ההתאחדות יכולה לסייע, נבחן מגוון אפשרויות משפטיות בהתייחס כמובן לחוקי המדינה ולתקנוני פיפ"א".

אורי אוזן: "זאת שנה יוצאת דופן בה עברנו מטרגדיה לפארסה. אנחנו במקום רע ומביך ביחס לליגות אחרות. אבל הסיפור הוא לא רק הבעלים, גם לנו יש חלק במצב. אם נהיה לויאלים והגונים האחד כלפי האחר, זה יעזור. האחדות הזאת היא לטובת הבעלים, היא לטובת השחקנים הצעירים, כדי שאף מאמן לא יחשוש לשתף אותם. השכר יורד כל הזמן והפיצוי המוגבל בעייתי מאוד, ובנוסף שינויי מאמנים לא מוכיחים עצמם לאורך זמן. אם למאמן ינתן זמן הוא יוכיח את עצמו. חייבים להסכים על כך שאנחנו לא חותמים יותר על פיצויים של חודש או חודשיים. יציבות היא המפתח להצלחה".

אלישע לוי: "זוארץ צודק, הבעיה היא אצלנו. אנחנו לא מאוחדים ולכן לא סופרים אותנו. מעולם לא חתמתי על סעיף פיצוי של חודש, גם לא אחתום. הקולגיאליות היא רק באחריותנו ורק נתאחד יספרו אותנו. חייבים לקבוע שכר מינימום למאמנים בליגות השונות וכולם צריכים לזכור שהכדורגל לא יכול להתקיים בלי מאמנים".

מנחם קורצקי: "אם לא יהיה שינוי כולנו צריכים לשבות. צריך לחתום על מסמך שאם לא יהיה שינוי אנחנו לא עולים לאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully