וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשראה מפפ גווארדיולה: קלינגר ובית"ר מאושרים מהשדרוג ההגנתי

28.12.2018 / 7:10

עם מספרים משופרים בשני צידי המגרש מאז שהגיע לבית"ר, קלינגר מצטט מדף המסרים של מאמן סיטי ומתלהב בעיקר מרוח הלחימה. איתמר ניצן: "הייתי שעיר לעזאזל", בבית"ר צוחקים: "הסיוע שיחזקאל נתן לבוזגלו עובד"

צילום: שלומי גבאי

1. ההשראה: פפ גווארדיולה

ניצחון 0:3, מאור בוזגלו עם צמד ובישול אחרי שבוע לא קל, הקו האדום מתרחק - לבית"ר ירושלים יש הרבה סיבות לאופטימיות אחרי ההצגה אמש (חמישי) נגד הפועל חדרה, אבל דווקא השיפור ההגנתי הוא שמשמח יותר מכל את הקבוצה. "לא ספגנו שלושה משחקים ברציפות", חזרו ואמרו אתמול בקבוצה בגאווה. גם ניר קלינגר טען ש"היינו אחרונים בליגה בהרבה מאוד פרמטרים הגנתיים ובמשחקים האחרונים אנחנו בין השלוש הראשונות בהן. כל מה שקשור לפעולות לחימה, חילוצי כדור, ניידות, כל מה שקשור למחוייבות - רואים שם התקדמות גדולה".

המספרים תומכים בטענה של קלינגר. לפני שהגיע, בית"ר ספגה 19 שערים ב-8 משחקים, ממוצע של כמעט 2.5 שערי חובה במשחק. מאז שהגיע, ספגה הקבוצה 7 שערים ב-7 משחקים - ממוצע של שער אחד למשחק.

גם בהתקפה אפשר להרגיש שינוי: לפני עידן קלינגר, כבשה הקבוצה 8 שערים ב-8 משחקים - ממוצע של שער אחד למשחק. ואיתו? 12 ב-7 משחקים - משמע ממוצע כמעט כפול.

אפשר היה לראות סימנים מקדימים ליכולת שהפגינה הקבוצה אמש כבר במשחק הגביע מול מכבי תל אביב. למרות ההדחה הכואבת עם ספיגה בתוספת הזמן, אפילו משה חוגג נכנס אחרי ההדחה ואמר לשחקנים: "הוכחתם היום עוצמות, ואני בטוח שזה יוביל אותנו לתוצאות אחרות בקרוב מאוד".

קלינגר גורם לבית"ר לעבוד קשה יותר על המגרש, ומספק נאומים וסגנון משחק מבית מדרשו של פפ גווארדיולה. "אי אפשר ללכת קודם כל על התוצאות, זה לא עובד. צריך קודם כל לעבוד סזיפית על היכולת, על הפרמטרים האפורים של המשחק, על אירגון, על משחק ההגנה - ורק אז באות התוצאות. זה לא עובד הפוך", אמר. "גם כשסיימנו בתיקו אמרתי שאלה משחקים שהיינו מפסידים בעבר, ושאפשר לצמוח מזה. קודם היכולת, אחר כך התוצאות. פפ גווארדיולה שהוא המאסטר בעיניי תמיד אומר את זה - אי אפשר ללכת על התוצאות ישר, כי זה פשוט לא יגיע. צריך שיטת משחק סדורה, לוודא שכולם עובדים, כולם רצים, כולם מחוייבים. ואז אולי התוצאות יגיעו".

אתמול זה הגיע.

עוד בנושא

בית"ר ירושלים הביסה 0:3 את חדרה, צמד ובישול למאור בוזגלו
קלינגר: "אהבתי לראות את המשחק שלנו", בוזגלו: "נלך ונשתפר"

ניר קלינגר מאמן בית"ר ירושלים
תגובות בית"ר ירושלים - הפועל חדרה 0:3. צילום: שלומי גבאי, שלומי גבאי
עכשיו יגיע רצף של ניצחונות? קלינגר/שלומי גבאי, צילום: שלומי גבאי

2. איתמר ניצן: "הייתי שעיר לעזאזל, נעשה לי עוול"

השחקן שנשלח לעמדת הראיונות בסיום היה איתמר ניצן, האיש שיכול לכתוב ספר על קשייו של כדורגלן רק מהחודשים שעבר בבית"ר. עד לאחרונה הוא היה דמות כמעט טרגית בבית"ר. הוא הוחתם בקיץ על ידי אלי טביב ויועד להיות השוער הראשון, כמעט הפך לשוער השלישי והיה על סף עזיבה בפתיחת עידן משה חוגג, חזר להרכב והציג יכולת טובה בתקופה האחרונה, וכל העת קרא בתקשורת על נסיונות להחתים את ארנסטס שטקוס ואמיליוס זובאס.

כך או כך, קלינגר מרוצה מניצן, לא רק מהיכולת שהוא מפגין בין הקורות אלא גם מההשפעה החיובית שלו בחדר ההלבשה.

ניצן התייחס לכך בסיום ואמר: "עברתי בית ספר בתחילת העונה בכל הנושא הזה ואני פשוט חי משבוע לשבוע. מסתכל על המשחק הבא ולא מתעסק בשמועות האלה. כל עוד אקבל צ'אנס בבית"ר ירושלים, אני אעשה הכל כדי להחזיר לקבוצה".

כשנשאל האם הרגיש שנעשה לו עוול בתקופה האחרונה אמר: "באיזשהו מקום כן, אבל אני מספיק מקצוען כדי לשים דברים בצד ולהתעסק במה שקורה בקבוצה שלי. יכולתי להתבכיין על זה שאני לא מקבל את הצ'אנס, אבל לא עשיתי את זה. פחות הלך קבוצתית בתחילת העונה, באיזשהו מקום אולי הייתי סוג של שעיר לעזאזל אבל זה כבר לא הסיפור, כל הדבר הזה מאחוריי. לא נפגעתי, יכולתי לקחת את זה באופן אישי אבל בחרתי להיות מקצוען ולעבוד קשה. ועכשיו זה משתלם".

כאמור, בית"ר לא ספגה שלושה משחקים ברציפות, ולניצן יש חלק חשוב בכך. "ספיגת שערים זה נתון קבוצתי, להתייחס לזה כנתון של שוער זה אבסורד", טען ניצן. "אני חושב שהמחוייבות הקבוצתית להגנה, ההבנה שאם נמעט לספוג יקרו דברים טובים כי החלק ההתקפי שלנו מאוד איכותי ושווה לפחות שער או שניים למשחק - זה שווה הרבה. ברגע שכולם מבינים את זה קורים דברים טובים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני בית"ר ירושלים איתמר ניצן, מאור בוזגלו. קובי אליהו
שניים מהגיבורים של אמש. איתמר ניצן עם מאור בוזגלו/קובי אליהו

3. טאפוקו עשוי להצטרף, הסיוע של יחזקאל לבוזגלו עובד

השיפור היכולת מביא לרגיעה בבית"ר לקראת פתיחת חלון ההעברות. לפתע, נראה שיבוצעו אך ורק שיפוצים קלים בסגל. "אל תתפלאו אם פרט ליוסי בניון יגיעו רק עוד שני שחקנים ולא יותר", אמרו בבית"ר. בניון אמור להצטרף לאימונים אחרי המשחק נגד הפועל חיפה, ובמקביל יימשכו בימים הקרובים המגעים עם נציגיהם של פרד פלומן וחן עזרא. ההחלטה את מי להחתים מבין שניהם תקום ותיפול בעיקר על שיקול כלכלי.

בבית"ר התלהבו גם מהיכולת של קווין טאפוקו וייתכן שייכנסו עם חדרה למו"מ גם לגביו. גם בכל מה שקשור לסגל הקיים יבוצעו פעולות, ובינואר יחלו מגעים עם שחקנים שמסיימים חוזה בסיום העונה, ביניהם מיקי סירושטיין, מאור בוזגלו, אנתוני וארן, טל כחילה ואור זהבי. בבית"ר החמיאו לבוזגלו על הצמד והבישול, במיוחד לאור השבוע הלא פשוט, ואף אמרו בסיום בסרקזם: "הסיוע שניסן יחזקאל הציע לו כבר עובד ברמה המנטלית".

שחקן הפועל חדרה קווין טאפוקו עם שחקן בית"ר ירושלים אפונסו טיירה. שלומי גבאי
הרשים את אנשי בית"ר. טאפוקו מוקף בצהובים-שחורים אמש/שלומי גבאי

4. קלינגר מתכונן להפועל חיפה: "העזיבה הייתה נכונה לשני הצדדים"

ניר קלינגר פירגן לכובשי השערים בסיום: "לאורך השנים הוכח שמאור בוזגלו חזק בדיבורים במגרש וזה מה שצריך להיות. אני שמח בשבילו וגם בשביל סילבסטר שכבש, הוא קיבל את הקרדיט וידעתי שבסוף יכבוש. עדיין לא עשינו יותר מדי, יש לנו 16 נקודות ואנחנו לא יכולים להוריד רגל מהגז, חובה על השחקנים להמשיך הלאה ולהוכיח שיש לזה המשכיות".

לקראת המשחק מול הפועל חיפה ביום שני אמר המאמן: "הפועל חיפה בלב שלי ותמיד תישאר. זה היה נכון לעשות את המהלך לשני הצדדים. היום אני כל כולי בבית"ר ירושלים וכל כך חדור מוטיבציה להצליח. זה משחק מאוד חשוב לבית"ר כדי להמשיך לדחוף קדימה וזה מה שבאמת חשוב לי. לא תשמעו ממני הצהרות על מטרות, אם נמשיך בדרך הזאת נוכל לדבר על זה, אבל צריך שנמשיך באותה דרך קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully