וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה ללא אפקטים: הפועל תל אביב לא מצליחה לצאת מהסחרור

27.12.2018 / 7:51

גם אפקט חילופי המאמנים לא מושיע את הפועל תל אביב, שמזכירה באופן חשוד את ימי קובי רפואה ונכנסת לעוד תקופה גורלית. עגייב ייעדר נגד סכנין, אחרי שכבש: אחמד עאבד יישאר בקבוצה לעת עתה

עריכה: מתן חדד, אפטר: אוהד פאר

1. הלחץ גובר: למה אופיר חיים לא הלך על כל הקופה?

בדקות האחרונות של ה-1:1 של הפועל תל אביב אמש (רביעי) מול הפועל חיפה, אופיר חיים כבר הסתפק בתיקו. כאשר עידן כהן עבר את קו מחצית המגרש בתוספת זמן המאמן הסתובב לספסל וגער: "לאן עידן כהן עולה בדקה ה-92, לאן?".

האמירה הזו המחישה היטב את הפלונטר של האדומים. למרות שהקבוצה חייבת להתחיל לייצר נצחונות, הלחץ עושה את שלו. העייפות, החיסורים, העליות והירידות במשחק והחשש מהפסד שעשוי לשבור את הרוח של הקבוצה מנעו מהמאמן להמר על התקפה בדקות האחרונות. מצד אחד חיים שומר על אופטימיות, אולם מנגד הלחץ במועדון גדול. גדול מדי, עבור חלק מהשחקנים. לא צריך להיות מומחה לשפת גוף כדי לזהות את הלחץ על השחקנים, אפילו לפני ואחרי משחקים. הם מאמינים בעצמם, אבל שבירים וקרובים מאוד להתפרק. אם הניצחון המיוחל לא יגיע במשחק או שניים הקרובים, כנראה שההתפרקות הזאת תקרה בהקדם.

עוד בנושא

הפועל חיפה והפועל תל אביב נפרדו ב-1:1 מתסכל
חיים: "התחושה טובה מאוד, נקודה זה יותר מכלום"

מאמן הפועל תל אביב אופיר חיים. לילך וייס רוזנברג
עדיין חושש מהימורים. אופיר חיים/לילך וייס רוזנברג

2. שוב: מחצית רעה וגערות בחדר ההלבשה העירו מתרדמת

לא שלהפועל תל אביב לא היו אתמול נסיבות מקלות. רק לפני שלושה ימים הקבוצה שיחקה בגביע, ואפשר היה לראות תסמיני עייפות אצל חלק מהשחקנים. הקבוצה הגיעה על רקע הפציעה של עומר דמארי שסיים את העונה, והמשימה הפכה קשה עוד יותר ללא אמיר עגייב הפצוע, מרווין פירסמן החסר ועם ניר לקס, שעלה בהרכב אך לא היה כשיר במאת האחוזים. שחקנים כמו אחמד עאבד ופייסל מוליץ' פתחו בליגה אחרי תקופה ארוכה ועמירן שקלים נכלל ב-11 לראשונה העונה. ועדיין, כמו נגד הפועל קטמון באמצע השבוע, הפועל תל אביב נראתה במחצית בדרך למפלה אבל הצליחה לחזור לחיים בחצי השני.

זה לא מספיק, אבל עדיין הפועל מצליחה לשמור על הדבר הכי טוב שיש לה - אופי ואנרגיות. אולי הסוד הוא בכלל מחצית ראשונה רעה וצעקות של אופיר חיים במחצית. זה עבד נגד קטמון, וגם אתמול המאמן גער בשחקניו ואמר להם: "מה קורה לכם? מה הלחץ הזה? אנחנו לא נחושים ולא ראשונים לכדורים. שחקו עם ביטחון, ונחזור למשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עמירן שקלים (מימין) עם אוראל דגני שחקני הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
רק במחצית הם מתעוררים? שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים/לילך וייס רוזנברג

3. ציפיות גבוהות מהרכש שבדרך, דאגה ממצבת הפצועים

מצד שני, מרווח הטעויות של הפועל תל אביב הולך וקטן. נקודה אחת במשחק חוץ נגד הפועל חיפה זה לא בימים כתיקונם, אבל במצבם של האדומים זה דווקא כן רע. מאז שהחליף אופיר חיים את קובי רפואה הקבוצה לא מצליחה לייצר ניצחון ליגה, ואם זה יימשך כך היא לא תוכל להתאושש. מאזנו של אופיר חיים - חמישה משחקים, 26% הצלחה, יחס שערים 6:3 - לא מספיק טוב. ב-10 משחקים עם קובי רפואה עמדה הקבוצה על 30% הצלחה ויחס שערים של 7:5. זה לא אומר שחיים עושה עבודה פחות טובה מרפואה. אם כבר, שניהם מוציאים מהקבוצה קרוב למקסימום. אבל אם לא יגיע רכש שובר שוויון בינואר, ייתכן שזה כל מה שניתן לצפות מהקבוצה ברמת התוצאות וכיבוש השערים.

מה שמוביל לנקודה הבאה: הרכש. נריוס ולסקיס וקלאודמיר כבר סיכמו ואמורים להצטרף רשמית מיד אחרי פתיחת החלון, אבל לא בטוח שגם זה יהיה פיתרון ראוי. הפועל תקבל את ולסקיס בינואר לאחר שלא שיחק שלושה חודשים, והוא יזדקק ללא מעט זמן כדי להיכנס לכושר. כנ"ל גם לגבי קלאודמיר, שבקושי משחק בבני סכנין בחודשיים האחרונים. המשמעות היא שחברי הסגל הנוכחי יצטרכו להוביל את הקבוצה גם בחודש הקרוב. עדיין לא ברור אם אוראל דגני יעמוד לרשות אופיר חיים במשחק הבא לאחר שהרגיש כאבים בשריר הירך האחורי אתמול. אמיר עגייב ייעדר בוודאות, מה שכמובן מטריד את הקבוצה. "כל משחק שניים-שלושה שחקנים משמעותיים נמצאים מחוץ בסגל, זה לא פשוט", אמרו בהפועל.

שחקן בני יהודה, נריוס ולסקיס. אדריאן הרבשטיין
שחקן שלא שיחק שלושה חודשים הוא הפתרון לבעיות? נריוס ולסקיס אשתקד/אדריאן הרבשטיין

4. סגס תמבי עשוי להצטרף, אחמד עאבד יישאר?

במקביל לולסקיס וקלאודמיר (ששניהם כבר סיכמו, כאמור, עד סוף העונה), בקבוצה ממתינים להתפתחויות בהפועל באר שבע ובית"ר ירושלים ומקווים לצרף לפחות את אחד השחקנים שישחררו מבין עדן בן בסט, ניב זריהן, חנן ממן ויעקב בריהון. בריהון הבהיר לבית"ר ירושלים כי הוא לא מוכן לצאת בהשאלה או בהשאלה עם אופציה, אלא רק להימכר. במקביל, בהפועל שוקלים לצרף את סגס תמבי. השער של אחמד עאבד אתמול עשוי לתת לו קרדיט מחודש, לאחר שלאחרונה דיברו איתו ראשי המועדון על הרצון להיפרד מחוזהו הכבד אך השחקן סירב לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully