וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליסון פליקס הסתירה שהיא בהריון מחשש מפגיעה בקריירה: "פחדתי לאכזב"

אחרי שילדה להפתעת רבים בת בכורה בניתוח חירום, האצנית האגדית הסבירה מדוע לא הודיעה על ההריון בפומבי, וחשפה את הדילמות הקשות שבין מימושה כספורטאית וכאישה

אליסון פליקס, אצנית אמריקאית, אחרי שילדה בת בכורה. צילום מסך
הסביבה הקרובה לא בהכרח תמכה. אליסון פליקס עם בן זוגה אחרי הלידה/צילום מסך

אליסון פליקס חושפת במפתיע שילדה בת בכורה בחודש שעבר, אחרי ששמרה על ההריון בסוד מחשש שזה יפגע לה בקריירה. האתלטית האמריקאית, אחת האצניות הגדולות בכל הזמנים וזוכת תשע מדליות אולימפיות, שש מהן מדליות זהב, פרסמה אמש ב-ESPN מכתב בו בישרה להפתעת רבים שילדה ב-28 בנובמבר את בתה הבכורה, קמרין, שמונה שבועות לפני הזמן בניתוח חירום קיסרי. מאז ועד עכשיו מאושפזת קמרין במחלקת טיפול נמרץ, אם כי מצבה טוב והרופאים משוכנעים שתשוחרר בקרוב לביתה.

אבל לא רק עצם הלידה הייתה בגדר הפתעה לרבים, אלא גם העובדה שפליקס בת ה-33 הסתירה את העובדה שהיא נמצאת בהריון. בשנה האחרונה הנמיכה פליקס פרופיל, התחרה פחות מבעבר (אם כי הגיעה לביקור היסטורי בישראל ולקחה חלק באליפות ישראל בחודש יוני האחרון), וסיפרה בראיון באוגוסט שמדובר בהחלטה מושכלת, מבלי להתוודות שמה שהוביל לכך הם למעשה אילוצים פיזיים שנובעים מההריון. "אני רצה כבר 19 שנה, ומעולם לא לקחתי הפסקה, מעולם לא לקחתי שנה אחת יותר באיזי", הסבירה. "2018 היא שנה ללא תחרות גדולה, ואני ממילא מכינה את עצמי ל-2020, אז אם לא תראו אותי ב-2018 במסלול אל תדאגו לי, אני בסדר, רק אתגרתי את עצמי כדי לחזור טובה יותר".

רק עכשיו, ארבעה חודשים לאחר אותו ראיון וכשבתה הבכורה כבר יצאה לאוויר העולם, מתוודה פליקס שהסתירה את ההריון מחשש מהתגובה של הסביבה המקצועית והחברתית. "להביא ילד לעולם הרגיש כמו מהלך שמסכן את הקריירה שלי ומאכזב את כל מי שמצפה ממני להעמיד את הריצה תמיד בעדיפות ראשונה", כתבה, והוסיפה שהרגישה היטב את הלחץ "להישאר הילדה הטהורה והתמימה שהייתי" גם מהסביבה הקרובה שלה, כולל מאמנים ואנשי מקצוע. לנגד עיניה ראתה פליקס את סרינה וויליאמס, שהמשיכה להתחרות בטורנירי טניס גדולים ואף זכתה באליפות אוסטרליה בזמן שהייתה בהריון, אולם פליקס חששה שלא תצליח לעמוד בסטנדרטים הללו, למרות ש"המשכתי להתאמן, לעבוד הכי קשה שאפשר, שמרתי על כושר, והרגשתי טוב מבחינה פיזית".

בחודש נובמבר שינתה פליקס את דעתה וכבר החליטה להודיע בפומבי על כך שהיא בהריון, אולם אז, במהלך בדיקה שגרתית אצל הרופא בשבוע ה-32 להריון, התברר שקצב פעימות הלב של העובר נמוך ושהוא נמצא בסיכון. "החל מאותו רגע לא היה לי אכפת אי פעם ארוץ שוב, רק התפללתי שהיא תהיה בסדר".

בסופו של דבר, למרות הלידה המוקדמת, מצבה של קמרין הקטנה טוב והיא כבר לא נמצאת בסכנת חיים. פליקס מתכננת לשוב להתחרות בקרוב, כשהמטרה העליונה היא לזכות שוב במדליה באולימפיאדת טוקיו 2020.

"אם אחזור וכבר לא אהיה מי שהייתי, אם לא אהיה אותו דבר, אם לא אצליח להגיע לאולימפיאדה בפעם החמישית, לפחות אדע שנלחמתי עד הסוף, שהייתי נחושה, שנתתי את כל כולי", כתבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully