וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות הגיש לבית המשפט בקשת פירוק לקבוצת בני לוד

13.12.2018 / 12:05

בבדיקה שהתבצעה נמצאו ליקויים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של עמותת הקבוצה שמשתרכת בתחתית הלאומית. 9 נקודות יופחתו ממאזנה?

ויקטור מרעי שחקן בני לוד. מגד גוזני
מדחי אל דחי. ויקטור מרעי שחקן הקבוצה/מגד גוזני

רשם העמותות הגיש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בקשה למתן צו פירוק נגד עמותת בני לוד, המקיימת פעילויות ספורט שונות וביניהן הפעלת קבוצת כדורגל בליגה הלאומית וכן הפעלת קבוצות כדורגל לנוער וילדים ברחבי העיר לוד, וזאת לאחר שמשא ומתן שהתנהל בין הצדדים לא צלח.

בבדיקה שביצע רשם העמותות, באמצעות בודק חיצוני, נמצאו ליקויים חמורים הנובעים מהתנהלות לא תקינה של העמותה, ובין היתר, אי רישום הכנסות, ניהול ספרים בלתי תקין, מוסדות עמותה שאינם מבצעים תפקידם בהתאם להוראות הדין וקיומה של שליטה משפחתית בעמותה.
כמו כן, העמותה לא שיתפה פעולה עם הבודק החיצוני. בנוסף, נגד העמותה תלוי ועומד כתב אישום בגין עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. לטענת רשם העמותות, ליקויים חמורים אלה מעידים כי פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה ולתקנון העמותה ומקימים עילה לפירוק העמותה.

מטרת הבקשה היא לאפשר לעמותה לתקן את הליקויים שנפלו בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט, וזאת תוך רצון להביא להבראתה, ולאפשר את פעילותה הספורטיבית. במסגרת ההליך צפוי רשם העמותות לבקש מבית המשפט למנות לעמותה בעל תפקיד אשר יוענקו לו סמכויות נרחבות, אשר יאפשרו לו, בין היתר, להחליף את מוסדות העמותה ולחקור את התנהלותה הכספית של העמותה.

יש לציין שתהליך של פירוק כרוך על פי החוק גם בהפחתת תשע נקודות ממאזן הקבוצה, וזו מכה אנושה לבני לוד שממוקמת בתחתית בלאומית עם 12 נקודות ואם יופחתו ממאזנה תשע נקודות היא תרד למקום האחרון ותהיה במרחק של עשר נקודות מחוף מבטחים. כידוע, הפועל פתח תקוה עברה תהליך דומה וממאזנה הופחתו 11 נקודות בשל הפירוק ואי עמידה בדרישות הבקרה התקציבית בעידן הבעלים הקודם דורון גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully