וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: דאבור סיים כמלך שערי שלב הבתים, אולימפיאקוס ונאתכו הדיחו את מילאן

חלוץ זלצבורג כבש שער שישי ב-1:2 על סלטיק שעלתה גם היא, קפטן הנבחרת שיחק 21 דקות ב-1:3 המדהים על הרוסונרי. טואטחה ופרנקפורט נותרו מושלמים

עריכת וידאו: ניר חן

המחזור השישי והאחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית נערך הערב (חמישי) והשלים את תמונת העולות לשלב 32 האחרונות. הנציגים הישראלים עלו כולם לשלב הבא, כשהגדיל לעשות מונס דאבור שכבש שער שישי במדי רד בול זלצבורג וסיים כמלך שערי שלב הבתים.

עלו כראשי בית: באייר לברקוזן, רד בול זלצבורג, זניט סנט פטרסבורג, דינמו זאגרב, ארסנל, בטיס, ויאריאל, איינטרכט פרנקפורט, גנק, סביליה, דינמו קייב, צ'לסי.

עלו מהמקום השני: ציריך, סלטיק, סלביה פראג, פנרבחצ'ה, ספורטינג ליסבון, אולימפיאקוס, ראפיד וינה, לאציו, מאלמו, קרסנודאר, ראן, באטה בוריסוב.

נשרו מליגת האלופות: נאפולי, ולנסיה, אינטר, בנפיקה, ויקטוריה פלזן, קלאב ברוז', שחטאר דונייצק, גלאטסראיי.

מיאט גאצ'ינוביץ' שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
פרנקפורט הפכה לגרמנית הראשונה שמסיימת שלב בתים עם שישה ניצחונות. מיאט גאצ'ינוביץ'/רויטרס

בית א'

א.א.ק לרנקה - באייר לברקוזן 5:1

הגרמנים חזרו מפיגור בקפריסין ועלו מהמקום הראשון. דויד קטאלה הספרדי העלה את א.א.ק ליתרון בנגיחה בדקה ה-26, אבל דומיניק קור השווה מיד (28), לוקאס אלאריו הפך בפנדל (41), קור השלים צמד (68), פאוליניו הצטרף (78) ואלאריו השלים צמד משלו (86).

לודוגורץ - ציריך 1:1
ללודוגורץ: יקוב סביירצ'וק (45). לציריך: סטיבן אודיי (21)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דומיניק קור שחקן באייר לברקוזן. רויטרס
צמד בניצחונה של לברקוזן. דומיניק קור/רויטרס

בית ב'

סלטיק - רד בול זלצבורג 2:1

במדי הנבחרת לא הצליח מונס דאבור לכבוש בגלזגו, אבל במדי זלצבורג הוא חגג שער שישי, סיים כמלך שערי שלב הבתים במפעל והותיר את קבוצתו עם מאזן מושלם. סלטיק מצדה הייתה זקוקה לנקודה בלבד כדי להעפיל, אבל האלופה האוסטרית שלטה ללא עוררין והחלוץ הישראלי נגח בדקה ה-67 וקיבל עזרה מהשוער קרייג גורדון שהדף פנימה. גורדון עשה שטות עוד יותר גדולה, כשהוציא כדור עם היד לרגליו של שטפן ליינר שסגר עניין בדקה ה-78. ריאן כריסטי, קשר נבחרת סקוטלנד, נפצע בצורה קשה אצל המארחת, שחסרה עדיין את ניר ביטון המתאושש מפציעה ארוכה וצריכה להודות לרוזנבורג שסידרה לה העפלה. אוליבייה אנצ'ם צימק בפנדל בדקה ה-95.

ר.ב. לייפציג - רוזנבורג 1:1

הגרמנים חשבו שאין להם סיכוי אמיתי להעפיל לשלב 32 האחרונות, אבל האחות מאוסטריה עשתה עבורה את העבודה. הכול היה בידי לייפציג ובעיטה מסובבת של הברזילאי בן ה-19 מתאוס קוניה נתנה יתרון בדקה ה-47, אבל קיפאון בהגנה הוביל לשוויון מדהים של טרה רגיניוסן הוותיק בדקה ה-86. סלטיק עלתה למרות הכול.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג חוגג. רויטרס
מלך שערי שלב הבתים. מונס דאבור חוגג/רויטרס

בית ג'

סלביה פראג - זניט סנט פטרסבורג 0:2

הרוסים הבטיחו את המקום הראשון במחזור הקודם ולא ממש הפריעו למארחת להצטרף אליהם בשלב 32 האחרונות. יארומיר זמרהל כבש משישה מטרים בדקה ה-32 ומירוסלב סטוך הבטיח את הניצחון של סלביה פראג עם בעיטה מסובבת בשמאל לקורה ופנימה בדקה ה-41.

קופנהאגן - בורדו 1:0
לבורדו: ג'ימי בריאן (74)

מירוסלב סטוך שחקן סלביה פראג חוגג. רויטרס
שער גדול. מירוסלב סטוך/רויטרס

בית ד'

דינמו זאגרב - אנדרלכט 0:0

ספרטק טרנבה - פנרבחצ'ה 0:1
לטרנבה: קובילאי ילמאז (41)

בית ה'

ארסנל - קרבאח 0:1

התותחנים הבטיחו את ראשות הבית ועלו בהרכב משני מאוד לקראת העומס הצפוי להם בליגה בתקופה הקרובה עם הכניסה למשחקי חג המולד, אבל זה לא מנע מהם לסיים עם 16 נקודות מ-18 אפשריות. הבלם הצרפתי לורן קוסיילני חזר אחרי 224 ימים, מאז נפצע במאי בחצי גמר הליגה האירופית, ופתח כקפטן, כשבן ארצו אלכסנדר לקאזט ירה פנימה אחרי הכנה של מסוט אוזיל בדקה ה-17.

ספורטינג ליסבון - וורסקלה 0:3
לספורטינג: פרדי מונטרו (17), מיגל לואיס (35), ארדין דאלקו (עצמי, 44)

לורן קוסיילני שחקן ארסנל. רויטרס
קאמבק מרגש. לורן קוסיילני/רויטרס

בית ו'

אולימפיאקוס - מילאן 1:3

השבוע האיום של הכדורגל האיטלקי נמשך עם הפסד חמישי, כשהרוסונרי לא הצליחו אפילו לצאת עם הפסד מינימלי מפיראוס והודחו מאירופה. הבלם פאפ סיסה נגח מקרוב לרשת בדקה ה-60, ביברס נאתכו נכנס בדקה ה-69 ומיד ראה את כריסטיאן ספאטה מסיט כדור לרשת של פפה ריינה עם שער עצמי. 0:2 הספיק לאולימפיאקוס, אלא שאותו ספאטה נגח פנימה בדקה ה-72 וכרגע מילאן עולה. היוונים קיבלו פנדל די מפוקפק בדקה ה-81 וקוסטאס פורטוניס דייק ונתן את האות לחגיגות הגדולות. שתי הקבוצות עם 10 נקודות וניצחו זו את זו בדיוק באותה תוצאה, אבל אולימפיאקוס עלתה בזכות הפרש שערים עדיף.

דודלאנז' - ריאל בטיס 0:0

שחקני אולימפיאקוס חוגגים. רויטרס
חגיגות גדולות בפיראוס. שחקני אולימפיאקוס/רויטרס

בית ז'

ויאריאל - ספרטק מוסקבה 0:2

בכורה מוצלחת למאמן החדש לואיס גרסיה פלאסה והצוללת הצהובה עלתה מהמקום הראשון בבית. סמואל צ'וקוואזה הניגרי כבש בשמאל כבר בדקה ה-11 והקמרוני קרל טוקו אקמבי הכפיל אחרי דאבל פס עם פאבלו פורנאלס בדקה ה-48. ויאריאל עלתה עם מאזן נקי מהפסדים (שני ניצחונות וארבע תוצאות תיקו). ז'אומה קוסטה הורחק בדקה ה-90 ויחסר בשלב הבא.

ראפיד וינה - ריינג'רס 0:1

האוסטרים היו זקוקים לנקודה ועשו יותר מזה מול הקבוצה של סטיבן ג'רארד, שתתרכז מעתה בליגה הסקוטית בלבד. ריינג'רס חיפשה הכרעה, אבל בסופו של דבר ראפיד עקצה עם שער של המחליף דיאן דיאן ליוביצ'יץ' בדקה ה-84.

שחקני ויאריאל חוגגים עם סמואל צ'וקוואזה. רויטרס
ממשיך להרשים במדי ויאריאל. סמואל צ'וקוואזה/רויטרס

בית ח'

לאציו - איינטרכט פרנקפורט 2:1

יותר מ-8,500 גרמנים עשו את הדרך לאולימפיקו, התעמתו עם כוחות השיטור ברומא, הדליקו אבוקות באצטדיון וגם ראו את קבוצתם חותמת את שלב הבתים עם מאזן מושלם. טאלב טואטחה פתח בהרכב של פרנקפורט, כששתי הקבוצות עלו בהרכבים משניים. חואקין קוראה כבש עבור לאציו אחרי בישול של לואיס אלברטו בדקה ה-56, אבל מיאט גאצ'ינוביץ' שלח כדור אדיר לחיבורים מ-20 מטרים בדקה ה-65 וסיפק בישול נפלא לסבסטיאן האלר בחלוף שש דקות. פרנקפורט הפכה לקבוצה הגרמנית הראשונה אי פעם שמסיימת שלב בתים עם שישה ניצחונות, לאציו עלתה מהמקום השני.

מארסיי - אפולון לימסול 3:1

עוד ערב משפיל למארסיי, שבעונה שעברה הגיעה לגמר הליגה האירופית והפעם סיימה את שלב הבתים ללא ניצחון, עם נקודה אחת בלבד ו-16 שערי חובה. הילד בובקאר קמארה הורחק כבר בדקה השמינית וגרם לפנדל שאנטון מאגליצה ניצל כדי להעניק לאפולון יתרון. פלוריאן תובאן איזן בנגיחה בדקה ה-11, אבל השוער השלישי פלוריאן אסקל נכנע לשער נוסף של מאגליצה (30) ולטיל אדיר של מריוס סטיליאנו (58). לוקאס אוקמפוס (93) השאיר את מארסיי בתשעה שחקנים, אפולון לפחות נפרדה מהמפעל עם טעם טוב.

אוהדי איינטרכט פרנקפורט מול לאציו, יציע אולימפיקו. רויטרס
הדליקו את האולימפיקו. אוהדי איינטרכט פרנקפורט/רויטרס

בית ט'

גנק - סרפסבורג 0:4

הבלגים לא התקשו להבטיח את ראשות הבית והביסו את הקבוצה הנורבגית שהדיחה את מכבי תל אביב בפלייאוף ויכולה להיות בכל מקרה גאה בקמפיין ההיסטורי שלה, אותו סיימה עם חמש נקודות. זיניו גאנו (2), ג'וזף פיינטסיל (5), סנדר ברגה (64) וג'וזף איידו (67) כבשו לגנק.

בשיקטאש - מאלמו 1:0

איזו בעיטה מפוארת בדלי מצד הטורקים. תיקו ביתי מול יריבה שכבר סיימה את הליגה שלה היה מספיק להם, אבל הם הצליחו להפסיד ומאלמו היא זו שעלתה מהמקום השני. מרכוס אנטונסון עקץ במתפרצת בדקה ה-51 ובשיקטאש העצבנית לא מצאה תשובה, כשהפורטוגלי ריקרדו קווארסמה גם הורחק בדקה ה-65 בגלל דריכה מכוערת.

ריקרדו קווארסמה שחקן בשיקטאש מאוכזב. רויטרס
בשיקטאש בעטה בדלי. ריקרדו קווארסמה/רויטרס

בית י'

סביליה - קרסנודאר 0:3

הקבוצה המזוהה יותר מכל עם הליגה האירופית תהיה גם היא בשלב 32 האחרונות. ההפסד לסטנדרד ליאז' במחזור הקודם קצת סיבך את סביליה, אבל וויסאם בן ידר הרגיע עם צמד מהיר בדקות 5 ו-10 אחרי טעויות מביכות בהגנת קרסנודאר. כריסטיאן ראמירס הורחק בדקה ה-48 בגלל הצלה מהקו עם היד ואבר באנגה דייק מהנקודה הלבנה. קרסנודאר עלתה גם היא מהמקום השני לאחר שסטנדרד ליאז' לא הצליחה אפילו לכפות בית משולש וסיימה בתיקו בטורקיה.

אקחיסאר - סטנדרד ליאז' 0:0

וויסאם בן ידר שחקן סביליה חוגג. רויטרס
דאג שסביליה לא תסתבך. וויסאם בן ידר/רויטרס

בית י"א

ראן - אסטנה 0:2

הקרב הישיר על המקום השני הסתיים בניצחון צרפתי - השלישי ברציפות של ז'וליאן סטפן מאז החליף את סברי לאמושי כמאמן ראן. בנז'מן בוריז'ו החמיץ פנדל בדקה ה-66 אחרי עבירה על איסמעילה סאר, שהגיע בעצמו לריבאונד וכבש. שבע דקות לאחר מכן, סאר הפציץ מ-20 מטרים לרשת הגבוהה ושלח את הקזחים הביתה. ראן עלתה כסגנית של דינמו קייב.

דינמו קייב - יבלונץ 1:0
ליבלונץ: מרטין דולזאל (10)

איסמעילה סאר שחקן ראן. רויטרס
כוכב הניצחון של ראן. איסמעילה סאר/רויטרס

בית י"ב

וידי - צ'לסי 2:2

הקבוצה של מאוריציו סארי איבדה את המאזן המושלם וגם את אלברו מוראטה שנפצע ונאלץ לצאת עם סיום המחצית הראשונה, אבל לפחות קיבלה את אוליבייה ז'ירו שמנע הפסד עם שער לא אופייני בבעיטה חופשית לחיבורים בדקה ה-75. וויליאן העלה את ההרכב המשני של צ'לסי ליתרון עם כדור חופשי משלו בדקה ה-30, אבל וידי הפכה עם עצמי של אית'ן אמפדו (32) ושער של לואיק נגו (56) וקיוותה לעזרה שלא הגיעה מסלוניקי.

פאוק סלוניקי - באטה בוריסוב 3:1

הישג מרשים לבלארוסים, שסיימו עם תשע נקודות ועלו מהמקום השני. מקסים סקאביש, אקס הפועל כפר סבא, כבש בדקה ה-18 וניקולאי סיגנביץ' הוסיף צמד (42 בפנדל ו-45) לפני סיום המחצית הראשונה. אלכסנדר פריוביץ' צימק בדקה ה-59 וסיגנביץ' הורחק בחלוף שלוש דקות, אבל באטה שמרה על יתרונה.

אלברו מוראטה שחקן צ'לסי פצוע. רויטרס
נפצע והוחלף. אלברו מוראטה/רויטרס
שחקני באטה בוריסוב חוגגים. רויטרס
שחקני באטה בוריסוב חוגגים את ההעפלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully