וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס פלדין: "אולי היינו צריכים את הניעור הזה"

12.12.2018 / 11:14

שיא הצופים בארנה לא עזר להפועל ירושלים מול א.א.ק אתונה: לוקה באנקי הנחית מכת נוקאאוט, היוונים סימנו את תמיר בלאט ומלקולם גריפין סגר בהתרגשות את המעגל הישראלי המוזר שלו. "מי שצפה בנו יודע שלא הייתי טוב עד עכשיו", הודה הגארד האמריקאי, "ולכן התפרצתי בסיום"

one

1.
בהפועל ירושלים שיערו מלכתחילה שהמועדון עלול לשלם מחיר על ההחלטה לעבור לליגת האלופות של פיב"א. התחום השיווקי סומן כאחד מאלה שבהם יש פוטנציאל לבעיות, אבל אמש (שלישי), בזכות הפתיחה המוחצת של העונה התבדו: 8,148 צופים הגיעו לקרב על ראשות הבית נגד א.א.ק אתונה, מספר שיא מאז ההופעה בחצי גמר היורוקאפ נגד ולנסיה לפני שנתיים. ולא כך הם רצו שזה ייראה.

"אנחנו צריכים לשכוח מכל מה שקרה כאן", אמר פלדין בצאתו מהארנה. "קשה להפסיד, אבל זה חלק מהמשחק וחלק מהעונה. אמרתי לחברים בחדר ההלבשה שאולי היינו צריכים את הניעור הזה. ידענו כמה הם טובים ולמה הם מסוגלים, והתחלנו ממש חלש. הם היו רעבים יותר".

עוד בנושא

ירושלים הפסידה 83:70 לא.א.ק אתונה בקרב על ראשון הבית
עודד קטש בסיום: "איבדנואת המשחק כבר ברבע הראשון"

לוקה באנקי מאמן א.א.ק אתונה. לירון מולדובן
בירושלים יודעים להעריך מאמנים איטלקים. לוקה באנקי/לירון מולדובן

2.
בישראל נהנים לזכור ללוקה באנקי בעיקר את סדרת רבע גמר היורוליג ב-2014, שבה הפסיד עם אולימפיה מילאנו למכבי תל אביב למרות יתרון הביתיות. אבל בירושלים יודעים כנראה להעריך מאמנים איטלקים. באנקי וקבוצתו הגיעו מוכנים, מאומנים וחדים, והיממו את היריבה הישראלית: הם שיחקו על יתרון הגובה שיש להם על תמיר בלאט, וטסו ליתרון בזק של 11:27 שהתווה את הדרך לכל הערב - תוך שהם פוגעים ב-13 מ-14 מהשדה.

"איבדנו את המשחק כבר ברבע הראשון", הודה עודד קטש, אבל קבוצתו הצליחה למצוא את האנרגיות כדי לחזור ולחולל מהפך. ירושלים איבדה את המשחק דווקא ברבע השלישי, אותו פתחה עם 0 מ-13 מהשדה, ונקלעה שוב לפיגור דו ספרתי; גם אז היא כמעט חזרה, אלא שרק כמעט.

בערב בו דשון באטלר נתקע על 0 מ-8, ג'וש אוונס לוקח רק זריקה אחת לסל וג'יימס פלדין מחבר 24 החטאות ב-33 זריקות יחד עם ג'ייקובן בראון, אין זה פלא שהיא נעצרת על 70 נקודות - 15 מתחת לממוצע הביתי שלה. וביום חלש של רוב הזרים - למעט טיישון תומאס בעוד הופעה מפלצתית ואמארה סטודמאייר שהפגין יכולת חיובית בסך הכל - לא הצליחה ירושלים לנפק את האקסטרה מהישראלים שלה.

יוגב אוחיון אמנם תרם רק שלוש נקודות ושתי חטיפות ב-11 דקות, אבל הביא איתו אנרגיות, אחריות ושידרג את ההגנה. בזמן שהיה על הפרקט, קבוצתו ניצחה ב-11 הפרש. זה לא הספיק. בלאט הפגין את משחקו החלש ביותר העונה, ליאור אליהו ביצע לא מעט טעויות ברבע האחרון ובר טימור נותר במשך 40 דקות על הספסל גם אחרי התצוגה החיובית מול הפועל תל אביב בשבת (13 נקודות).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. לירון מולדובן
סצנה סוריאליסטית לקראת הסיום. שחקני הפועל ירושלים/לירון מולדובן

3.
המחזה לקראת הסיום היה סוריאליסטי: ירושלים, שבדקה האחרונה כבר הבינה שאפסו סיכוייה לנצח, ניסתה לצמצם איכשהו את הפער אל מתחת לארבע נקודות, כדי שתוכל להחזיק ביתרון פנימי על א.א.ק לאור ניצחונה במחזור הפתיחה באתונה (75:79). גם זה לא קרה, וכשנותרו 12 שניות על השעון קלע מלקולם גריפין את הסל האחרון. הוא לא סתם קלע: זו הייתה הטבעה מהדהדת, שבסיומה נעצר מול מצלמת הטלוויזיה והישיר אליה מבט אמוציונלי.

מאחורי הקלעים, גריפין עורר עניין רב בכדורסל הישראלי בחודש האחרון. עוד לפני פיטוריו של נבן ספאחיה, ערכה מכבי תל אביב בדיקה ראשונית לגבי האפשרות להחתימו כגארד נוסף בשל פציעתו של ג'רמי פארגו; בשבוע האחרון גם מכבי ראשון לציון נכנסה לתמונה, אבל הפיצוי שדרשה א.א.ק תמורת שחרורו היה גבוה מדי.

גריפין, שחקן של 5.8 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-2 אסיסטים לערב, התפוצץ אמש עם 25, 7 ו-4. "כל מי שצפה במשחקים שלנו העונה יודע שלא הייתי טוב בצד ההתקפי ולא תרמתי מספיק לקבוצה", אמר גריפין בכנות ראויה להערכה, "לכן כל הרגשות צפו והתפרצו ממני במהלך האחרון של המשחק".

בהכנת הכתבה השתתף אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully