וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני: "הפוסט של השחקנים הערבים בנבחרת לא היה חברי מצידם"

במהלך השקת "הנבחרת לאחריות חברתית", התייחס קפטן מכבי תל אביב לשיתוף הפעולה בין ערבים ויהודים בנבחרת: "הם לא התכוונו למה שיצא"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הנבחרת לאחריות חברתית הושקה הערב (שלישי) בנתניה. מדובר במודל חדשני שנולד בארץ והראשון מסוגו בעולם הכדורגל הבינלאומי, שבו שחקנים ושחקניות מהליגות הבכירות בישראל מרכיבים את הנבחרת הלאומית-חברתית, ביוזמת תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים", מייסודה של הקרן החדשה לישראל, ובשיתוף ההתאחדות לכדורגל בישראל וארגון שחקני הכדורגל. הנבחרת תשמש כפורום שמעודד שחקני כדורגל לגלות אחריות חברתית, לקדם הידברות, לקדם ערכי שוויון, מיגור הגזענות והאלימות, קידום חברה משותפת ודו קיום.

בין השחקנים שהרכיבו את הנבחרת השנה: אחמד עאבד (הפועל תל אביב), אשרת עיני (אס"א תל אביב), שרן ייני (מכבי תל אביב), מאור בוזגלו (בית"ר ירושלים), דיא סבע (הפועל באר שבע), דני עמוס (מכבי נתניה), גל אראל (הפועל חיפה), מהראן ראדי (בני סכנין), שלומי אזולאי (מכבי חיפה), דניאל סופר (מכבי כישרונות חדרה), סמיר עבד אל חי (מועדון ספורט טירה), נורה אבו שנאב (מכבי חולון), שי שדה (אס"א תל אביב) וזיו כבדה (צפרירים חולון).

הנבחרת לאחריות חברתית. קובי אליהו
יוזמה יפה. הנבחרת לאחריות חברתית/קובי אליהו

שרן ייני התייחס באירוע ההשקעה לנבחרת הלאומית ולפוסט ברשתות החברתיות שייצר שיח היחסים בין השחקנים היהודים והערבים בנבחרת: "יש לנו שחקנים ערבים מעולים בנבחרת, הערבים פיזים יותר גדולים ואנחנו היהודים קצת קטנים יותר. קרה מה שקרה בנבחרת, דיברנו על זה שזה לא היה חברי ושהם מהדרים את עצמם. החברה הישראלית צריכה קשר של דו קיום ורוצים לחיות בשלום, בכל מה שנוגע לכדורגל זה שנהיה חברים ושניתן כבוד לכל שחקן שלידינו. אני שמח שהשחקנים הערבים משחקים כל כך טוב בנבחרת ואנחנו מעריכים אותם. הם בעצם לא התכוונו למה שיצא, אנחנו בנבחרת היינו בדו שיח מאוד ישיר ישיר ופתוח, המסר שיצר הוא מסר משיר בערבית שהם הגדולים אבל לא ספציפי עבורם אלא בגלל שהנבחרת ניצחה".

מאור בוזגלו הוסיף: "זה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת, שחקני כדורגל נבחנים בזכוכית מגדלת בגלל הרשתות החברתיות. אנחנו צריכים לשמש דוגמה, בספורט יש המון רגש ולפעמים החבר לקבוצה מעצבן אותך, שחקן היריבה וגם האוהדים. בתור שחקנים אנחנו צריכים לדעת לכבד ולהעביר את הדברים הלאה. בסופו של דבר יש לנו המון אחריות, אנחנו מתעסקים בספורט ולא בחיים ומוות".

שלומי אזולאי אמר על הדו קיום בעירו: "חיפה היא עיר מעורבת, יש בה מכל העדות והדתות ומכבי חיפה הוא מועדון שמתקיים בו דו קיום בין השחקנים וגם בקהל שמגיע לכל משחק. אני שמח לשתף פעולה עם כל המגזרים, כולנו שווים, מודדים אותנו בתור בני אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב שרן ייני. קובי אליהו
"שמח שהשחקנים הערבים משחקים כל כך טוב בנבחרת". ייני/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • שרן ייני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully