וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינו זוארץ: "לא תהיה מהפכה ביום, אבל היא אפשרית"

10.12.2018 / 16:35

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל הציג את ה'אני מאמין' שלו: "מתכוונים לפתור את הבעיות. אם המדינה תהפוך את הכדורגל לפרויקט לאומי, נתקדם. מוקדמות היורו היא הזדמנות לעלות לטורניר גדול"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

יושב הראש החדש של ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בה הוא הציג את המטרות העיקריות של ההתאחדות לשנים הקרובות. כחודשיים אחרי מינויו השנוי במחלוקת לתפקיד יושב ראש ההתאחדות, בו החליף את עופר עיני, זוארץ ענה גם לשאלות במסיבת העיתונאים אותה הוא עורך באצטדיון רמת גן.

זוארץ פתח ואמר: "אני מכהן כבר חודשיים כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל, תפקיד שאני מחויב לו ונותן לי סיפוק עצום. בפרק הזמן הזה סיירתי במועדונים, הגעתי לעשרות משחקים ונפגשתי עם אנשים רבים. היה מדהים לראות את השמחה שהייתה לאנשים אחרי הניצחון על נבחרת אלבניה. הכדורגל אינו זר לי, אני חלק ממנו כבר עשרות שנים. אנחנו צריכים לזכור שהאינטרס שלנו צריך להיות לטובת הכדורגל ולטובת הקבוצות. אם כולם יסכימו, כולם יקבלו בחזרה ויהנו מזה. בסופו של דבר אנחנו מייצרים כדורגל למען עם ישראל והקבוצות, כדי לייצר עתיד טוב יותר. המהפכה אינה תתרחש ביום, אבל היא אפשרית. כולנו מודעים לבעיות, אבל אני מתכוון לפתור אותן בשנים הקרובות. אם נדע להשקיע בצורה נכונה, אין לי ספק שנוכל לייצר דור של שחקנים טובים".

על הפיכת הכדורגל לפרויקט לאומי: "אם המדינה תחליט להפוך את הכדורגל לפרויקט לאומי, אני משוכנע שנתקדם. נפגשתי עם שרת הספורט ועם האנשים במשרדה, והם מאוד רוצים לסייע. התפרצתי לדלת פתוחה שבה אמרו לי שרוצים לעזור לקדם את הכדורגל. שר האוצר מסייע ורוצה לסייע להקמת תשתיות ומתקנים, אבל כל זה לא יקרה אם לא תהיה תכנית לאומית. תכנית שבה הכדורגל יעמוד ויותמך על ידי הממשלה בתקציבים שיפתחו את התשתיות, את המתקנים את החינוך. גם לא תהיה תכנית כזאת, ההתאחדות תעשה ככל שביכולתה כדי לפתח את מה שהיא מסוגלת בתקציבים שיש לה".

שינו זוארץ יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ניב אהרונסון
חשף את ה'אני מאמין' שלו. שינו זוארץ/ניב אהרונסון

על התכנית המקצועית של ווילי רוטשנטיינר: "אחד הדברים החשובים בעיניי היא התכנית המקצועית של ווילי רוטנשטיינר. הוא מקצוען, שעל מנת לעשות את המהפכה שאנחנו מייחלים לה, הוא צריך לקבל את כל הכלים מאיתנו כהתאחדות, כמדינה. אנחנו מתכוונים לאמץ את התכנית שלנו ולעשות כל מה שהוא מצפה מאיתנו, כדי לעשות את מה שהוא רוצה לעשות. בשבועות הקרובים תדעו את התכנית שלו מא' ועד ת'. עברנו את קמפיין ליגת האומות, היינו פסע מלעלות להצלבה ועדיין יש לנו סיכוי להיות שם. ראיתי נבחרת מחויבת ומגובשת, הייתי מרוצה ממה שראיתי. אם נרצה להגיע לטורניר גדול, מוקדמות יורו 2020 היא ההזדמנות לעשות את זה".

זוארץ הוסיף: "אחד הדברים החשובים בעיני הוא נושא שינוי מבנה הליגות. אנחנו עוד לא יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות, אבל אין ספק שצריך לשנות את מבנה הליגות. ליצור ליגה שלישית שהיא חצי מקצוענית וחצי חובבנית. אופצייה אחת היא ליגת מילואים או ליגת קבוצות ב'. עוד דברים שנרצה לעשות זה עזרה כספית לקבוצות שיורדות ליגה ולליגות הנמוכות. ננסה לקדם את הליגות הנמוכות ואת ליגת הנשים. לא יכול להיות שקבוצות ילכו פה לפירוק פעמיים ברציפות. נשנה את השיטה אם צריך. חובה עלינו לפקח על הכדורגל, על האנשים שמאמנים את הילדים והנוער, ולדעת שהם מרוויחים שכר ראוי".

יושב ראש ההתאחדות סיכם ואמר: "אנחנו גם רוצים לראות משפחות עם ילדים מגיעים למגרשים, בלי חששות ובמטרה ליהנות מהמשחקים. טכנולגיית ה-VAR תיכנס לפעולה בתחילת הפלייאוף, אנחנו משקיעים כספים אדירים כדי שזה יצליח וזה יעבוד בצורה טובה. אני מקווה שאצליח ליישם את רוב התכנית שלי. יש לי אנשים מצוינים בהתאחדות שיעזרו לי לבצע את התכנית. אני מתכוון לעשות הכל כדי שהדבר הזה יקרה. אני מתכוון להשקיע בארבע שנים שיש לי להשקיע את כל כולי בכדורגל הישראלי, ואני מאמין שאני אוכל לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully