וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראחים סטרלינג תוקף אחרי התקרית הגזענית: "התקשורת מציתה אש"

מספר אוהדי צ'לסי נראו מקללים את סטרלינג בסרטון שהפך לוויראלי ויצר סערה. המשטרה פתחה בחקירה, פרדיננד קורא למחאה סטייל קאפרניק, סטרלינג מבקר את הצביעות של "דיילי מייל"

אוהדי צ'לסי עם קללות גזעניות נגד ראחים סטרלינג שחקן מנצ'סטר סיטי (צילום מסך). אתר רשמי
תקרית מכוערת. הקללות נגד סטרלינג/אתר רשמי

אנגליה שוב סוערת מהגזענות במגרשי הכדורגל. צ'לסי ומשטרת לונדון פתחו בחקירה נגד מספר אוהדי צ'לסי, שנראו מקללים קללות גזעניות לעבר ראחים סטרלינג, שחקן מנצ'סטר סיטי, במשחק אתמול (שבת) מול הכחולים בסטמפורד ברידג'.

במהלך המשחק, שבו צ'לסי ניצחה 0:2, סטרלינג ניגש לקו האורך על מנת להוציא כדור חוץ, התקרב לקהל של צ'לסי, ועל פי תמונות שכבר הפכו לוויראליות באנגליה - האוהדים החלו לקלל אותו בצורה גזענית ואלימה וכינו אותו "שחור מז---". צ'לסי הודיעה שהיא "חוקרת את המקרה ותנקוט בפעולות נחרצות אם יידרש". מהמשטרה נמסר שלא בוצעו מעצרים אבל "אנחנו מודעים לסרטון ברשת שבו לכאורה מופנות קללות גזעניות לעבר שחקן... נבחן אותן היטב ונבדוק אילו פעולות נדרשות".

התקרית, כאמור, עוררה סערה, ואיאן רייט, הכדורגלן לשעבר הפרשן, צייץ ש"הימים הרעים והישנים חזרו. צ'לסי, האוהד הגזען הדוחה הזה בייש אותך, אין ספק בנוגע למה שהוא אמר". ריו פרדיננד טוען ששחקני הפרמיירליג צריכים לצאת במחאה נגד הגזענות במגרשים, ורמז שהם צריכים ללמוד מקולין קאפרניק. ש"אנחנו חייבים לעצור את זה", אמר, "ב-NFL שחקנים כרעו ברך, ואמרו שהם לא מתכוונים ללהתגאות בדגל של מדינה שמדכאת שחורים". גארי ליניקר אמר ש"אם אכן יוכח שהוא קרא לעברו קריאה גזענית, הוא צריך להיות מורחק לכל החיים, אין לזה מקום בעולם".

איאן רייט זועם

סטרלינג הגיב היום בבוקר לתקרית, טען שהוא לא מופתע, והאשים את התקשורת, כשהוא מצרף צילום מסך של כתבה ב"דיילי מייל" שמדווחת על כדורגלן שקנה בית לאמו. "כמו שראיתם את התגובה שלי במשחק, פשוט צחקתי", כתב סטרלינג, "כי אני לא מצפה ליותר מזה. למשל, כשיש שני שחקנים צעירים שמתחילים את הקריירה שלהם ושניהם משחקים באותה קבוצה, שניהם עשו את הדבר הנכון, וקנו בית חדש לאמא שלהם, שעזרה להם והביאה אותם למקום שבו הם נמצאים עכשיו. אבל תראו איך העיתונים דיווחו על השחקן השחור, ואיך על השחקן הלבן.... השחקן השחור מוצג בצורה רעה, מה שעוזר להצית אש גזענית בצורה אגרסיבית. אז כשאתם בעיתונים לא מבינים למה אנשים גזענים בימינו, כל מה שיש לי לומר זה שיש לי פקפוקים בסיקור ההוגן, ובלתת הזדמנות שווה לכל השחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully