וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 מתאזרחים הגישו מכתב לאיגוד הכדורסל נגד המלצות ועדת שרעבי

9.12.2018 / 12:31

שחקנים בליגת העל והליגה הלאומית יצאו נגד המלצות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט ואיימו במכתב באמצעות עו"ד ענבל לב לגשת לערכאות משפטיות אם יתקבלו: "מגדירה עולים חדשים כישראלים סוג ב'"

טראוויס ווריק שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
טראוויס ווריק/דני מרון

עורכת הדין ענבל לב בוסידאן הגישה היום (ראשון) מכתב לאיגוד הכדורסל בשם 14 מתאזרחים בליגת העל והליגה הלאומית בעקבות המלצות ועדת שרעבי שהוגשו בשבוע שעבר. במכתב מודיעה עו"ד לב בוסידאן שאם איגוד הכדורסל יאמץ את ההמלצות, היא תפנה לערכאות משפטיות כדי לבטלן.

"מדינת ישראל עושה מאמץ מזה שבעים שנים לקרב את כל יהודי העולם ולתת להם בית בישראל. ועדת שרעבי, בהמלצות השערורייתיות שלה מגדירה עולים חדשים מכח חוק השבות כישראלים סוג ב', ומקטלגת אותם כזרים לכל דבר", כותבת לב בוסידאן במכתבה, "הגדרה כזאת לא עולה בקנה אחד עם חוקי המדינה ועם ערכי הבסיס של מדינה יהודית ודמוקרטית והמלצה לקבלתה כהגדרה מנחה על ידי הגופים הרלוונטיים תהווה נסיון פגיעה בלתי חוקי ובלתי סביר בזכויותיהם הבסיסיות של השחקנים וביכולת שלהם לעסוק במקצועם".

"פנינו לאיגוד, למנהלות ולמשרד הספורט עם אזהרה שהשחקנים הישראלים רואים את הקיפוח הקיצוני שיש בהמלצות של הוועדה, אנחנו משוכנעים שאין לזה שום בסיס חוקי ובהתאם נפנה לערכאות המתאימות", אמרה היום עורכת הדין לב בוסידאן בשיחה עם וואלה! ספורט, "ההמלצות של הוועדה פוגעים בערכי הבסיס של מדינה יהודית ודמוקרטית, דורכים על חוק השבות ומחסלים כל עיקרון של חופש העיסוק. אם יחליטו לאמץ את ההמלצות, לא יוותר לשחקנים שום ברירה".

הטענות הלא חוקיות לפי מכתבה של לב הן:

ניסיון יצירת מעמד חדש ולא הוגן: "אדם שהוא אזרח המדינה מבחינת כל הגדרותיה ונתון לכל חובותיה אך נחשב זר מבחינת זכויותיו". פגיעה בחוקי יסוד של המדינה: "דריסה בלתי מידתית ובלתי סבירה של כבוד האדם ושל חופש העיסוק שיימנע מהשחקנים את זכותם הבסיסית להיות מועסקים במקצועם ככל ישראלי אחר". חתירה ופגיעה במימוש השוויוני של חוק השבות: "ההגדרה מבדילה בין דם יהודי של אחד לשני, ונציגי יהדות התפוצות אשר חשפנו בפניהם חלק מההמלצות אשר פורסמו גילו דעתם גם באופן תקשורתי על אי חוקיות המהלך והפגיעה החמורה שהם לא יקבלו".

"פגיעה בהסתמכות של השחקנים אשר שינו את מסלול חייהם וחיי משפחותיהם ועלו לישראל- זאת הרעת תנאים ברורה עבור שחקנים שכבר שנים נחשבים ישראלים ופתאום היום הופכים להיות זרים מבחינת סטטוס התעסוקה שלהם, וההסתמכות הכללית והספציפית שבבסיס התקשרויותיהם החוזיות עלולה להיפגע באופן אנוש". ניצול לרעה את כוחו המונפילסטי של איגוד הכדורסל, שימוש בשיקולים זרים ומפלים כמו השתתפות במספר משחקים בנבחרת ישראל כקובעי מעמד.

השחקנים אשר מייצגת לב הם: סטוארט דגלאס, פרדריק בורדיון, טראוויס ווריק, חנן קולמן, ג'ייק פמברטון, דייויד כהן, ג'ורדן לואיס, ריצ'רד האוול, אדם הוניג, דניאל ברחל, קלארק רוזנברג, ג'וג'ו פאלאס ואלק קוברה.

בין היתר מציינים בימים האחרונים את סיפוריהם של דגלאס ו-ווריק ככאלה שצריכים לקחת בחשבון. דגלאס עלה עם אשתו לישראל, והיא אף התגיירה בשנים האחרונות והפכה ליהודיה. ווריק ויתר על אזרחות גרמנית על מנת לקבל את האזרחות הישראלית שלו, ולמעשה יפגע בצורה חמורה באמצעות החוקים של הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully