וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות ליגת העל פנו לשרה מירי רגב: תפעלי למניעת פגיעה חמורה בכדורגל הישראלי

5.12.2018 / 18:10

נציגי 14 הקבוצות חתמו על מכתב לשרת התרבות והספורט בנוגע להצעת שר התקשורת להנגשת שידורים בערוצים הפתוחים. רגב: "בעד שידורים חינם, עלינו למצוא את הנוסחה הנכונה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

קבוצות ליגת העל בכדורגל פנו הערב (רביעי) לשרת התרבות והספורט מירי רגב כדי שתסייע להם למנוע פגיעה בכדורגל הישראלי בעקבות ההצעה לתיקון חוק התקשורת שמקדם שר התקשורת איוב קרא. החוק לפיו כל שידורי הספורט יונגשו בערוצים הפתוחים, כבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת ויגיע לדיון בוועדת הכלכלה. הקבוצות לא הביעו את התנגדותן, אבל מבקשות סעד מהשרה.

במכתב עליו חתומות כל 14 הקבוצות, נכתב: "כמועדוני ספורט שמאחוריהם מיליוני אוהדים, אנו סבורים כי הנגשת השידורים לציבור הרחב היא מטרה ראויה אשר יש בה בכדי להיטיב עם הציבור, כמו גם עם מועדוני הספורט והספורטאים עצמם. עם זאת, התיקון יגרום לנזקים אדירים לציבור אוהדי הספורט בישראל ובכך - יצא שכרנו בהפסד... מקריאת הצעת החוק והדיונים שנלוו לה, ברור כי לא נעשתה בחינה מקפת של ההשלכות הכלכליות של הצעת החוק ולא נערך דיון על הפגישה הקשה במועדוני הספורט במדינת ישראל, ובפרט בפריפריה.

מכתב קבוצות ליגת העל לשרת הספורט מירי רגב. צילום מסך
המכתב של קבוצות ליגת העל לשרה מירי רגב/צילום מסך

"קיצוץ בתקציבי הקבוצות יוביל באופן מיידי לקיצוצים נרחבים בתקציבי המחלקות; לא נוכל לסבסד בתי ספר לכדורגל בהם משחקים עשרות אלפי ילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ; נידרש לצמצום פעילויות הסברתיות וקהילתיות לילדים ותימנע מאיתנו האפשרות לספק סיוע סוציאלי ותמיכה לימודית לבני הנוער המשחקים במועדונים".

השרה רגב שוחחה עם השר קרא בטרם קבלת המכתב והם סיכמו במשותף כי לצד החשיבות הגדולה שיש לשידור המשחקים בערוצים פתוחים, יש לתת את הדעת לגבי המשמעויות הכספיות והנזק שעלול להיגרם לקבוצות בליגות המקצועניות כתוצאה מאובדן הכנסות, אם יהיה כזה, בעקבות החקיקה. השרים סיכמו כי יפעלו יחד במידה ויתברר כי ישנם נזקים כאלה. הם יפנו לאוצר ולמקורות מימון נוספים על מנת למנוע את הפגיעה.

השרה רגב מסרה: "אני רואה חשיבות רבה בהנגשת הספורט והמשחקים לכלל הציבור במדינת ישראל. זו המדיניות אותה אני מובילה מיום כניסתי לתפקיד. היא נכונה לגבי תשתיות ספורט, לפעילות ספורט וגם לשידורי הספורט. אם זאת, האיתנות הכלכלית של הקבוצות היא חשובה ובעלת ערך לשגשוג ולצמיחת הספורט הישראלי ולכן אסור שתיפגע. עלינו למצוא את הנוסחה הנכונה שתאפשר את שני הדברים יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully