וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה תשנה את החוקים: שובר שוויון עד 10 במערכה האחרונה

אחרי ווימבלדון, שינוי גם במלבורן: במצב של 6:6 במערכה האחרונה המשחק יוכרע בשובר שוויון מיוחד עד 10. המשמעות: לכל אחד מארבע טורנירי הגרנד סלאם חוקים שונים למערכה האחרונה

מלבורן פארק, אליפות אוסטרליה הפתוחה. רויטרס
סוגיה לא קלה. מלבורן/רויטרס

אליפות אוסטרליה קיבלה החלטה לקצר את משך הזמן של המשחקים בטורניר הגרנד הסלאם היוקרתי במלבורן, ותאפשר שובר שוויון מיוחד במערכה המכרעת. מעתה משחק שמגיע לשוויון 6:6 במשחקונים במערכה האחרונה והמכרעת (מערכה חמישית אצל הגברים, שלישית אצל הנשים) - יוכרע בשובר שוויון מיוחד, שבו המנצח יהיה הראשון שמגיע ל-10 נקודות (כל עוד הוא מוליך בהפרש של שתי נקודות). כעת השאלה היא האם האישור יתקבל כבר לטורניר הקרוב - שייפתח ב-14 בינואר 2019 - או שמא לאליפות שאחריה, שתיערך ב-2020.

שובר השוויון במערכה האחרונה בטורנירי גרנד סלאם עורר לא מעט דילמות בקרב חובבי הטניס. מצד אחד, משחקים התארכו ונמרחו והתקשו להגיע להכרעה, והדבר יייצר לא מעט בעיות, במיוחד באוסטרליה, שלא פעם משחקי הלילה (הסשן השני) החלו בשעה מאוחרת מאוד ונמשכו אל תוך השעות הקטנות של הלילה. מצד שני, זה ייצר לא מעט דרמות ומשחקים בלתי נשכחים.

לאחרונה מארגני טורניר ווימבלדון החליטו לסגת מהחוקים הייחודיים לטורניר הדשא המסורתי, לפיהם אין שובר שוויון במערכה המכרעת, והחליטו שאם המשחק נגרר לשוויון 12:12 במערכה האחרונה - ייערך שובר שוויון. כזכור, בווימבלדון נערך המשחק הארוך אי פעם, בין מהאו לאיזנר, שנגמר בתוצאה 68:70 במערכה החמישית.

המשמעות היא שכעת בכל אחד מארבעת הגרנד סלאמים יהיו חוקים שונים להכרעה במערכה האחרונה:

רולאן גארוס - אין שובר שוויון
ווימבלדון - שובר שוויון עד 7 רק במצב של 12:12
ארה"ב - שובר שוויון רגיל, במצב של 6:6
אוסטרליה - שובר שוויון מיוחד עד 10 במצב של 6:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully