וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיקמבה מוטומבו ביקר ילדים המאושפזים במרכז הרפואי שיבא

כוכב ה-NBA לשעבר נפגש עם ילדים ישראלים ופלסטינים וחילק להם כדורים חתומים: "תמיד חלמתי להיות רופא, הכדורסל לקח אותי לכיוון אחר"

דיקמבה מוטומבו במהלך ביקורו בישראל/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

כוכב ה-NBA לשעבר, דיקמבה מוטומבו, המשיך היום (חמישי) את ביקורו הראשון בישראל והגיע למרכז הרפואי שיבא, בו נפגש עם ילדים ישראלים ופלסטינים המאושפזים בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים וחילק כדורי כדורסל חתומים אישית. הוא ביקר במחלקה לטיפול נמרץ לב ילדים ושמע על המטופלים המגיעים מהרשות הפלסטינית ומכל העולם, ולבסוף ביקר בבית החולים השיקומי והתנסה במתקן ה-Virtual Reality אשר מסייע לשיקום חולים ופצועים לרבות פגיעות ספורט.

הביקור התקיים כחלק מהרצון של מוטומבו לייצר שיתוף פעולה בין שיבא ובין בית החולים ביאמבה מארי מוטומבו שהקים בקינשאסה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כחלק מפעילותו ההומניטרית. בנוסף, על מנת לאפשר את הגעתם של צוותים רפואיים מקונגו לשיבא לצורך הכשרה ולימוד וכן יציאת משלחות מטעם שיבא להכשרת צוותים בקונגו וחיזוק תחום הטלה-מדיסין (רפואה מרחוק).

מוטומבו אמר במהלך הביקור: "תמיד חלמתי להיות רופא אך הכדורסל הסיט אותי לכיוון אחר. כעת יש לי ההזדמנות לעזור לבני עמי. הרפואה היא שפה אוניברסלית והיא אחת מזכויות האדם. כל אדם באשר הוא צריך לקבל טיפול רפואי נאות. אנשי קונגו זקוקים לשירותי רפואה ואני מקווה שהביקור בשיבא יהיה התחלה של עבודה משותפת".

דיקמבה מוטומבו בביקור במרכז הרפואי שיבא. יחידת הצילום - שיבא,
דיקמבה מוטומבו עם הילדים/יחידת הצילום - שיבא

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא: "שיבא, בית החולים של המדינה, רואה בחזונו את שיתופי הפעולה הבינלאומיים כחלק ממשימותיו. הבחירה של שחקן הכדורסל האגדי ושגריר ה-NBA בשיבא כבית חולים המוביל לשיתוף פעולה עם ארצו היא אות כבוד לכולנו".

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי, פירט בפניו את הפעילות ההומניטרית רחבת ההיקף של שיבא, בין היתר בזמביה, ניגריה, גואטמלה ופפואה גינאה החדשה: "המרכז הרפואי שיבא שמח לשתף פעולה עם דיקמבה מוטומבו, נסייע לו בכל דרך במאמציו ההומניטריים ואנו מצפים לבחון דרכים נוספות בהן נוכל לסייע לאזרחי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הוא לא רק שחקן כדורסל בחסד עליון אלא גם שגריר רצון טוב מעורר השראה לכל הנזקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully