וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד הגדולה חזרה? "אנחנו מסוכנים ברגעי ההכרעה"

ואן דייק לא התלהב מההעפלה: "משחק חלש, העיקר שניצחנו". דה רון בטוח: "הכל בזכות קומאן". ורנר מתוסכל מגרמניה: "השתקפות של השנה האחרונה". וגם: הפתק שהציל את קומאן והאורנג'

פרנקי דה יונג שחקן נבחרת הולנד חוגג. רויטרס
דור זהב חדש להולנדים? פרנקי דה יונג/רויטרס

נבחרת הולנד חזרה רשמית, ואם מישהו היה צריך גושפנקא נוספת אחרי הניצחון על צרפת, היא הגיעה אמש (שני) עם קאמבק גדול בגלזנקירשן מול גרמניה בדרך ל-2:2 וכרטיס לחצי גמר ליגת האומות יחד עם פורטוגל, אנגליה ושוויץ.

"התוצאה מצוינת, אבל לא היה לנו משחק טוב בכלל", אמר הווינר הגדול של הערב, וירג'יל ואן דייק. "שום דבר לא הלך חלק. לא הצלחנו לייצר לחץ, אבל למזלנו הצלחנו לכבוש פעמיים בסיום והצלנו את עצמנו. לא שיחקנו טוב, אבל עבדנו קשה ותוגמלנו על כך".

המאמן ההולנדי רונלד קומאן הוסיף: "אנחנו נבחרת של ווינרים וזה נהדר שיהיו לנו עוד שני משחקים בקיץ הבא. אמרתי לשחקנים במחצית שאם נכבוש שער אחד גם נדע למצוא את השוויון. אנחנו חייבים להמשיך להשתפר, אבל הפכנו להיות מסוכנים יותר ברגעים המכריעים וזה הכי חשוב. הנבחרת הזאת מתפתחת וכל הקרדיט צריך ללכת לשחקנים".

כמה נקודות קרדיט מגיעות כנראה גם לעוזר של קומאן, דוויט לודווג'ס, שהעביר למאמן פתק עם הוראה לשלוח את ואן דייק קדימה. את התוצאה של העצה כל עולם הכדורגל ראה.

עוד בנושא
נבחרת עם אופי: הולנד עלתה בדרמטיות לפלייאוף ליגת האומות
שלישי בליגת האומות: שבדיה ורוסיה בקרב ראש בראש על הכרטיס לפלייאוף
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

הפתק שהציל להולנד את המשחק

וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד חוגג. רויטרס
בזמן הנכון, במקום הנכון. ואן דייק/רויטרס

הפריחה המחודשת של הולנד פנים רבות לה, אבל אם תשאלו את מרטן דה רון, הסיבה המרכזית נעוצה במי שעומד על הקווים: רונלד קומאן. "לכולנו יש את ההרגשה שיש לו תפקיד מיוחד בקבוצה, שהוא מוסיף לנו משהו אחר. אנחנו 24 שחקנים וכולנו עם חיוך על הפנים - כל הזמן".

במבט לאחור, ההישג של נבחרת האוראנג' רק מתעצם. הנבחרת האפרורית, שנכשלה כאמור להעפיל לשני הטורנירים הגדולים האחרונים, שובצה לבית קשה עם שתי אלופות העולם האחרונות. הדעה הרווחת עם ההגרלה הייתה כי מאגר הכשרונות הבלתי נדלה של צרפת והמכונה המשומנת הגרמנית ייאבקו על הכרטיס לחצי גמר ליגת האומות, את הכתומים בכלל לא ספרו. ואז הגיעה הולנד.

"לפני שנה לא היו לנו בכלל שחקנים ברמה עולמית", אומר קשר אטלנטה. "רובן, סניידר וואן פרסי - שחקנים שיכולים לשנות משחק ברגע - סיימו את הזמן שלהם בנבחרת, ואנחנו הבנו שצריכה להיבנות כאן קבוצה. עכשיו, יש לנו המון שחקנים מוכשרים, אבל קודם כל אנחנו קבוצה אחת. הרבה בחורים מהסגל מקושרים למועדוני פאר, וזה לא במקרה. התיקו הרגיש לנו כמו ניצחון. אנחנו ביחד בהכל עכשיו, גם בחדר ההלבשה וזה סוד ההצלחה שלנו".

לבסוף, דה רון חוזר לבסיס, ושם כפי שכבר הצהיר קודם לכן, נמצא קומאן. "רונלד גורם לכל אחד מהשחקנים להרגיש מוערך. אחרי ניצחון החוץ בצרפת, חזרתי לברגאמו עם חיוך ענק על הפנים, על אף שלא שיחקתי אפילו לא דקה. ברור שאף אחד לא מרוצה מלשבת על הספסל, אבל המאמן מוודא שהאווירה תהיה חיובית, זה המפתח".

ואן דייק מקבל את המסר

הגרמנים, שנשרו לדרג ב' עוד לפני המשחק, היו מאוכזבים מאוד מהתיקו הלא משקף. יואכים לב אמר: "כמובן שהתוצאה מאכזבת, אבל בסיכומו של דבר ראיתי יותר דברים חיוביים מאשר שליליים. הייתה לנו שנה לא קלה, וגם היום הפרצופים בסיום לא היו מחויכים כי רצינו לנצח. אני מרוצה מאוד מהדרך שלירוי עובר, הוא למד הרבה מכך שלא זומן למונדיאל. תהליך הבנייה מחדש הוא איטי, השינוי לא יקרה כל כך מהר, מתקדמים לאט לאט".

טימו ורנר הוסיף: "הכל היה תחת שליטה שלנו עד ה-1:2, לפני כן גם יכולנו לכבוש עוד שערים, ואיבדנו את המשחק. זה מתסכל, היה אסור לנו לספוג שני שערים בצורה הזאת. זו השתקפות של השנה האחרונה שלנו".

המצטיין בשורות הגרמנים, סאנה, אמר: "היה לנו משחק טוב, בעיקר במחצית הראשונה. היינו צריכים לכבוש את השלישי ולגמור את המשחק. הולנד ניצלו את המצבים שלהם. אני מנסה תמיד להשתפר, וגם הנבחרת מתקדמת במשחקים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully