וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFL: קליבלנד תראיין את קונדוליסה רייס לתפקיד המאמנת הראשית?

על פי דיווח ב-ESPN, קבוצת הפוטבול עשויה לפנות לאוהדת הקבוצה, מזכירת המדינה של ארצות הברית בין 2005 ל-2009. רייס: "לא מוכנה לאמן בשלב זה, אבל הגיע הזמן למאמנת"

קונדוליסה רייס באירוע של קליבלנד בראונס. AP
הנה משהו שלא קוראים כל יום. רייס/AP

זו לא טעות ולא בדיחה (כנראה): אדם שפטר, עיתונאי הפוטבול הבכיר של רשת ESPN, מפרסם היום (ראשון) כי ברשימת המועמדים לתפקיד המאמן הראשי החדש של קבוצת ה-NFL קליבלנד בראונס אפשר למצוא שם מפתיע מאוד: מועמדת, מאמנת, לא אחרת מאשר מזכירת המדינה לשעבר של ארצות הברית, קונדוליסה רייס.

רייס בת ה-64, שעבדה בממשל של ג'ורג' וו. בוש בין השנים 2005 ל-2009, היא אוהדת שרופה של הבראונס מאז ילדותה, מרבה להגיע למשחקי הקבוצה ומיודדת עם הבעלים די וג'ימי האסלם. הבראונס פיטרו לפני כשלושה שבועות את מאמנם יו ג'קסון אחרי שנתיים וקצת רעות מאוד וכרגע המאמן הזמני שלהם הוא גרג וויליאמס, אך הם מחפשים מישהו, או מישהי, קבועים להמשך הדרך ומעוניינים להביא בין היתר לריאיון עבודה את רייס.

אם אכן רייס תתראיין למשרה, היא תיקבע היסטוריה בתור האישה הראשונה אי פעם שמתראיינת למשרת מאמן ראשי ב-NFL. לאחרונה קיימת צמיחה משמעותית בכמות הנשים שמצטרפות לליגות הגברים הבכירות בארצות הברית, דוגמת כוכבת הכדורסל לשעבר בקי האמון, המשמשת כיום כעוזרת מאמן של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ספרס מה-NBA. אולם מאמנת ראשית בקבוצת פוטבול, בטח ובטח שב-NFL, יהיה כבר צעד ענק קדימה.

בקליבלנד אמרו ל-ESPN שרייס היא "אישה מדהימה" וייתכן שאם תתראיין לתפקיד המאמן, התהליך יוביל אותה בסופו של דבר להיות יועצת של המועדון או לכהן בתפקיד ארגוני אחר, בהנחה שהבראונס ייקחו מישהו עם ניסיון מובהק יותר בפוטבול למשרה החשובה. רייס כן מעורבת בספורט בשנים האחרונות: היא הייתה חלק מוועדה חדשה שהוקמה לפני כחמש שנים ובחרה את הקבוצות שמשתתפות בכל שנה בפלייאוף פוטבול המכללות ולאחרונה היא גם הייתה יו"ר של ועדה מיוחדת שבחנה את המצב בכדורסל המכללות והגישה שלל המלצות ובראשן, ביטול חוק ה"וואן אנד דאן", המכריח שחקנים להיות שנה אחת בקולג' אחרי התיכון ולפני המעבר ל-NBA.

מספר שעות לאחר מכן, רייס סיפקה תגובה: "אני אוהבת את הבראונס שלי ואני בטוחה שהם יביאו מאמן מנוסה, שייקח אותם קדימה. בנימה רצינית יותר, אני כן מקווה שב-NFL יתחילו להביא יותר נשים לתפקידי אימון ובסופו של דבר, גם לתפקיד של מאמנת ראשית. לא חייבים לשחק פוטבול כדי להבין אותו ולדעת איך להכניס מוטיבציה לשחקנים. אבל הניסיון כן חשוב והגיע העת לייצר מכסה של מאמנות מנוסות. אגב, אני לא מוכנה עדיין לאמן, אבל אשמח לאמן למהלך אחד או שניים בעונה הבאה אם הבראונס זקוקים לרעיונות!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully