וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הסבב: סשה זרבב ניצח את רוג'ר פדרר אחרי סיומת דרמטית, יפגוש את דג'וקוביץ' בגמר

הגרמני בן ה-21 גבר 5:7, 6:7 (5) על השוויצרי וספג קריאות בוז כי התלונן שכדורים נפלו מכיסו של מביא הכדורים. פדרר: "הוא לא צריך להתנצל". דג'וקוביץ' גבר 2:6, 2:6 על אנדרסון

סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
ישחק בגמר הגדול בקריירה עד כה. זברב/רויטרס

טורניר גמר סבב ה-ATP נכנס הערב (שבת) לשלבי הנוקאאוט וההכרעה, וכעת הכל מוכן לגמר הגדול. הראשון להרוויח את הכרטיס לגמר היה סשה זברב, שגבר 5:7, 6:7 על רוג'ר פדרר אחרי קרב צמוד וסיומת סוערת. בגמר הוא יפגוש את נובאק דג'וקוביץ', שניצח בחצי הגמר השני את קווין אנדרסון.


עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט גם באינסטגרם

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
מביא הכדורים פגע בסיכוייו. פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר (2, שוויץ) - סשה זברב (3, גרמניה) 7:5, 7:6 (5)

הגרמני בן ה-21 הפך לראשון מהמדינה שלו שעולה לגמר טורניר גמר הסבב/מאסטרס מאז בוריס בקר, שעשה את זה ב-1996 והפסיד אז בגמר לפיט סמפראס בחמש מערכות. עבור זברב, שהגיע רק פעם אחת לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם (רולאן גארוס השנה), זה יהיה הגמר הגדול ביותר בקריירה.

המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד כששני הטניסאים שומרים על משחקוני ההגשות שלהם די בקלות. בסופו של דבר, במשחקון ה-12 וכשהוא ביתרון 5:6 במערכה הצליח זברב להשיג שבירה על האפס כשהוא מנצל את נקודת השבירה הראשונה במשחק. המערכה השנייה הייתה די דומה לראשונה, אלא שהפעם כל אחד שבר פעם אחת. בשובר השוויון התחוללה הדרמה האמיתית. שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם עד שפדרר הוביל 3:4 על ההגשה של זברב. הגרמני הגיש, פדרר ענה ושלט בנקודה ואז כמה כדורים נפלו מכיסו של מביא הכדורים. הנקודה הופסקה ובנקודה החוזרת הגרמני הגיש אייס וזכה בנקודה כשפדרר ודאי חש תסכול אדיר. בסופו של דבר, זברב השיג את המיני שבירה היחידה אחרי שפדרר שלח כדור די נוח לרשת בוולי. וזה 5:7 בשובר השוויון.

לאחר המשחק זברב התראיין על המגרש כשהוא סופג קריאות בוז. המראיינת אנאבל קרופט אפילו נזפה מעט בקהל על קריאות הבוז והגרמני אמר: "אני רוצה להתנצל על המצב שנוצר בשובר השוויון, אבל מביא הכדורים הפיל את הכדור ועל פי החוקים אנחנו צריכים לשחק את הנקודה מחדש. התנצלתי בפני רוג'ר ברשת והוא אמר שהכול בסדר כי זה החוק. אני רוצה להתנצל בפני הקהל כי לרוג'ר יש הרבה אוהדים כאן וזה מגיע לו אחרי כל מה שהוא השיג. אני מצטער מאוד שזה התרחש, אבל לא התכוונתי להרגיז אף אחד. זה כל מה שאני יכול להגיד, מתנצל". מיד כשהחלו קריאות הבוז, המראיינת אנאבל קרופט נטלה את זכות הדיבור ואמרה: "אני ממש לא מבינה למה אתם קוראים בוז כי הוא אומר את האמת. הילד הפיל את הכדור בזמן שהיה במגרש והפריע למשחק, אלה החוקים. אתם צריכים להתנהג בצורה מכבדת יותר".

כשפדרר נשאל מה הוא אמר למביא הכדורים, הוא אמר: "אולי אם הוא רוצה לבוא לארוחת ערב, אני לא יודע. רק שאלתי אותו אם הוא הפיל את הכדור. הוא אמר שהוא הפיל את הכדור ואז לא הייתה בעיה. זה לא כזה עניין גדול בסופו של דבר. אלה החיים וזה הספורט". על קריאות הבוז שספג זברב אמר השוויצרי: "אני מבין את התסכול. אנשים מרגישים שנוצרו נסיבות לא טובות. אבל אני לא אוהב קריאות בוז וזה נדיר בטניס. סשה התנצל בפניי ברשת ואמרתי לו "חבר, שתוק. אתה לא צריך להתנצל בפניי'. הוא לא היה צריך להתנצל, הוא פשוט קרא ופעל לפי מה שקרה. האם השופט היה אמור להסביר טוב יותר את מה שקרה באותו רגע? אני בטוח שהוא לא יספוג בוז כשיגיע לגמר". פדרר הוסיף: "אני לא מפקפק בספורטיביות של סשה בשום צורה. אני חושב שזה היה צעד אמיץ מצידו כי השופט היה יכול גם להגיד לו 'מצטער מאוד'".

מנהל הטורניר אדם הוג צייץ בטוויטר: "אני מאוכזב בצורה יוצאת דופן מהקהל. קרדיט ענק לסשה זברב על העלייה לגמר וכל הכבוד לאנאבל קרופט שהתמודדה עם הסיטואציה עם הרבה ביטחון עצמי".

טניסאי העבר הבריטי גרג רוזצקי אמר על המשחק: "זברב היה השחקן הטוב יותר בשתי המערכות. פדרר הצליח למצוא דרך לשמור את זה צמוד. זה כנראה אחד הניצחונות הכי גדולים בקריירה של זברב עד כה. להיות בגמר של הטורניר הזה בגיל 21 זה הישג גדול".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הציוץ של מנהל הטורניר

אנאבל קרופט עם הטניסאי הגרמני סשה זברב. GettyImages
אנאבל קרופט מנסה להרגיע את קריאות הבוז/GettyImages
סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
זברב מתלונן על הכדורים שנפלו מכיסו של מביא הכדורים/רויטרס
סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
היה עדיף על פני פדרר. זברב/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - קוין אנדרסון 2:6, 2:6

המשחק השני כבר היה קל בהרבה, כשדג'וקוביץ' ניצח 2:6, 2:6 את הדרום אפריקאי תוך שעה ו-15 דקות בלבד. הסרבי, המדורג ראשון בעולם, מגיע לגמר אחרי ארבעה משחקים חלקים - ארבעה ניצחונות בשמונה מערכות. דג'וקוביץ' מחפש זכייה שישית בתואר בטורניר סיום העונה. "אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלי השבוע, וזה הגיע בזמן", אמר דג'וקוביץ', שבבית המוקדם הביס את זברב, יריבו בגמר, "אני חושב שבמשחק מולי הוא לא היה במיטבו, אבל במשחקים האחרונים הוא מאוד השתפר, והיום מול פדרר הוא כבר היה מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully