וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלד קומאן גאה: "לא ציפיתי לזה, עשינו צעדי ענק קדימה"

אופוריה בהולנד לאחר התצוגה מול צרפת, ממפיס: "הופעה פנטסטית שלנו", ויינאלדום: "אני ללא מילים". כל התגובות והמספרים

עריכת וידאו: מתן חדד

נבחרת הולנד הפכה הערב (שישי) לראשונה שמנצחת את אלופת העולם 2018. הכתומים סיפקו הופעה מרשימה לעיני הקהל הביתי ברוטרדם, שלטו לאורך כל המשחק וניצחו 0:2 את צרפת כדי להשאיר לעצמם סיכוי לתפוס את ראשות בית א' בדרג א' של ליגת האומות. ג'ורג'יניו ויינאלדום (43) וממפיס דפאי (95 בפנדל) הכניעו את הוגו לוריס, שעוד מנע תבוסה קשה יותר מהצרפתים האנמים. צרפת עדיין בראש הבית, אך סיימה את משחקיה וזקוקה לניצחון של גרמניה, שכבר ירדה לדרג ב'. הולנד תעלה לפסגת הבית ולחצי הגמר אם תשיג לפחות נקודה ביום שני בגלזנקירשן.

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
דנמרק עלתה לדרג א' עם 1:2 בוויילס, תיקו לרן בן שמעון
ניימאר כבש את שערו ה-60 והעניק לברזיל 0:1 על אורוגוואי
מוחמד סלאח סידר למצרים 2:3 על טוניסיה בתוספת הזמן

ממפיס דפאי שחקן נבחרת הולנד. GettyImages
השחקן הבולט של הולנד ב-2018. ממפיס דפאי/GettyImages

המספרים

* צרפת נעצרה אחרי 15 משחקים ללא הפסד. הפעם הקודמת שהפסידה הייתה 3:2 ביתי לקולומביה במשחק ידידות בחודש מרץ, כשההפסד הרשמי הקודם היה 2:1 בשבדיה ביוני 2017.

* המאזן של בנז'מן פבאר כבר לא נקי. אחרי 35 משחקים בנבחרות השונות (ארבעה בנוער, 15 בצעירה ו-16 בבוגרת), המגן הימני היה שותף לראשונה בקריירה להפסד צרפתי.

* לוריס רשם תשע הצלות במשחק - שיא לשוער של נבחרת צרפת במשחק בודד ב-10 השנים האחרונות.

* צרפת כבשה רק שער אחד בחמש המחציות הראשונות האחרונות שלה.

* ממפיס היה מעורב במחצית מהשערים של הולנד ב-2018, לאחר שכבש חמישה ובישל עוד שניים מתוך 14 בסך הכול של הנבחרת.

* לראשונה ב-20 משחקים, ויינאלדום כבש פעמיים ברציפות עבור הולנד.

עוד באותו נושא

ליגת האומות: הולנד ניצחה את צרפת 0:2, גרמניה ירדה לדרג ב'

לכתבה המלאה
הוגו לוריס שוער נבחרת צרפת. GettyImages
שיא הצלות שלא הועיל. הוגו לוריס/GettyImages

התגובות

המאמן ההולנדי רונאלד קומאן התגאה בסיום והודה שאפילו הוא הופתע: "מעולם לא ציפיתי שהנבחרת הזו תשחק כך, עם כל כך הרבה ניסיון, מול יריבה כמו צרפת. לא חשבתי שנשלוט מול אלופת העולם במשך 90 דקות. היו לנו 12 מצבי הבקעה לעומת שניים שלהם. אני גאה בחבורה שלי, הם עשו כמה צעדי ענק קדימה. היו לנו עוד כמה מצבים מצוינים, אבל לוריס היה פנטסטי. עכשיו יש לנו צ'אנס לסיים בראש הבית, בטח לא ציפיתי לזה".

ג'ורג'יניו ויינאלדום, כובש השער הראשון: "אני עדיין ללא מילים. ניצחנו 0:2 את אלופת העולם, והיינו ראויים לכך כי היינו טובים יותר. שיחקנו באמת נהדר. יש לנו עוד הרבה עבודה, אחרת שוב נהיה בריצה רעה. נצטרך ללכת בכל הכוח על ניצחון בגרמניה, לשחק על תיקו זה מסוכן".

ממפיס דפאי, כובש הפנדל שחתם את התוצאה בתוספת הזמן: "זו הייתה הופעה פנטסטית שלנו, אני נהנה מההתקדמות. אנחנו בדרך הנכונה, אבל עדיין יכולים להשתפר ולצמוח כנבחרת. החבר'ה הצעירים שיחקו היום כמו ותיקים. האוהדים היו איתנו וזה נתן לנו עוד אנרגיות. אני מודה לאל על ההופעות הטובות שלי".

רונאלד קומאן מאמן נבחרת הולנד עם סטיבן ברחוויין. רויטרס
פתאום יכול לפנטז על ראשות הבית. רונאלד קומאן/רויטרס

בצד הצרפתי, השוער הוגו לוריס סיכם: "ידענו מה מחכה לנו, היינו מודעים לרמה של הולנד כי הם הציגו את היכולת הזו מול גרמניה ובלגיה באוקטובר. לא התעלינו למעמד, זה מאכזב. עכשיו הגורל שלנו נמצא בידיים של אחרים, יהיה מאכזב לא להיות חלק מהפיינל פור של המפעל. אולי לגרמנים יהיה רצון לשחק על הגאווה בבית. זה מאכזב כי יש לנו מעמד מסוים, אנחנו אלופי העולם. נצטרך לנתח בימים הקרובים את מה שקרה, כרגע קשה למצוא את המילים הנכונות. עצרתי הרבה כדורים כי בעטו לעברי יותר מהרגיל. לא יצרנו מצבים, לא הנענו את הכדור. לא היינו במשחק, צריך להודות באמת".

המאמן דידייה דשאן: "לא היינו בעניינים, זה לא מספיק. כולנו לא הופענו, אני לא מוציא את עצמי מהמשוואה. נצטרך לנתח הכול ולהבין. לא שיחקנו עם התשוקה הרגילה שלנו. יש הרבה איכות בנבחרת ההולנדית, הם היו עדיפים מבחינה טכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully