וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלכלוכית תהפוך לנסיכה: נבחרות דרג ד' חולמות על הכרטיס ההיסטורי ליורו

15.11.2018 / 14:00

שיטת ליגת האומות, שאולי תהיה חד פעמית, מבטיחה לנו שנבחרת חלשה, אולי אחת שנחשבת לקיקיונית, תעפיל לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול. מקדוניה, קוסובו, בלארוס או אולי אפילו לוקסמבורג: תמונת העלייה והסיכויים המלאה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יוסי אלטר

בזמן שנבחרת ישראל תנסה לא להפסיד ביום שלישי בסקוטלנד ולהבטיח את המקום הראשון בבית 1 של דרג ג' בליגות האומות, גם בדרגים האחרים צפויה דרמה לא קטנה. אחד מהדרגים המסקרנים אם לא המסקרן ביותר הוא דרג ד', אשר מבטיח לנו שנבחרת חלשה, אולי אחת שנחשבה בעבר לקיקיונית, תשיג בסופו של דבר כרטיס היסטורי ליורו 2020 הודות לשלב הפלייאוף המיוחד, בו ייפגשו מנצחות הבתים ל"פיינל פור" במרץ 2020.

ראוי לציין שמדובר, אולי, בהזדמנות חד פעמית: באופ"א לא הבטיחו שהשיטה הנוכחית תישמר גם במוקדמות יורו 2024, כך שיכול להיות שאם הניסוי לא יוגדר כמוצלח אחרי הטורניר, באופ"א יחליטו שלא להעניק כרטיס ישיר לנבחרת מדרג ד' לאליפות אירופה הבאה (לדוגמה: הכרטיס יהפוך להזדמנות להיאבק על עלייה מול נבחרות בדרג גבוה יותר, ולא לכרטיס ישיר לטורניר).

מדובר ב-16 נבחרות, חלקן מנמושות היבשת, שמעולם לא העפילו לטורניר גדול (למעט לטביה, שעשתה היסטוריה והעפילה ליורו 2004, אבל כבר איבדה סיכוי להעפיל דרך ליגת האומות). בשל הדחתה של לטביה, מובטחת לנו ביורו נבחרת אחת שנחשבת חלשה באופן יחסי שתעשה היסטוריה ותרשום העפלה ראשונה אי פעם לטורניר גדול. לקראת מחזורי הסיום של שלב הבתים, זה הזמן לעשות סדר בנבחרות שעשויות להעפיל לשלב הפלייאוף, בו אחת מהן תהפוך, לפחות לטורניר אחד, מלכלוכית לנסיכה אמיתית.

(לא נכללות נבחרות שאיבדו סיכוי להעפיל לשלב הפלייאוף: קזחסטן, לטביה, אנדורה, סן מרינו ומלטה)

עוד בנושא:

ליגת האומות: מה זה, איך זה עובד ואיך ניתן להעפיל ליורו 2020?
גב האומות: ליגת האומות מוכיחה את עצמה כמפעל מצוין
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

ואלרי קזיאשווילי שחקן נבחרת גאורגיה. רויטרס
האם מדובר בנבחרת החזקה ביותר בדרג ד'? ואלרי קזיאשווילי מגאורגיה/רויטרס

בית א'

גאורגיה

מה המצב? גאורגיה היא היחידה (יחד עם אוקראינה מדרג ב') שכבר הבטיחה את העפלתה לשלב הפלייאוף ולדרג ג'. אפילו לפני הגרלת הבתים, הגאורגים נחשבו לאחת מהנבחרות החזקות בדרג ולאחת מהפייבוריטיות להעפיל בסופו של דבר ליורו. אם ינצחו גם את המשחקים הנותרים מול אנדורה וקזחסטן, הם למעשה יבטיחו את המקום הראשון הכללי בדרג ד' ואת יתרון הביתיות במשחק חצי גמר הפלייאוף.

תהפוך לנסיכה כי: היא פשוט טובה מדי וחזקה יותר משאר הנבחרות בדרג. הסגל רץ כבר שנים, מלבד השוערים המחליפים אף שחקן לא משחק בליגה המקומית וכולם משחקים בליגות אירופאיות סבירות ומעלה. פייבוריטית ברורה ומובהקת לעלייה היסטורית מדרג ד'.

תישאר לכלוכית בגלל: הלחץ. דווקא בגלל שהיא אולי הכי טובה, שיטת ה"פיינל פור", בה אין מקום לטעויות, עלולה לפגוע בה והשחקנים עלולים לקרוס תחת הלחץ.

שחקן נבחרת לוקסמבורג סבסטיאן תיל. GettyImages
מנמושה להשתתפות ביורו. שחקן נבחרת לוקסמבורג סבסטיאן תיל/GettyImages

בית ב'

לוקסמבורג

מה המצב? ראשונה בבית ב' עם 9 נקודות. המרעננת הרשמית של אירופה, ששלחה נציגה היסטורית לשלב הבתים של הליגה האירופית (דודלאנז') העונה, רוצה לעשות היסטוריה גם ברמת הנבחרות ולסיים תהליך מדהים בו תהפוך בתוך שנים מנמושה, לנבחרת שמשתתפת באליפות אירופה. נותרה לה משחקי ראש בראש קריטיים נגד בלארוס (בית) ומולדובה (חוץ).

תהפוך לנסיכה כי: זה הסיפור הכי יפה והזוי שיש (אולי חוץ מזה של גיברלטר). נבחרת שספגה מישראל שביעייה לפני פחות מעשור תצמח ותוכיח לכולם שהכל אפשרי, ועל הדרך תשחק כדורגל לא רע בכלל עם מספר צעירים מסקרנים.

תישאר לכלוכית בגלל: עם כל הכבוד לרומנטיקה, בלארוס טובה ממנה. היא תשיג ניצחון במשחק בין הנבחרות ולוקסמבורג החביבה תישאר עם המחמאות.

בלארוס

מה המצב? שנייה בבית ב' עם 8 נקודות, כשנותר לה משחק ראש בראש מול המוליכה לוקסמבורג (חוץ) ומשחק נוסף מול נמושת הבית סן מרינו (חוץ).

תהפוך לנסיכה כי: יש לה שחקנים מנוסים, ששיחקו ברמות הכי גבוהות (ובעיקר יותר מ-10 שחקני סגל של באטה בוריסוב, קבוצה שמעפילה באופן קבוע לשלבי הבתים של ליגת האלופות או הליגה האירופית). כעת, כשיש לבלארוסים בעלי הניסיון הזדמנות לעשות משהו באמת גדול, הם ינצלו את הניסיון שצברו, ייקחו את הנבחרת ליורו וייתנו לחגיגות במינסק לצאת לדרך.

תישאר לכלוכית בגלל: היא אפורה מדי. אין לה שחקנים שישברו שוויון ותכנית המשחק שלה מבוססת על כדורגל מאוד פיזי ומכני, כמעט נטול רגש. אפילו בדרג ד' צריך את השחקן שיידע לספק רגעי קסם כשצריך.

מולדובה

מה המצב? שלישית בבית ג' עם 5 נקודות, לא תלויה בעצמה. פוגשת את סן מרינו (חוץ) ולוקסמבורג (בית). תזדקק לאיבוד נקודות סנסציוני של בלארוס בסן מרינו אם היא רוצה לחלום על עלייה.

תהפוך לנסיכה כי: בא לנו לפרגן לראדו גנסארי מהפועל חיפה. אבל אם נהיה ריאליים, הסיכוי די קלוש.

תישאר לכלוכית בגלל: שהיא זקוקה לאיבוד נקודות של בלארוס בסן מרינו החלשה ולאיבוד נקודות ביתי של לוקסמבורג לבלארוס. יותר מדי חישובים, יותר מדי דברים שצריכים לקרות. לא יקרה, נקסט.

שחקני נבחרת קוסובו. GettyImages
חומר שחקנים מדהים. שחקני נבחרת קוסובו/GettyImages

בית ג'

קוסובו

מה המצב? קוסובו, ששיחקה את משחקה הרשמי הראשון כחברה באופ"א רק ביוני 2016, היא הנבחרת הצעירה ביותר בליגת האומות. היא ראשונה בבית ג' עם 8 נקודות, נותר לה משחק חוץ מול מלטה ומשחק בית מול אזרבייג'אן.

תהפוך לנסיכה כי: חומר השחקנים שלה מדהים, והסיבה היחידה שהיא נמצאת בדרג ד' היא רק בגלל שמדובר בנבחרת חדשה. יש לה שחקנים במועדונים גדולים כמו ורדר ברמן, לאציו, סוונסי, דינמו זאגרב, גנק, הירנביין ואפילו בני סכנין. האיכות תנצח.

תישאר לכלוכית בגלל: להבדיל מנבחרות כמו גאורגיה, שרצות ביחד זמן ארוך, בקוסובו עדיין מנסים לבנות את הנבחרת והסגל משתנה לעיתים קרובות. חוסר ההיכרות בין חלק מהשחקנים יפגע, וקוסובו אמנם תקבל המון ביטחון להמשך, אך את היורו היא תראה מהבית.

אזרבייג'אן

מה המצב? שנייה בבית ג' עם 6 נקודות. נותר לה משחק ביתי מול איי פארו (בית) ומפגש ישיר, שככל הנראה יהיה על העלייה, בחוץ נגד קוסובו.

תהפוך לנסיכה כי: אולי יותר מכל הנבחרות המשתתפות בדרג ד', אזרבייג'אן כאומה היא הצמאה ביותר להעפלה לטורניר גדול. הכדורגל האזרי ביצע התקדמות אדירה בשנים האחרונות, עם נציגות בליגת האלופות ובליגה האירופית. במשחקי הנבחרת ניתן לראות את הטירוף של הקהל, שיעבור לשחקנים במחזורי הסיום ובשלב הפלייאוף וייתן לאזרים הזדמנות להשתתף ביורו ואולי אף לארח משחק ביתי, שכן באקו נבחרה לאחת מ-12 הערים שיארחו את יורו 2020.

תישאר לכלוכית בגלל: אזרבייג'אן פישלה לא מעט עד כה בליגת האומות. רק 1:1 בבית ובחוץ מול מלטה ו-0:0 ביתי עם קוסובו אומרים הרבה, ונראה שהיא פשוט לא מספיק טובה. האוהדים יתנחמו בעובדה שהטורניר יתארח בבאקו.

איי פארו

מה המצב? שלישית בבית ג' עם 4 נקודות. תשחק מול אזרבייג'אן (חוץ) ומלטה (חוץ).

תהפוך לנסיכה כי: איי פארו נמצאת במצב קלאסי של "שניים רבים, השלישי לוקח". היא הוכיחה שהיא מסוגלת לעשות צרות לנבחרות בבית, היא תפתיע את אזרבייג'אן בגדול, תנצל את המעידות של קוסובו, תפתיע בפלייאוף ומשום מקום תצוץ לנו איסלנד 2.0.

תישאר לכלוכית בגלל: בדומה למולדובה בבית ב', היא לא תלויה בעצמה וזקוקה ליותר מדי תוצאות שילכו בכיוונה ולניצחונות לא פשוטים באזרבייג'אן ומלטה.

נבחרת גיברלטר בכדורגל. רויטרס
אם כל הסנסציות. שחקני נבחרת גיברלטר/רויטרס

בית ד'

מקדוניה

מה המצב? ראשונה בבית ד' עם 9 נקודות. תשחק מול ליכטנשטיין (חוץ) וגיברלטר (בית).

תהפוך לנסיכה כי: היא הנבחרת שמדורגת הכי גבוה מבין נבחרות דרג ד' בדירוג פיפ"א, וזה לא מקרי. מאז 2017 היא השיגה ניצחונות מרשימים על נורבגיה, בלארוס וכן, לצערנו גם על ישראל בחיפה. היא אפילו הוציאה תיקו גדול עם איטליה בחוץ, ובואו לא נשכח שהיא תלויה בעצמה וכל מה שהיא צריכה זה ארבע נקודות ממשחקים מול ליכטנשטיין וגיברלטר. זה קטן עליה, ובפלייאוף היא תוכיח שהיא באמת הטובה מנבחרות דרג ד'.

תישאר לכלוכית בגלל: היא פתחה את הקמפיין בצורה מושלמת ובמחזור האחרון חטפה רביעייה בארמניה. לצערה, זה ירסק לה את הביטחון שבנתה לאחרונה וימנע ממנה עלייה היסטורית לטורניר גדול.

גיברלטר

מה המצב? שנייה בבית ד' עם 6 נקודות. תשחק מול ארמניה (בית) ומקדוניה (חוץ).

תהפוך לנסיכה כי: איזה סיפור יהיה יותר מטורף מגיברלטר ביורו 2020? אם כל הסנסציות. הנבחרת הקטנטנה הגיעה לטורניר ליגת האומות עם שתי ניצחונות בלבד בהיסטוריה שלה (שהושגו במשחקי ידידות, אפילו לא במשחקים רשמיים) וכעת היא הכפילה את המאזן עם ניצחון 0:1 סנסציוני על ארמניה בחוץ וניצחון נוסף על ליכטנשטיין.

תישאר לכלוכית בגלל: זאת גיברלטר. אנחנו יכולים להיות רומנטיקנים ולחלום על הסיפור המטורף הזה, אבל עם כל הכבוד, גיברלטר היא נבחרת שצריכה להקיא דם ולספק משחק הירואי על המגרש כדי לנצח נבחרות כמו ליכטנשטיין, וזה פשוט לא מספיק טוב, אפילו לדרג חלש כמו דרג ד'.

ארמניה

מה המצב? שלישית בבית ד' עם 6 נקודות. תשחק מול גיברלטר (חוץ) וליכטנשטיין (חוץ).

תהפוך לנסיכה כי: יש לה את הכוכב הכי גדול של נבחרות דרג ד' - הנריך מחיטריאן מארסנל, ועם כל הכבוד לשאר השחקנים בדרג, ברגעי ההכרעה הארמנים יוכלו להשתמש בעליונות האינדיבידואלית שלו על שאר השחקנים, והכוכב יוביל אותה ליורו היסטורי.

תישאר לכלוכית בגלל: בלתי אפשרי שאחרי בושה גדולה כמו הפסד ביתי לגיברלטר הקטנטנה הקמפיין הזה יסתיים בשמחה. זה פשוט לא מתחבר, זה לא יכול לקרות. בנוסף, היא גם לא תלויה בעצמה. הקמפיין הזה ככל הנראה ייזכר לדורות כפספוס אדיר של הנבחרת הארמנית, שחומר השחקנים שלה מספיק טוב לפחות להגעה לשלב הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully