וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה מסתמנת: הישראלים של מכבי תל אביב ישחקו ביורוליג וגם בנבחרת

בשיחות בין איגוד הכדורסל לנציגי המועדון הושגה הסכמה עקרונית שעל פיה דיברתולומאו, זוסמן, כהן ולוי יתאמנו במדים הלאומיים ויוכלו להופיע בסוף החודש מול סרביה, למחרת המפגש נגד באיירן מינכן. החיסרון: גם יוביץ', לוצ'יץ' ודאנגוביץ' יהיו בתל אביב

one

בעוד כשבועיים וחצי ייצאו נבחרות הכדורסל באירופה לצמד משחקים נוסף במוקדמות גביע העולם, ונראה כי בניגוד לאחרות - לפחות ישראל תוכל ליהנות משירותיהם של שחקני היורוליג שבשורותיה. בשיחות שהתקיימו לאחרונה בין נציגי איגוד הכדורסל ומכבי תל אביב הושגה הסכמה עקרונית לפיה הישראלים של האלופה יופיעו במשחק היורוליג נגד באיירן מינכן, ולמחרת יוכלו לשחק גם במדי הנבחרת מול סרביה.

לסגל המורחב לקראת החלון הקרוב זימן המאמן הלאומי עודד קטש 27 שחקנים, בהם ארבעה ממכבי - ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן, ג'ייק כהן ונמרוד לוי. המתווה התאפשר לאור העובדה ששני המשחקים ייערכו בתל אביב: ביום חמישי, 29 בנובמבר, יופיעו הצהובים ב-21:05 ביד אליהו; למחרת, יום שישי, 30 בנובמבר, תשחק הנבחרת ב-14:00 בדרייב אין.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. ברני ארדוב
יש הסכמה עקרונית. ג'ייק כהן/ברני ארדוב

לפני כשנה וחצי, ערב פתיחת האימונים לקראת היורובאסקט בישראל, נרשמה מתיחות בין הגופים, ובנבחרת לא היה שום שחקן ממכבי תל אביב, אולם מאז חלה הפשרה ביחסים ונרשם שיתוף פעולה פורה - והשיחות שנערכו מאחורי הקלעים הולידו שביעות רצון הדדית. הצהובים אפישרו במהלך העונה שעברה לג'ייק כהן, שלא זכה לדקות משחק מרובות, לצאת לחלונות של פיב"א על חשבון הופעותיו ביורוליג, וכעת נראה כי שיתוף הפעולה בין הגופים עולה מדרגה.

על פי ההצעה שעלתה בשיחות, הישראלים של מכבי תל אביב ישוחררו לפתיחת אימוני הנבחרת ביום שני, 26 בנובמבר, ויחזרו להתאמן בקבוצתם למחרת בערב, עד למשחק מול הגרמנים ביורוליג.

למתווה המסתמן יש רק שני חסרונות: האחד, קטש ייאלץ להכריז על 12 השחקנים בסגל הסופי עוד לפני המשחק בין מכבי לבאיירן, כך שאם אחד השחקנים יתעייף יתר על המידה או חלילה ייפצע, לא תהיה אפשרות להחליפו; והשני, לבאיירן עצמה שלושה שחקנים סרבים - ולדימיר לוצ'יץ', סטפן יוביץ' ונמאניה דאנגוביץ' - כך שלא מן הנמנע כי גם הם יופיעו למשחק נגד ישראל.

הסדר דומה לא יתאפשר בחלון המשחקים הבא, בפברואר 2019, מכיוון שמכבי תל אביב תתארח במילאנו בזמן שהנבחרת תארח את גרמניה. הישראלים אינם השחקנים היחידים בקבוצה שזומנו כבר לנבחרות; גם סקוטי ווילבקין נכלל בסגל המורחב של טורקיה, אך היא תיאלץ להסתדר מן הסתם בלעדיו במשחק הביתי מול ספרד באנקרה, שייערך במקביל למפגש בין הצהובים לבאיירן, וזימנה כרכז מתאזרח נוסף את עלי מוחמד (בובי דיקסון) מפנרבחצ'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully