וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר סיטי, ליברפול, צ'לסי: הצמרת באנגליה צפופה ואיכותית מתמיד

הנתונים מראים קרב איכותי מתמיד על האליפות בפרמיירליג. וגם: גווארדיולה זעם על סטרלינג אחרי ה-1:3 בדרבי, מוריניו שוב תירץ

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו עם מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
איפה הוא, ואיפה הוא. גווארדיולה עם מוריניו/רויטרס

חם בצמרת הלילגה האנגלית. המירוץ לאליפות צפוף מאוד בחלק העליון של הטבלה, כשרק ארבע נקודות מפרידות בין מנצ'סטר סיטי, ליברפול וצ'לסי. שלוש הקבוצות עדיין לא הפסידו העונה, וזו הפעם הראשונה בפרמיירליג ששלוש קבוצות לא מנוצחות אחרי 12 מחזורים. מנגד, הפער מהתחתית גדול מתמיד כשפולהאם שוב הפסידה, וכעת יש לה את המאזן השלישי הכי גרוע של קבוצה בפרמיירליג בשלב כזה של העונה.

במצב הנוכחי - אחרי שסיטי ניצחה אתמול 1:3 את יונייטד בדרבי, ליברפול גברה 0:2 על פולהאם וצ'לסי סיימה בתיקו 0:0 מול אברטון - סיטי מוליכה בשתי נקודות על ליברפול עם מאזן נהדר, אך עם זאת, סיטי הנוכחית עם שתי נקודות פחות ממה שהיו לה בתחילת העונה שעברה בשלב הזה. יותר משמעותי, לפחות יש לה תחרות. אחרי 12 מחזורים בשנה שעברה סיטי הוליכה על יונייטד בשמונה נקודות. צ'לסי הייתה שלישית, אבל עם שלוש נקודות פחות ממה שיש לה עכשיו.

ליברפול, למשל, השוותה את הפתיחה הכי טובה שלה אי פעם לפרמיירליג, ו-30 הנקודות שצברה אחרי 12 מחזורים היו מעניקים לה את המקום הראשון ב-18 מתוך 26 העונות האחרונות של הפרמיירליג.

צ'לסי מתנחמת בזה שמאוריציו סארי שבר שיא - כשהפך למאמן הראשון שלא מפסיד ב-12 משחקיו הראשונים כמאמן בליגה האנגלית הבכירה - אבל האמת היא שזו הפתיחה החמישית בטיבה בלבד של צ'לסי ב-12 השנים האחרונות (הטובה ביותר הייתה עם הידינק, 31 נקודות).

"אני חושב שמנ' סיטי עכשיו, עם ליברפול וצ'לסי, אפילו עם ארסנל וטוטנהאם, אני חושב שלכולן יש מספרים של קבוצה אלופה", סיכם פפ גווארדיולה אתמול.

עוד בנושא:

מנצ'סטר סיטי ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 1:3 ושמרה על הפסגה
ליברפול ניצחה את פולהאם 0:2, 0:0 לצ'לסי עם אברטון, 1:1 לארסנל עם וולבס

כי בינתיים, מנצ'סטר שוב תכולה. סיטי גברה אתמול (ראשון) 1:3 על יונייטד בדרבי של מנצ'סטר בתוצאה שכבר לא מהווה הפתעה מזה שנים ארוכות. התכולים שלטו, היו עדיפים ולמרות דקות בהן היתרון שלהם נראה שביר, הם צברו שלוש נקודות בקלות יחסית.

"הגיע לנו לנצח", אמר פפ גווארדיולה. "במחצית הראשונה היינו קצת מפוחדים, בשנייה המשחק נפתח וזו היתה הופעה טובה מול קבוצה טובה. אליפות? זה רק נובמבר, אפילו הסיבוב הראשון לא הסתיים. הכל יכול לקרות בכדורגל".

סיטי החזיקה בכדור 64 אחוזים מהזמן, בעטה 12 כדורים לשער ו-5 למסגרת. הפנדל המוצלח של אנתוני מרסיאל היה הבעיטה היחידה של השדים האדומים למסגרת וכפי שגארי ליניקר צייץ בסיום: "אנחנו נמצאים בתקופה בה פשוט יש פער עצום בין שתי הקבוצות".

קון אגוארו שכבש את השער התשיעי שלו נגד מנצ'סטר יונייטד בכל המסגרות, אמר בלקוניות: "אני מאוד שמח שכבשתי, אבל הדבר החשוב הוא שהשגנו שלוש נקודות. אני מאוד שמח בכל פעם שאנחנו מנצחים".

השער האחרון, אותו כבש אליקאי גונדואן בדקה ה-86, היה יצירת מופת של התכולים. 44 מסירות רצופות שהסתיימו עם כדור ברשת. "זה היה שער חשוב מאוד, סיכם הגרמני שחזר מפציעה, "מנצ'סטר יונייטד מסוגלת לייצר מצבים והשלישי שלנו 'הרג' את המשחק".

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם אילקאי גונדואן. רויטרס
שולטים בעיר כבר תקופה ארוכה. סיטי/רויטרס

ז'וזה מוריניו שהפסיד לפפ גווארדיולה בפעם ה-11 בקריירה (כולל פנדלים), אמר: "אני חושב שההופעה שלנו הייתה לא רעה. אבל עשינו טעויות ושלימנו עליהן - כל שלושת השערים של סיטי הגיעו מטעויות שלנו. נגד קבוצה כזו אם אתה טועה, אתה נענש. היינו במשחק עד הדקה ה-80, אבל השער השלישי גמר אותנו. אין לי שום דבר רע להגיד על השחקנים, הכל חיובי, אני איתם והם איתי. יש פער בינינו ובין סיטי".

הפורטוגלי הוסיף: "היו לנו שני משחקי חוץ בתוך פחות משבוע, נגד יובנטוס וסיטי. הקושי הוא לא פיזי, אלא מנטלי ואני חושב שחלק מהחבר'ה הרגישו את זה היום. אנחנו נסענו למשחק חוץ נגד יובנטוס שהיא אחת מהקבוצות הטובות בעולם, בעוד סיטי ניצחה את שחטאר דונייצק 0:6 בבית. שתי הקבוצות הגיעו הערב בנסיבות מאוד שונות. כרגע אנחנו מחוץ לטופ 4, איך אפשר לדבר על אליפות? ידענו שהמקום השני בעונה שעברה היה הישג טוב, כעת צריך להילחם על הטופ 4".

מרואן פלאיני הוסיף: "היה משחק קשה בקצב גבוה. זה שבוע לא פשוט, עם שלושה משחקי חוץ, עשינו הכל וזה מתסכל".

בסיום המשחק גווארדיולה ניגש לראחים סטרלינג, ונראה גוער בו. היה זה בעקבות התנהגות שחצנית מעט של סטרלינג, שלקראת הסיום, על רקע קריאות "אולה" של אוהדי סיטי, עשה כמעט תנועות רגליים שחצניות שגררו תגובה נזעמת מחואן מאטה, שחקן יונייטד. אחר כך גם גווארדיולה הודה שהוא לא אוהב את ההתנהגות הזאת. "הוא עשה כמה תנועות עם הרגליים שהוא יכול היה להימנע מהן", אמר גווראדיולה, "אבל הוא שחקן צעיר, הוא עוד יכול ללמוד".

גווארדיולה נוזף בסטרלינג

פפ גוארדיולה נוזף ראחים סטרלינג. צילום מסך, אתר רשמי
פפ גוארדיולה נוזף ראחים סטרלינג/אתר רשמי, צילום מסך
פפ גוארדיולה נוזף ראחים סטרלינג. צילום מסך, אתר רשמי
פפ גוארדיולה נוזף ראחים סטרלינג/אתר רשמי, צילום מסך
פפ גווארדיולה נוזף ראחים סטרלינג. צילום מסך, אתר רשמי
פפ גווארדיולה נוזף ראחים סטרלינג/אתר רשמי, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully