וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין פרינס בואטנג: "הכדורגל צריך אנשים כמו קפרניק ולברון ג'יימס"

קשרה הגנאי של ססואולו שנאבק כבר שנים בגזענות, הביע את תסכולו בראיון ל-ESPN: "שום דבר לא השתנה וזה עצוב. אנחנו צריכים אנשים שיילחמו כמו שבארה"ב נלחמים נגד הנשיא"

לפני שש שנים קווין פרינס בואטנג, היום בססואלו, הפך לאחד מסמלי המאבק נגד הגזענות כאשר החליט לרדת מהמגרש במהלך משחק ידידות של מילאן קבוצתו דאז מול פרו פאטריה הקטנה בשל הערות גזעניות נגדו וחבריו שחומי העור עמנואלסון, ניאנג ומונטארי.

בואטנג, 31, שכבש ארבעה שערי ליגה במדי ססואלו העונה, התראיין ל-ESPN והתייחס בעיקר לתופעת הגזענות וחוסר היכולת של פיפ"א ואופ"א למגר אותה. "היו לי כמה רעיונות כיצד להילחם, הצעתי אותם לפיפ"א. דיברתי איתם על זה, אבל בסופו של יום שום דבר לא קרה", אמר בואטנג, "זה מאוד מאכזב".

קווין פרינס בואטנג ודומניקו ברארדי שחקני ססואולו חוגגים. GettyImages
מסמלי המאבק נגד הגזענות. בואטנג/GettyImages

הגנאי הוסיף: "הדבר היחיד שהשתנה הוא שהגזענות יותר מוצנעת. אנשים לא נוהמים ביציע כי הם יודעים שיהיו סנקציות, אבל הגזענות עדיין פה, שום דבר לא השתנה באמת. שום דבר לא קרה בנושא, זה עצוב".

לבואטנג יש השראה מארה"ב. קולין קפרניק שחקן הפוטבול שהחרים את ההמנון במחאה נגד הגזענות והאלימות המשטרתית, הוא מודל לחיקוי לדעתו של בואטנג שאמר: "אלו מסוג הרגעים שאנחנו (בכדורגל) צריכים. ככה אפשר להמחיש על מה אנשים נלחמים, הם מאפשרים לקול שלהם להישמע. הוא וויתר על מיליונים כדי להגיד מה שהוא חושב ומאמין בו. הוא גיבור. הוא כמו מוחמד עלי, הוא יהיה מפורסם לעד גם אחרי שהוא ימות".

בואטנג הוסיף: "אנחנו צריכים את האנשים האלו. אנחנו צריכים לברון ג'יימס, אנחנו צריכים אנשים כמו בגולדן סטייט שמתנגדים לנשיא שלהם. אנחנו צריכים את האנשים הגדולים שיעשו פעולות גדולות משום שאחרת שום דבר לא ישתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully