וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק נערך כמתוכנן, נבחרת הנשים בכדורמים הפסידה בספרד

6.11.2018 / 21:41

אחרי שהמשחק בוטל בשל לחץ ה-BDS, לחץ נגדי של יו"ר האיגוד בשילוב של מספר גורמים ישראלים עזר לקיימו. ישראל הפסידה 11:5

שחקניות נבחרת ישראל בכדורמים. אתר רשמי
יש משחק. שחקניות הנבחרת/אתר רשמי

אחרי סאגה שלמה, נבחרת הכדורמים נשים של ישראל התמודדה הערב סגנית אלופת העולם, ספרד והפסידה לה 11:5 במסגרת טורניר גביע אירופה המשמש כמוקדמות הליגה העולמית. כזכור, המשחק היה מתוכנן להיערך בעיירה מולינס שבקטאלוניה, אולם ראש העירייה נעתר לדרישת ארגון החרם על ישראל, ה-BDS, וביטל את המשחק.

ההתאחדות הספרדית הציעה לקיים את המשחק בבריכה שבמכון הספורטי הלאומי הקטאלוני ללא קהל, אך יו"ר האיגוד הישראלי וראשת המשלחת, רויטל גלוסקא כהן סירבה ועמדה על כך שהנבחרת תשחק מול קהל, עם דגלי ישראל ונגינת ההמנון הלאומי במקום ובמועד המתוכנן.

אחרי שלא הופיעה למשחק שהיה אמור להיערך ב-13:00 במכון הספורט כתחליף, גלוסקא כהן עירבה את ראשי הוועד האולימפי ואת שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ששיגרו מכתבי תמיכה בדרישתה כבר אתמול, ולאחר מרתון שיחות הוחלט על קיום המשחק כשהוא פתוח לקהל ועם כל הסממנים הבינלאומיים. המשחק נערך תחת אבטחה כבדה ונכחו בו כמה עשרות צופים, מרביתם חברים בקהילה היהודית של קטלוניה.

גלוסקא כהן אמרה בסיום: "כל הכבוד לבנות. הן עלו לחימום עם דמעות בעיניים בגלל כל הדרמה. הקהל חימם לכולנו את הלב וריגש עם שירת 'עם ישראל חי' ו'הבאנו שלום עליכם'. למדינת ישראל אסור לעבור בשתיקה על מה שקרה פה. זה היה זלזול מוחלט בנבחרת ישראל ובספורט בכלל. הבנות ניצחו במים את הפוליטיקה".

(עדכון ראשון: 14:13)

  • עוד באותו נושא:
  • כדורמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully