וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף עליון או מאבקי ירידה? הפועל תל אביב מגדירה מטרות מחדש

5.11.2018 / 8:04

בקבוצה מודאגים מקצב צבירת הנקודות, קובי רפואה יקבל עוד צ'אנס: "לא הייתי מהסס לקבל החלטות, אך הקבוצה נראית טוב"

ברני ארדוב

1. נכון לעכשיו: המשרה של קובי רפואה לא בסכנה

הפועל תל אביב לא מתעסקת במעמדו של קובי רפואה, והוא בכל מקרה יעמוד על הקווים במשחק הבית נגד הפועל רעננה במחזור הבא. אמש (ראשון) הפסידה הקבוצה 2:1 להפועל באר שבע במה שהגביר את הקולות הקוראים לבצע זעזוע בעמדת המאמן, אולם נכון לעכשיו מקומו של רפואה מובטח.

"בכדורגל מבחן התוצאה קובע", הסביר והתגונן אמש רפואה אחרי המשחק. "אני ער לדברים והשאלות לגיטימיות, אבל אני חושב שאם הקבוצה לא הייתה משחקת טוב, השחקנים לא היו ממושמעים והייתי מאבד את חדר ההלבשה, לא הייתי מהסס לקחת החלטות. אני מאמין שיהיה בסדר כבר בשבוע הבא".

"כשמגיעים למצבים במגרש כזה חייבים להעניש, אחרת אתה בבעיה", הסביר רפואה את ההפסד אמש. "בכדורגל אין קסמים, זה המצב שלנו ונצטרך להמשיך לעבוד. אותי לימדו שכדור ברשת הוא ההבדל בין ניצחון והפסד. בשני המשחקים האחרונים זה בדיוק הסיפור, צריך לדעת לשים את הכדור ברשת כי אנחנו מגיעים למצבים, לא מבקיעים וחוטפים בצד השני".

רפואה התייחס לשער הראשון שספגה הקבוצה, מפנדל מפוקפק: "אני לא יודע אם היה פנדל, אבל גם איבדנו כדור וזה לא היה צריך לקרות. מי שמבין כדורגל יודע את התשובה למצב הזה והיא להמשיך לעבוד ולצפות שהשחקנים יבקיעו יותר. שלא מבקיעים אז מאבדים ביטחון ונכנסים ללחץ ואנחנו צריכים לעבוד על זה. אנחנו במחזור התשיעי, הפועל קבוצה מצויינת ומוכיחה את זה כל שבוע אבל אין תוצאות. אין לנו ברירה אחרת, אנחנו צריכים להביא תוצאות".

המאמן הסביר מדוע רמזי ספורי, שלא תורגל לאורך השבוע באימונים, פתח בהרכב: "ידעתי שרמזי ספורי ישחק היום. זה שהתקשורת לא ידעה זה משהו אחר, רציתי להוריד ממנו את העליהום. הוא היה בסדר גמור ועשה עבודה טובה הגנתית והתקפית. לא תירגלתי אותו השבוע כדי להוריד ממנו מעט את הלחץ, לא מעבר לזה. רמזי הוא שחקן מצויין וחשוב עבורנו".

עוד בנושא

הפועל תל אביב הובילה, אך הפסידה 2:1 להפועל באר שבע
קובי רפואה הבהיר: "האחריות עליי, אבל אני מאמין בקבוצה"

קובי רפואה מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יכול להיות שמצפים ממנו ליותר מדי? רפואה/ברני ארדוב

2. האם הסגל הנוכחי באמת שווה יותר?

אחרי שהרוחות יירגעו בעלי הפועל תל אביב בוודאי ישוחחו עם אנשי מקצוע ויתייעצו, אך בסופו של דבר ויגיעו לאותה מסקנה - הסגל הנוכחי לא שווה פלייאוף עליון. אם כבר, הוא מתאים יותר למאבקי ההישארות.

בדרך כלל במצבים כאלה ההאשמות מופנות אל עבר המאמן והגליוטינה מתקרבת, אך אם להיות הוגנים קובי רפואה מוציא משחקניו כמעט את המקסימום. מדי משחק הם עושים כמעט הכל נכון, אך חסרים רגל מסיימת. להפועל תל אביב אין היום שחקני הכרעה שיעשו את ההבדל. עומר דמארי אמור היה להיות כזה, אך הפציעות רודפות אותו והוא עדיין לא השחקן שהפועל מצפה לו.

מנגד, היא סופגת שערים נאיביים ושבוע שני רצוף שהיא מוסיפה חטא על פשע ואחרי הספיגה הראשונה, היא סופגת בשנית ומפסידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
דרושים: שחקני הכרעה. עומר דמארי/יוסי ציפקיס

3. המטרות צריכות להשתנות

איך שלא מסתכלים על זה, הפועל עדיין קבוצת לאומית מחוזקת. כפי שצויין כאן אתמול, שלושה משחקני ההגנה נמצאים בעונתם הראשונה בליגת העל, שלושה שחקני קישור עם פחות משתי עונות מלאות בליגה וגם החלק הקדמי פרט לעומר דמארי (שעדיין לא בכושר) חסר ניסיון ובטח לא כזה שיכול לספק מספרים ראויים. הסגל הנוכחי מוציא מעצמו הרבה מאוד וכל עוד לא יהיה שינוי בינואר, המטרות צריכות להשתנות והפוקוס צריך להיות על הישארות בליגה.

אמיר עגייב (מימין), אחמד עאבד, עומר דמארי שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מתי הקרדיט ייגמר? אחמד עאבד, במרכז/ברני ארדוב

4. נקודת האור: עידן כהן

הוא לא נחשב שחקן מבריק או אחד עם פוטנציאל מיוחד, אבל עידן הופך ליופי של מגן. הוא עובד קשה בהגנה, אגרסיבי ויודע לזהות מתי אפשר לצאת קדימה. בכל פעם שהוא עושה זאת קורה משהו מסוכן. המצב הכי מסוכן של הפועל תל אביב בדרבי רשום על שמו של עידן כהן, וכך גם השער נגד מכבי חיפה ואמש נגד באר שבע. בסופו של דבר, הוא השחקן הכי מסוכן היום בהפועל תל אביב.

מהצד השני של המתרס עומד אחמד עאבד, שממשיך לקבל קרדיט בהרכב למרות שאחרי שמונה מחזורים הוא לא היה מעורב אפילו בשער אחד. הגליץ' המטופש לכיוון סאבו גרם לפנדל ושינה את המשחק. יכול להיות שהקרדיט ייגמר מתישהו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully