וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק חדשה מבקשת להסדיר את טורנירי הפוקר בישראל

בעקבות פסיקת בית המשפט העליון שקבע שטורניר פוקר אינו משחק מזל בהתקיים תנאים מסוימים, יזמה ח"כ שרן השכל מהליכוד חוק להסדרת המשחק

זוג מלכות במשחק פוקר. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

הצעת חוק חדשה של בחרת הכנסת שרן השכל מהליכוד מבקשת להסדיר את טורנירי הפוקר בישראל. במסגרת הצעת החוק מפורט כי התאגדות שחקני הפוקר בישראל תוכל לערוך ולארגן טורנירים על פי כללים ותקנות שיותקנו על ידי שר האוצר. כמו כן, סכומי הכסף שיינתנו בטורניר יועברו לשחקנים בלבד ולא יועברו לצד שלישי, ויחולו עליהם הוראות מס הכנסה.

הצעת החוק הוגשה בעקבות פסיקת ביהמ"ש העליון שקבע שטורניר פוקר אינו משחק מזל בהתקיים תנאים מסוימים. נכון להיום משחק אסור על פי חוק העונשין הינו משחק שהתוצאות בו תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת. הפסיקה האחרונה מרמזת שפוקר נכלל בין המשחקים שתלויים יותר בהבנה או ביכולת, ומכאן שאינו אמור להיות אסור בחוק, כביכול.

לדברי עורך דין גלעד ברון, המלווה משפטית את ניסוח הצעת החוק: "הגיעה העת להסדיר את הנושא בחקיקה וככל שלא, בהחלט יתכן שיש מקום להביא את הדברים בפני כב' בית המשפט העליון. נכון להיום, משחק אסור הינו 'משחק שבו עשוי אדם לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה לפי תוצאות המשחק, והתוצאות תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת' (סעיף 224 לחוק העונשין). במסגרת פסה"ד האחרון כב' השופטת וילנר קבעה שלטעמה פסיקה זו אינה נקיה מספקות באשר לחלקו היחסי של הגורל בהשפעה על תוצאות המשחק יותר מאשר חלקן של ההבנה או היכולת. יחס זה עשוי להשתנות ברצף משחקים ובטורנירים, כך שחלקן היחסי של היכולת וההבנה בהשפעה על תוצאות המשחקים יגבר".

  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully