וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון זכה באליפות העולם בפעם החמישית

הבריטי ידע שמקום בין שבעת הראשונים יספיק לו, סיים רביעי והוכתר במקסיקו, בדיוק כמו בשנה שעברה: "תחושה מוזרה ונפלאה". רק שומאכר לפניו בטבלת הזכיות

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. רויטרס
השני ברצף. לואיס המילטון/רויטרס

לואיס המילטון זכה הערב (ראשון) באליפות העולם של פורמולה 1 בפעם השנייה ברציפות והחמישית בקריירה, אחרי שסיים רביעי בגרנד פרי של מקסיקו. אחרי שלא הצליח להבטיח את התואר במרוץ הדרמטי בארה"ב בשבוע שעבר, הנהג הבריטי ידע שמקום בין שבעת הראשונים יספיק לו הפעם, ללא כל קשר לתוצאה של יריבו סבסטיאן פטל, והוא עשה את המוטל עליו כדי לחגוג שוב במקסיקו סיטי, בדיוק כמו בשנה שעברה. יתרון של 64 נקודות על פני פטל, כשנותרו 50 נקודות בקופה, סגר את הסיפור.

בכך השתווה המילטון לנהג הארגנטינאי חואן מנואל פאנחיו עם חמש זכיות בתואר העולמי, כשלפניו נותר רק השיאן מיכאל שומאכר עם שבע זכיות, מהן חמש רצופות. הבריטי בן ה-33 זכה בתואר הראשון שלו עם מקלארן ב-2008, וכעת זה הרביעי שלו כנהג קבוצת מרצדס. הוא ניצח תשעה מ-19 המרוצים העונה והפגין דומיננטיות דומה לזו של השנה שעברה. בשני המרוצים שנותרו, ינסה להבטיח למרצדס עוד זכייה באליפות היצרנים.

המילטון אמר בסיום: "התחושה מוזרה... לא זכיתי בתואר כאן, אלא בעזרת עבודה קשה במהלך מרוצים רבים. גם פאנחיו עשה את זה עם מרצדס, אז זה נפלא. אני רוצה להודות לקהל המיוחד כאן במקסיקו וגם תודה גדולה לקבוצה שלי. היה מרוץ נוראי, מאוד התקשינו ואלטרי ואני. אני מודה לאלוהים, לא הייתי כאן אלמלא ההשקעה של אבא שלי ושל המשפחה".

פטל בירך: "לא יום קל, אבל ברכות ללואיס ולקבוצה שלו על עבודה נפלאה. הייתי שמח להיות בתמונה עוד קצת, אבל ברור שזה לא מה שקרה".

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. רויטרס
בנעליו של פאנחיו. לואיס המילטון המאושר/רויטרס

דניאל ריקיארדו, שזינק מהפול פוזישן אחרי סופ"ש מוצלח של רד בול והיה במקום השני לאורך רוב המרוץ, נאלץ לפרוש בגלל כשל במנוע כשנותרו תשע הקפות לסיום. חברו לקבוצה מקס ורשטאפן עקף אותו כבר בפתיחה וחשש מבעיה דומה, אך דהר לניצחון במקסיקו זו השנה השנייה ברציפות. פטל סיים שני עבור פרארי ושותפו קימי רייקונן שלישי.

דירוג הנהגים (שני מרוצים לסיום העונה):

1. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 358 נקודות
2. סבסטיאן פטל (גרמניה, פרארי) 294
3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) 236
4. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) 227
5. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 216

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully