וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגם אוחנה נותר ללא מילים: ההתפרקות ההיסטורית של בית"ר

28.10.2018 / 7:16

דוד מרטן ניסה למצוא חן וקרס, טל בן חיים הפך לקורבן התורן של האוהדים ואפילו שחקני בני יהודה לא האמינו שזה יהיה כל כך קל. ואיך כל זה משפיע על חוגג? על השפלה חסרת תקדים בטדי

ברני ארדוב

1. כשגם אוחנה נשאר ללא מילים

את התבוסה 5:1 אמש (שבת) של בית"ר ירושלים בידי בני יהודה אפשר היה להרגיש באוויר. כבר בירידה למחצית האנרגיות בחדר ההלבשה היו ירודות במיוחד. אנתוני וארן התווכח עם ברונו איבה, עידן ורד ניהל שיחה נוקבת עם אופיר קריאף, השחקנים החלו להאשים זה את זה, ואלי אוחנה מנסה להרגיע את הרוחות ואומר: "תהיו בשקט, עכשיו רק אני מדבר. מה שהיה במחצית הזאת זה בושה, בושה וחרפה. לא משנה מה הסיבות, אי אפשר להיראות ככה, זה פשוט מביך. אני כבר לא יודע איזה מילים אפשר להגיד על הדבר הזה".

הסיטואציה הזו מתארת היטב את בית"ר הנוכחית. הרבה ויכוחים ואי שקט, חדר הלבשה לא בריא וחוסר מעוף במציאת פתרונות. בבני יהודה אפילו הודו בסיום שקל היה לנצל זאת. שחקנים בקבוצה סיפרו כי "כבר במהלך השבוע הרגשנו שננצח. ידענו שטדי ימשוך את בית"ר לשחק גבוה ואז יהיה לנו קל לצאת למתפרצות, הכל עבד כמו שחשבנו".

אותן מחשבות היו גם למאמן הזמני דוד מרטן, רק שזה לא כך כך עזר לו. באסיפה המסכמת הוא אמר לשחקנים: "אל תלחצו או תשחקו גבוה, הם מחפשים לתפוס אותנו לא מוכנים, תהיו סבלניים ותישארו בשליש האמצעי". בפועל, הוא לא הצליח להשפיע על השחקנים. האווירה של טדי דחפה, השחקנים שיחקו גבוה ובני יהודה פירקה את בית"ר במתפרצות. שחקני בני יהודה אף הוסיפו בסיום: "לא האמנו שזה יהיה כל כך קל, בית"ר התפרקה מנטלית, אפשר היה לראות את זה על הפנים של השחקנים".

עוד בנושא

ההשפלה של בית"ר: הובסה 5:1 בחוץ על ידי בני יהודה
עימות בין ורד לקריאף, חוגג זעם, אוחנה צעק על השחקנים

משה חוגגה בעלים בית"ר ירושלים, אלי אוחנה מנהל בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מה אומרים? לא אומרים. אוחנה וחוגג מודאגים ביציע/ברני ארדוב

2. החלק של דוד מרטן

דוד מרטן אימן משחק אחד בלבד בליגת העל, וכנראה שזה גם המשחק האחרון שלו כמאמן ראשי בתקופה הקרובה. בפועל, הוא רשם "הישג" היסטורי כאשר בית"ר ספגה לראשונה בתולדותיה חמישה שערים במשחק בית בליגה. לא משהו שהוא יכניס לרזומה שלו. מרטן ניסה למצוא חן בעיני אנשים עם ההרכב שבחר ושילם על כך ביוקר. יתרה מכך, פתאום העליהום על גיא לוזון (שעל אף התוצאות הרעות במשחקים האחרונים, אפשר היה לראות מחוייבות מצד כל מי שעלה על הדשא) מקבל פרספקטיבה אחרת לגמרי. כעת ברור שהבעיות של בית"ר הן הרבה יותר גדולות ממאמן או שחקן ספציפי.

אם מבחינה טקטית מרטן עוד נתן הוראות סבירות והשחקנים לא התייחסו, מקצועית הוא עשה טעויות רבות בבחירת ההרכב. בית"ר עלתה חשופה, ברונה איבה נזרק למשחק בכורה כשהוא לא בכושר (9 ק"מ ניידות לקשר אחורי זה רע מאוד), ארון אולנארה על אף מהלכים טובים לא היה אמור לשחק יותר ממחצית, ההתעקשות על אופיר קריאף כמגן על אף הפציעה הייתה מיותרת (בבית"ר אמרו: "אם ז'אורז'יניו עושה אימון אחד על דשא, גם הוא פותח") וגם חוסר היכולת לשנות ולראות שהשילוב בין טל בן חיים למיקי סירושטיין רע ומחייב כי טל כחילה יהיה אחד הבלמים. יותר מדי טעויות, יותר מדי תקלות, יותר מדי נאיביות, כל מה שצריך בשביל להיות במקום אחרון בליגת העל.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים הושפלה: עימות בין ורד לקריאף, משה חוגג זעם, אוחנה צעק על השחקנים

לכתבה המלאה
דוד מרטן עוזר מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כנראה שזה היה המשחק האחרון שלו בליגת העל. דוד מרטן/ברני ארדוב

3. טל בן חיים ממשיך לזייף, הקהל מגיב בחריפות

טל בן חיים ספג לא מעט קללות ושריקות בוז. כבר תקופה ממושכת שהוא שומע ברקע את הטענות על כך שלהשאיר אותו ולוותר על קרלוס קוויאר היה טעות פטאלית. פתאום מעלים סימני שאלה בנוגע לסיבות שבגינן הוא פותח, מפיצים שמועות על שיקולים לא מקצועיים ועל עימותים קטנים עם ערן לוי. בסך הכל גם הוא, כמו כל הקבוצה, באנרגיות שליליות. הוא לא היה היחיד שספג אש מהקהל. אופיר קריאף אף ענה לאחד האוהדים וכמעט התפתח עימות.

טל בן חיים שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
שניהם ספגו אש מהקהל. בן חיים וקריאף/ברני ארדוב

4.

משה חוגג עזב את טדי בזעם בסיום ולא נכנס כהרגלו לחדר ההלבשה. אם עד היום אחרי כל משחק התמה המרכזית היתה גיא לוזון, הפעם הכעס הופנה לשחקנים. ביום שישי באסיפה חוגג אמר לשחקנים ש"הסגל הזה שווה מקומות 1-3", אולם אחרי ההפסד אמרו אנשי המועדון כי "עם איך שהקבוצה נראית היא שווה מקומות 1-3, רק מהצד השני של הטבלה".

גורם במועדון אף התייחס לחוגג ואמר: "הוא חדש בעסק. הוא מרגיש אחריות גדולה ורוצה לראות דברים משתנים. הוא מאוד אמוציונלי וכל הדבר הזה משפיע עליו מאוד. יש לשחקנים כאן בעל בית שדואג להם להכל והם יצטערו שהוא יחתוך חלק לא קטן מהם בינואר, לא יהיה להם את כל הטוב הזה במקומות אחרים".

כרגע הבעלים אמור לשוחח עם אלי אוחנה ומוני ברוש וייתכן שיינקטו צעדים נגד השחקנים או חלקם. בנוגע למאמן הבא, חוגג אמור להיפגש ב-48 שעות הקרובות עם ניר קלינגר על מנת לסכם איתו כמאמן הקבוצה. במחזור הבא תפגוש הקבוצה את מכבי חיפה בסמי עופר ללא דן איינבינדר המורחק ואפונסו טיירה הפצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully