וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון דורטמונד": בספרד קוטלים את אתלטיקו, ברצלונה חושבת רק על ריאל

הקולצ'ונרוס בהלם מה-4:0, סימאונה ספג את ההפסד הגבוה ביותר שלו בקבוצה. וגם: ואלוורדה מאושר מהניצחון בלי מסי ("היה חשש") ומתכונן לקלאסיקו, סאלח עשה היסטוריה בליברפול

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
מפלה קשה בגרמניה. דייגו סימאונה/רויטרס

בורוסיה דורטמונד השיגה אתמול (רביעי) תוצאה אדירה בליגת האלופות כשביסה בביתה 0:4 את אתלטיקו מדריד. מדובר בתוצאה יוצאת דופן עבור הספרדים, שלא רגילים לספוג כמות שערים כה גדולה ולמעשה לא ספגו רביעייה בתשעים דקות מאז דצמבר 2012, אז נכנעו 4:1 לברצלונה. ב"מארקה" לא ריחמו על קבוצתו של דייגו סימאונה, שספג את ההפסד הגבוה ביותר שלו בקולצ'ונרוס מאז מונה למאמן ב-2011, והכריזו שהערב הזה יוכרז כ"אסון דורטמונד".

סימאונה עצמו לא חיפש תירוצים בסיום: "התוצאה משקפת, ברכות לדורטמונד על משחק נהדר. הם הראו לכולם איך לשחק כדורגל התקפי ומהיר. התחלנו לא טוב את המשחק, המחצית הראשונה הייתה רעה. בשנייה פתחנו טוב, אבל ברגע שלא השגנו שער והם עלו ל-0:2, ניסינו לחזור ל-2:1 ומשם הכל התרסק. זה יכול לקרות, אסור לנו להוריד את הראש. צריך להמשיך לעבוד ולהשתפר".

בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

שחקני בורוסיה דורטמונד מרקו רויס, מריו גצה חוגגים. רויטרס
גם הם לא מאמינים. מריו גצה עם מרקו רויס/רויטרס

דייגו גודין ניסה להסביר את המפלה: "זאת התוצאה, אנחנו צריכים להשלים איתה. לא יודע אם היא הוגנת, אבל זה הכדורגל. שיחקנו טוב עד שהם כבשו את הראשון, ומאז הם פשוט היו נהדרים מול השער. אי אפשר להאשים את ההפסד הזה במזל רע. התחלנו טוב את החצי השני, אבל לא ניצלנו מצבים. אין ספק שאנחנו צריכים להשתפר כקבוצה. יהיה קשה להשיג את המקום הראשון בגלל יחס השערים, אבל אנחנו צריכים לנסות קודם כל לנצח אותם בבית ואז נראה מה יקרה".

בצד השני, מרקו רויס היה מאושר: "לא יכולנו לחלום או לדמיין תוצאה כזאת. זה מדהים, זה סנסציוני. אנחנו נזכור את הניצחון הזה עוד הרבה זמן, אני בטוח שגם האוהדים. מחמאות לקבוצה ולשחקנים, כולם עבדו קשה וכולם יכולים להיות גאים בניצחון הזה. לכבוש ארבעה שערים נגד אתלטיקו זה לא דבר שקורה כל יום". מריו גצה הוסיף: "אני מאושר, זאת תוצאה אדירה. לא הופתעתי כשפתחתי. אנחנו חייבים להיות גם כנים בנוגע לתוצאה - אם אתלטיקו הייתה מצליחה להשוות, היינו רואים משחק אחר לחלוטין, אבל אני לא מתלונן".

עוד באותו נושא

אלופות: פ.ס.ז' סחטה 2:2 מנאפולי, דורטמונד דרסה 0:4 את אתלטיקו מדריד

לכתבה המלאה

המספרים

* מדובר בהפסד הכי גבוה של אתלטיקו בעידן דייגו סימאונה (מאז מונה לתפקיד בשנת 2011).

* הפעם האחרונה בה היא ספגה רביעייה הייתה בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד ב-2014. ב-90 דקות זה קרה ב-2012, בהפסד 1:4 לברצלונה.

* ההפסד הכי גבוה של אתלטיקו בליגת האלופות היה 4:0 לצ'לסי באוקטובר 2009, כעת היא השוותה אותו.

* דורטמונד השוותה את הניצחון הכי גבוה של קבוצה גרמנית על ספרדית בליגת האלופות. באיירן מינכן השיגה 0:4 על ברצלונה ב-2013, ושאלקה עשתה זאת מול מאיורקה ב-2001.

* המחליפים של דורטמונד היו אחראים ללא פחות מ-16 שערים ב-12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות העונה.

* אשרף חכימי, שהשיג עד כה בקריירה הקצרה שלו 2 בישולים, השיג נגד אתלטיקו 3 בישולים בערב אחד.

שחקן ברצלונה ג'ורדי אלבה חוגג. רויטרס
מכונה, גם בלי הבורג המרכזי. אלבה/רויטרס

ברצלונה: רק תביאו את הקלאסיקו

ברצלונה עלתה עם חשש קל למשחק מול אינטר, לנוכח העובדה שהאיטלקים הגיעו עם רצף מרשים של ניצחונות, ובעיקר בגלל ההיעדרות של ליאו מסי הפצוע, אבל אלופת ספרד הצליחה לנצח 0:2 את היריבה מאיטליה. וכעת, עם כל הכבוד לליגת האלופות, הפנים לקראת הדבר האמיתי: הקלאסיקו ביום ראשון מול ריאל מדריד.

מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה הודה בסיום ש"זה היה המשחק הראשון בלי מסי, ואפשר היה להרגיש באצטדיון שהיו סימני שאלה לגבי איך נגיב להיעדרות שלו, ואני חושב שהגבנו היטב". ואלוורדה נשאל על הקלאסיקו, ואמר: "אני חושב שזה יהיה נהדר, ומשחק מדהים. כולנו יודעים מה משמעות המשחק הזה".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי ביציע. רויטרס
צופה מהצד בחבר'ה מסתדרים בלעדיו. מסי/רויטרס

מאמן אינטר לוצ'יאנו ספאלטי אמר בסיום: "במחצית הראשונה התבטלנו ונתנו שילחצו אותנו, זה הדבר שהכי מאכזב אותי. נלחמנו כל כך הרבה כדי להגיע לכאן וציפיתי ליותר. לא היינו אמיצים מספיק, לא אהבתי את הגישה. כשזכינו סוף סוף בכדור לא הצלחנו לשמור עליו, זו הבעיה העיקרית. יש הבדל אצל קבוצות ספרדיות, הן מניעות כדור מהר יותר, הן חושבות מהר יותר, הן מגיבות מהר יותר לשינויים".

ראפיניה, שפתח בהרכב במקום מסי, נראה מחויך מאוד בסיום. "אני שמח ששיחקתי, שמח שניצחנו, שמח על השער ושמח על המוטיבציה", אמר ראפיניה, "התוצאה הזאת מעניקה לנו הרבה ביטחון, וכמו תמיד, עכשיו הולכים בכל הכוח לקראת יום ראשון". ראפיניה, כידוע, שיחק בעונה שעברה במדי אינטר, והיום כבש נגדה. ספאלטי אמר ש"הוא שחקן מצוין, ולא הצלחנו להחתים אותו. נהניתי לראות אותו היום, ולמעשה שיחקנו את המשחק היום גם בזכותו, כי הוא עזר לנו בשנה שעברה להעפיל לליגת האלופות".

אגב, את הרגע ה"מבריק" של הערב ביצע ברוזוביץ', שהצליח להישכב בדיוק ברגע הנכון בבעיטה חופשית של לואיס סוארס, והציל שער כשחיפה על החומה.

ליברפול: מוחמד סלאח חוגג את שער היובל

מוחמד סלאח חגג ערב מתוק במיוחד: אחרי פתיחת עונה מקטרעת למדי, לאחרונה המצרי מתחיל לחזור לעצמו, ואתמול כבש צמד בניצחון של ליברפול 0:4 על הכוכב האדום, והגיע ל-50 שערים במדי הרדס - מספר בהחלט מרשים ב-65 משחקים בלבד. הוא השחקן שמגיע הכי מהר ל-50 שערים במדי ליברפול, כשהקודם היה פרננדו טורס, שעשה זאת ב-72 משחקים.

"זה היה משחק חשוב", אמר סלאח בסיום, "ידענו שמצפה לנו משחק קשה, והדבר הכי חשוב זה שלוש הנקודות. זה באמת נהדר, אני מאוד שמח לכבוש את השער ה-50 במדי ליברפול". סלאח נשאל על ידי המראיין "אתה זוכר שאנשים דיברו על בצורת הכיבושים שלך?", וסלאח ענה: "מי? מי?", וצחק.

טוטנהאם: פוצ'טינו מודה שזה נגמר

גם מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו מודה שלטוטנהאם לא מגיע לעלות לשמינית הגמר, אחרי שאתמול חניכיו לא הצליחו לצאת מהולנד עם ניצחון, למרות שהוליכו בבטחה 1:2. בדקה ה-79 הוגו לוריס הורחק, ובעשרה שחקנים, לפני הסיום, טוטנהאם ספגה והסתפקה ב-2:2 מול מוליכת הליגה ההולנדית. "אם אתה לא מנצח משחק כזה, קשה להגיד שמגיע לך לעלות לשלשב הנוקאאוט", אמר המאמן, "שלטנו לחלוטין והיו לנו הזדמנויות לגמור את המשחק. לא קשה לנתח את המשחק. פשוט לא הגיע לנו. בכדרגל אסור לתת ליריבה שלך סיכוי. אם אתה לא גומר את המשחק, יש סיכוי שתספוג". לטוטנהאם צפויים עכשיו עוד שני משחקי בית מול פ.ס.וו ואינטר, ואז משחק חוץ בברצלונה. "זה כמעט גמור", הודה המאמן, "יש לנו רק נקודה אחת, נצטרך לנצח עוד שלושה משחקים קשים, ולקוות לתוצאות נוספות במקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully