וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת ענק בבלגיה בחשד לעבירות כלכליות, מאמן קלאב ברוז' נחקר

החוקרים פשטו על משרדי אנדרלכט, קלאב ברוז' וסטנדרד ליאז' והחרימו מסמכים. סוכנים ושופטים בינלאומיים נחקרו, כמה מהם גם נעצרו. החקירה התפשטה גם לבלקן ולמדינות נוספות

עריכת וידאו: מתן חדד

סערה בכדורגל הבלגי. החל משעות הבוקר המשטרה המקומית מתשאלת ומתחקרת מאמנים, סוכני שחקנים, שופטים וחברי הנהלות בחשד למעורבות בשחיתות, העלמת מיסים והלבנת כספים. בנוסף לעבירות כלכליות, נחקר גם חשד להטיית משחקים בליגה הבלגית בעונה שעברה.

חוקרים מטעם משרד התובע הכללי אף פשטו על משרדי שלוש הגדולות של הכדורגל הבלגי, אנדרלכט, סטנדרד ליאז' וקלאב ברוז' והחרימו מסמכים וספרי חשבונות. פשיטה נערכה גם על משרדי קורטרייק, גנט, גנק, לוקרן ומכלן. לפי עדויות של אנשים מאנדרלכט, למשרדים הגיעו לא פחות מ-10 חוקרים, מילאו ארגזים בניירת ועזבו את המקום. סטנדרד וברוז' מיהרו להוציא הודעות רשמיות על כך שהן ישתפו פעולה לכל אורך החקירה.

בתקשורת הבלגית נכתב שיותר מ-200 שוטרים מכמה מדינות פעלו משעות הבוקר ופשטו על 57 מוקדים, ביניהם גם בתים פרטיים. חיפושים נערכו לא רק בבלגיה, אלא גם בבתיהם של אנשים בצרפת, לוקסמבורג, קפריסין, מונטנגרו, סרביה ומקדוניה.

מאמן קלאב ברוז', איבן לקו. GettyImages
במקום להעביר את האימון, ענה לשאלות החוקרים. לקו/GettyImages

סוכן השחקנים מוג'י באיאט, שנחשב לדמות מרכזית בנעשה בכדורגל הבלגי, נעצר. באיאט שימש במנהל הספורטיבי של שרלרואה בשנים 2003-2010 ולאחר מכן הפך לסוכן שחקנים. דודו עבאס הוא הבעלים של שרלרואה ואחיו מהדי נושא שם בתפקיד בכיר. סוכן אחר, דיאן וליקוביץ', הוזמן לתשאול, אבל לא נעצר.

בתקשורת הבלגית העריכו היום שהמשטרה חוקרת בין היתר את המעורבות הגדולה של באיאט ו-וליקוביץ' בכמה קבוצות, ביניהן לוקרן ומכלן.

בין האנשים שהוזמנו לתשאול ניתן למצוא גם את מאמן קלאב ברוז', איבן לקו, שבמקום להעביר את אימון הקבוצה, בילה בתשובות לשאלות החוקרים. בנוסף תושאלו שופטי הכדורגל הבינלאומיים, בארט ורטנטן וסבסטיאן דלפריירה והמנהל המקצועי של אנדרלכט לשעבר, הרמן ואן הולסבק.

  • עוד באותו נושא:
  • איבן לקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully