וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור הפתיחה בלאומית לא ישוחק הערב, אין מגעים לסיום השביתה

9.10.2018 / 8:33

שבוע וחצי אחרי הודעת ההשבתה, משחקי ליגת המשנה לא יפתחו לאחר שלא התקיימו מגעים אמיתיים כדי לעמוד בדרישות הקבוצות להעלות את מספר העולות מאחת לשתיים: "הליגה לא תפתח כל עוד כל הדרישות לא ימולאו"

עוגן יוחננוב יושב ראש מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל. ספי מגריזו, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
משבית את הלאומית. עוגן יוחננוב/אתר רשמי, ספי מגריזו, איגוד הכדורסל

משחקי הליגה הלאומית בכדורסל שהיו אמורים לצאת הערב (שלישי) לדרך לא יפתחו בעקבות השביתה שעליה הכריזה מנהלת הליגה. כזכור, קבוצות הלאומית מוחות על ההתעלמות מדרישתן להעלות את מספר העולות מאחת לשתיים, והודיעו כי לא יפתחו את הליגה, ולא יתייצבו למשחקי גביע המדינה בשבוע הבא, אם לא ימלאו את דרישותיהן. נכון לעכשיו לא מתנהל משא ומתן אמיתי כדי לעצור את השביתה.

"כחלק מהמאבק להגדלת כמות העולות לליגת העל מאחת לשתיים, וכחלק מהמאבק על תקצוב הליגה והעברת הכספים מהמשרדים השונים לקבוצות, הוחלט לדחות את פתיחתה של הליגה ולא להשתתף במשחקי גביע המדינה", נכתב הבוקר בהודעת מנהלת הלאומית, "לאורך השנים הליגה הלאומית מעוררת גאווה, וזאת למרות לא מעט קשיים שהיא חווה, על הליגה הלאומית מתבססת כל הספורטיביות שח החעגה הראשונה ושל הליגה הארצית.

נבחרות ישראל מתבססות על הליגה הלאומית וככל שתהיה חזקה, מקצועית ואטרקטיבית יותר, השחקן הישראלי יהיה טוב יותר, הנבחרות יהיו טובות יותר וענף הכדורסל יהיה טוב יותר. הליגה לא תפתח כסדרה כל עוד כל התנאים לא ימולאו".

אגב, גם אם השביתה לא הייתה מתקיימת, מחזור הפתיחה היה צפוי להערך בצורה חלקית ביותר. מכבי חיפה נמצאת במסע משחקים בארצות הברית, ומשחקה הראשון כבר נדחה, ואילו אליצור אשקלון שעלתה מהליגה הארצית, לא קיבלה אישור מבקרת התקציבים לפתוח את העונה.

seperator

איגוד הכדורסל מסר בתגובה: "איגוד הכדורסל מצר על החלטת קבוצות הליגה הלאומית שלא להופיע הערב למשחקי המחזור הראשון. האיגוד חושב שנכון היה להמשיך במאבק הלגיטימי של הקבוצות על מספר העולות והקצבות תוך קיום המשחקים ומקווה שהליגה תחודש בהקדם. האיגוד שומר לעצמו את הזכות לנהוג על פי תקנוניו עם הקבוצות שלא יופיעו למשחקים. הנהלת איגוד הכדורסל בישיבתה האחרונה, קבעה פה אחד, שבליגת העל ישחקו בעתיד 14 קבוצות ובסיום עונת המשחקים 20\19 יעלו לליגת העל לפחות 2 קבוצות, מה שאמור לתת מזור לבעיית הליגה הלאומית ולנושא העולות והיורדות. האיגוד, יחד עם ראשי הליגה הלאומית, יבנו תכנית מקצועית, לקידום השחקן הישראלי והליגה, במטרה לגייס כספים עבור הליגה הלאומית באמצעות משרדי הממשלה וגורמים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully