וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר מסיר את הכובע בפני אמבפה: "אפילו הבן שלי מעריץ אותו"

קיליאן אמבפה כבש רביעייה תוך 13 דקות ועזר לפריס סן ז'רמן לשבור שיא בצרפת, ניימאר לא חושש להישאר בצלו: "הוא מנהיג, פנומן, הכדורגל יודה לו". טוכל: "הוא יכול היה לכבוש שביעייה"

שחקני פריס סן ז'רמן קיליאן אמבפה, ניימאר. רויטרס
סוחב וסוחף. אמבפה מניף את ניימאר/רויטרס

קיליאן אמבפה מתעקש: יכולתי לכבוש יותר. הכוכב הצרפתי של פריס סן ז'רמן רשם אתמול (ראשון) הישג מרשים כשכבש רביעייה ב-13 דקות והוליך את קבוצתו לציון דרך היסטורי. הכדורגלן בן ה-19 כבש ארבע פעמים בין הדקות 61 ל-74, כשהאלופה הביסה 0:5 את ליון בפארק דה פרינס. זה היה הניצחון התשיעי ברציפות של פ.ס.ז' מתחילת העונה, ששברה שיא בן 82 שנה שקבעה אולימפיק לילואה בעונת 1936/37.

"היו הרבה דברים במשחק הזה שיגרמו לנו לזכור אותו", אמר בסיום אמבפה, שלמעשה כבש את השלושער הראשון שלו במדי פ.ס.ז' והכפיל את כמות הכיבושים שלו העונה בערב אחד, "הייתי צריך לכבוש יותר שערים. זה חלק מהצעדים שאני צריך לעבור כדי להגיע לצמרת. אבל בשום שלב לא היו לי ספקות. כל עוד שחקני התקפה מייצרים הזדמנויות, הכל בסדר".

קיליאן אמבפה, מתוך חשבון האינסטגרם שלו. אתר רשמי
"יכולתי לכבש יותר". אמבפה/אתר רשמי
קיליאן אמבפה, ניימאר והבן שלו, מתוך חשבון האינסטגרם של ניימאר. אתר רשמי
הילד השוויץ בתמונה. הבן של ניימאר עם אמבפה/אתר רשמי

אמבפה גם היה זה שסחט את הפנדל לפ.ס.ז' כבר בדקה התשיעית, שאיפשר לניימאר לכבוש את שערו ה-11 העונה. שתי הקבוצות נותרו בעשרה שחקנים עוד לפני הירידה להפסקה, אבל במחצית השנייה האלופה השתלטה על המשחק. "הכי חשוב זה שעבדנו כקבוצה, והשיא רשום על כולנו היום", אמר אמבפה, "אנחנו מתעקשים על הקבוצתיות, אנחנו רוצים להמשיך לנצח ולעשות היסטוריה בליגה. יש לנו מאמן חדש, שיטה חדשה, ומראים שאנחנו יכולים להתאים את עצמנו".

מאמן פ.ס.ז' תומאס טוכל שיבח את שחקניו, שמוליכים בפסגה בפער של 8 נקודות מהשנייה ליל, וכבשו העונה 32 שערים בתשעה מחזורים. "היה הרבה ביטחון, וגישה מדהימה", אמר המאמן, "אני לא מופתע, אני יודע שהשחקנים האלה מסוגלים לעשות דברים יפים". על אמבפה אמר ש"מבחינה טקטית הוא עבד קשה עבר הקבוצה, גם מבחינה הגנתית והקריב את עצמו. הוא קיבל את גמולו כשכבש רביעייה, אבל יכול היה גם לכבוש חמישה, שישה, אפילו שבעה שערים".

ניימאר חשף בסיום שגם בנו בן ה-7, דני לוקה דה סילבה סנטוס, הוא מעריץ גדול של אמבפה. "הבן שלי מאוד אוהד את אמבפה", אמר הברזילאי, "לקחתי אותו לאימון, והוא דיבר על קיליאן כל הזמן. הוא רצה להצטלם איתו כדי להראות את התמונה שלו לחברים שלו בבית הספר. הוא הצטלם איתו והיה מאושר".



ניימאר נשאל על השותפות עם אמבפה, ועל העובדה שאולי נותר קצת בצלו של הכוכב הצרפתי אותו הוא מכנה "פנומן". לחלוק איתו מנהיגות? ברור", אמר ניימאר, "אני מכיר את היכולות שלי, אני מכיר את הלחץ, יודע את האחריות שיש עליי, אבל יש פה הרבה שחקנים איכותיים, וקיליאן הוא אחד מהם. הוא מנהיג מבחינה טכנית, והקבוצה מכבדת אותו מאוד. בכל פעם שהוא פותח את הפה ומדבר, כולם מקשיבים לט ומבינים אותו, ולא משנה בן כמה הוא. מבחינתי הוא פנומן, ואני מקווה שזה יימשך ככה הרבה שנים, כי הכדורגל עוד יודה לו על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully