וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר דרש הסברים ממו אלאך: "הוא סופג אש בגלל הגב להולנדים"

7.10.2018 / 6:40

בעקבות המצב במכבי חיפה, הבעלים זימן הלילה את המנהל הטכני לשיחה. בשיחה הראשונית לא עלה עתידו של רוטן, אך המאמן הודה בפני השחקנים: "אנחנו בתקופה קשה". גורם: "שחר מבין מה המחיר שהוא משלם, אבל ההחלטה שלו"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ביקורת על רוטן

בשיחה שערך עם המאמן פרד רוטן בשבוע שעבר, הבעלים יעקב שחר גיבה אותו והמסר אפילו חלחל לשחקנים. במכבי חיפה קיוו לצאת לפגרת הנבחרת עם ניצחון שיפחית מעט את הלחץ סביב הקבוצה וסביב הצוות ההולנדי, אבל ה-1:1 אתמול (שבת) עם הפועל רעננה סידר עוד שבוע שגרתי ולחוץ במועדון.

בשורה התחתונה, במועדון לא מהרים לקבל החלטות לגבי עמדת המאמן ושחר אף לא שוחח עם אלאך על הנושא הזה אתמול, אבל הזמין אותו לשיחה שתיערך במהלך השבוע כדי לבקש הסברים על המצב בקבוצה. לאחר המשחק שמע שחר קללות לעברו ולעבר הצוות ההולנדי שלו וניגש לאוהדים במטרה להרגיע אותם אחרי שהבין שהמחאה עלתה שלב. "יענקל'ה קשוב לאוהדים ולכן ניגש אליהם. הוא מבין מה המחיר שהוא משלם על כך, הוא שמע אותם אבל בסופו של דבר זו החלטה שלו כיצד לנהוג", אמרו בחיפה. "הוא מבין את המחאה של האוהדים, אבל כמו שהוא מבין אותה הוא יודע שזה מגיע בגלל הגב שהוא נותן לאלאך ורוטן". ההולנדים לא התעמתו אתמול עם הקהל. רוטן עלה לאוטובוס השחקנים ואלאך מיהר עם רכבו החוצה, כשהמשטרה מהווה חוצץ בינו לבין האוהדים.

אבל אחרי איבוד הנקודות, גם הכביסה המלוכלכת יוצאת החוצה ובמועדון, שם רחוקים מלהחמיא למאמן אחרי 33 אחוזי הצלחה בליגה, יורים את החיצים בנוגע לניהול המשחק ובעיקר לחילוף ההגנתי שערך. "הוא היה צריך להכניס את חבשי במקום בלם, להכניס שחקן התקפי או לא לעשות חילוף בכלל. מכבי חיפה הוא לא מועדון שיכול ללכת אחורה נגד קבוצת תחתית", אמר גורם במערכת. אחד השחקנים הודה: "הופתענו מאוד שלא הכניס את סומא. זה הזמן לעבור לשלושה בלמים? חיימוב טעה, זה נכון, אבל לא היינו צריכים להגיע למצב הזה". סומא, אגב, זכה אתמול לקריאות עידוד מהקהל מחוץ לאיצטדיון אחרי שבילה 90 דקות על הספסל.

עוד בנושא

מכבי חיפה ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 מאכזב עם רעננה
יעקב שחר ניגש לדבר עם אוהדים שקיללו אותו: "מקבל זאת בהבנה"
פרד רוטן מחפש תירוצים: "אנחנו עושים טעויות, יש עלינו הרבה לחץ"

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"הופתענו מאוד שלא הכניס את סומא". רוטן/יוסי ציפקיס

2. מי ייקח אחריות?

השאלה הגדולה היא מה שחר מתכנן לעשות בזמן הפגרה ואילו שינויים הוא מתכנן, אם בכלל, במערכת שלו. ובכן, שחר סיפר לאנשים במועדון כי במהלך השבוע הוא יערוך פגישה עם אלאך ושם הוא ידרוש הסברים ליכולת של הקבוצה. אלאך, האיש שהגיע לכאן יחד עם המאמן תחת המלצה חמה של הסוכנים הישראלים שלו, היה זה שאחראי על מדיניות הרכש והבטיח כי הקבוצה תגלה שיפור כבר אחרי המשחק מול מכבי פתח תקוה. כעת, שחר רוצה להבין האם השינוי הזה יכול להגיע גם במצב הנוכחי בו נמצאת הקבוצה.

כזכור, לפני כעשרה ימים הוזכר שמו של רוני לוי כמועמד להחליף את רוטן. במועדון טוענים כי לא נעשתה כל פניה למאמן אחר, אך מי שעזב את אנורתוזיס וזוכה להערכה רבה משחר ומור, יקבל פניה אם המאמן יעזוב.

רוטן עצמו שוב נראה אדיש בסיום, ולא נשמע כמו אחד ששוקל את עתידו במועדון. "תרימו את עצמכם. אנחנו בתקופה קשה. נעבור אותה יחד", אמר לשחקנים בחדר ההלבשה. בניגוד לעבר, המאמן ערך חילוף אחד לפני הדקה ה-70, כשהחילוף השני היה כפוי (מאנג'ק סובל מרגישות בשריר וייבדק). האיש שנכנס היה סינטאיהו סלליך ובחיפה סיפרו שהמאמן עשה זאת לאחר שהבין שאין שינוי במשחק והחליט להסיט את רוקאביציה לעמדת החלוץ. מקורב למועדון, שנשאל האם עתידו של אלאך קשור בעתידו של רוטן, אמר הלילה כי "אלאך ורוטן הם לא מקשה אחת".

רמז לעתיד לבוא?

.

עוד באותו נושא

צפו בסרטון החריג: יעקב שחר ניגש לדבר עם אוהדים שקיללו אותו

לכתבה המלאה
מנהל מקצועי מכבי חיפה מו אלאך, המנכ"ל אסף בן דב. אדריאן הרבשטיין
גם הוא סופג אש. אלאך, משמאל/אדריאן הרבשטיין

3. לא הכל מושלם בגזרת עוואד

רק לאחרונה דיברו במכבי חיפה על השינוי המעניין שחולל רוטן בסגנון המשחק ובעמדה של מוחמד עוואד. החלוץ שמקבל קרדיט כשחקן כנף, זכה לא פעם למחמאות על יכולתו, אבל בקרב השחקנים לא כולם מרוצים ומדווחים על "אנוכיות מצד השחקן", שמאז בישל שלושה שערים מול חדרה מרבה לבעוט לשער ולא תמיד מחפש את המסירה החכמה בשליש האחרון. עוואד הוא כמובן לא הבעיה של מכבי חיפה ואהוד מאוד בקרב האוהדים, אבל במכבי חיפה יש מי שסבור ש"כדי להפוך לשחקן גדול, הוא חייב להסתכל סביבו כשהוא עם הכדור". למרות השער אתמול, בקבוצה עדיין מצפים לשיפור אצל ניקיטה רוקאביציה. במועדון סבורים שהחלוץ לא מרוכז ליד השער. גם על מיכיל קראמר נשמעה ביקורת. "הוא מגיע לעזור מאחור, טקטית הוא עושה את מה שמצפים ממנו, אבל מה עם שערים? בשביל זה הביאו אותו", נאמר על החלוץ ההולנדי. לעומתו, בחיפה דווקא מרוצים מאטיין ריינן - ההולנדי היחיד שזכה אתמול למילה טובה במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully