וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: מכבי ראשון לציון ניצחה את הפועל ירושלים 81:92 ועלתה לגמר

אחרי הניצחון על מכבי תל אביב, הקבוצה של צביקה שרף הובילה כבר ב-27 הפרש וניצחה גם את קטש בדרך למפגש מול הפועל באר שבע בחמישי. סטיבנס (19) וקולשוב (16) הצטיינו. 0 נקודות לבר טימור

ברני ארדוב
שחקני מכבי ראשון לציון קמרון לונג, אדם אריאל. ברני ארדוב
הצגה בדרך לגמר. קמרון לונג/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון עלתה הערב (שלישי) לגמר גביע הווינר אחרי עוד הצגה וניצחון 81:92 על הפועל ירושלים בבית מכבי בראשון לציון. אחרי שניצחה את מכבי תל אביב ברבע הגמר, הקבוצה של צביקה שרף הרשימה גם מול ירושלים ואל תתנו לתוצאה להטעות אתכם. ראשון הובילה כבר ב-27 הפרש ואפשרה לירושלים לחגוג עם 32 נקודות ברבע הרביעי, מה שמזער מעט את ההשפלה, אבל לא שיפר את הרושם הרע מההגנה הירושלמית עד כה, כולל במשחקי ההכנה.

כמו במשחק הקודם, צביקה שרף נהנה מתרומה דו ספרתית של שלושת הזרים האמריקאים שלו - קמרון לונג, מרקיז רייט ודשון סטיבנס אבל האקס פקטור היה איגור קולשוב שהיה מצוין עם 16 נקודות, כולן במחצית הראשונה שבה ראשון סגרה עניין. עד כמה ירושלים לא שיחקה חכם תעיד העובדה שהיא לקחה לא פחות מ-38 זריקות מחוץ לקשת וקלעה רק 9 פעמים, כשרוב השלשות הגיעו ברבע הרביעי שהיה גארבץ' טיים אחד גדול. ראשון לציון תהנה מיתרון ביתיות יחסי גם בגמר שייערך ביום חמישי בבית מכבי ולא בהיכל הדרייב אין כפי שתוכנן תחילה.


קלעו לראשון לציון: דשון סטיבנס 19, קמרון לונג לונג 17 ו-9 אסיסטים, איגור קולשוב 16 (4 מ-10 משלוש), עוז בליזיר 13, מרקיז רייט 12, איתי שגב ועמית עבו 5, אדם אריאל 3, דייויד וויבר 2

קלעו להפועל ירושלים: תמיר בלאט 16 (4 מ-9 מהשלוש), ג'יימס פלדיין 16, ג'וש אוואנס 11, דשון באטלר 9, ג'ייקובן בראון 8, אמארה סטודמאייר 6, כריס ג'ונסון 4, אלכס צ'וברוביץ' 4, יוגב אוחיון 1

התגובות בסיום

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף מנשק את מרקיז רייט. ברני ארדוב
צביקה שרף ומרקיז בטירוף/ברני ארדוב

רבע 1

פתיחת המשחק היתה כתומה לחלוטין. דשון סטיבנס צלף מכל טווח, קולשוב הוסיף שלשה וסל יפה של איתי שגב קבע יתרון דו ספרתי של 8:18 לראשון לציון אחרי חמש דקות במשחק. ההפרש המשיך לתפוח ולירושלים לא היתה תשובה. עוז בלייזר שנכנס מהספסל קבע יתרון שיא של 10:27 עד שאמארה סטודמאייר עצר את הסחף עם סל אופייני. נקודת עונשין של אליהו קבעה: 14:28 מוחץ לראשון בסוף הרבע.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
נסחף בחולשה הכללית של ירושלים. אמארה סטודמאייר/ברני ארדוב

רבע 2

הקצב נרגע מאוד ברבע השני. ירושלים הצליחה לעצור את השטף של ראשון, אבל לא הצליחה לקלוע בעצמה כשרק ג'ייקובן בראון מנסה לעשות משהו, אבל ג'יימס פלדיין לא הצליח לעלות על הלוח. ירושלים היתה פשוט צל של עצמה בהתקפה ולמרות שראשון נעצרה לעומת הרבע הראשון ההפרש רק גדל ואיבוד של תמיר בלאט הביא לסל קל של מרקיז רייט שקבע 26:44 כשנותרו פחות משתי דקות להפסקה. קטש לקח פסק זמן, אבל זה לא ממש עזר לו. קולשוב תפר שתי שלשות מדהימות וקבע: 26:50 מדהים במחצית.

איגור קולשוב מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
איזו הצגה. איגור קולשוב/ברני ארדוב

רבע 3

ירושלים פתחה את הרבע השלישי עם שלשה שנייה בלבד של כריס ג'ונסון אבל זה לא סימן את הקאמבק, ממש לא. דשון סטיבנס חדר מול האין הגנה של ירושלים, שהמשיכה להפציץ שלשות באחוזים איומים. דאשון באטלר הצליח לשבור את המנחוס מחוץ לקשת עם שלשה שעיגלה את התוצאה ל-40:60 לראשון, אך המשחק הזה כבר היה גמור. ירושלים הצליחה כבר לחזור לפיגור סביר של מתחת ל-20 הפרש, אבל ראשון הגדילה אותו מחדש עם סלים של בלייזר ושלשה ראשונה במשחק של אדם אריאל שקבעה 44:70 מדהים לכתומים. שתי נקודות עונשין של באלטר קבעו 49:70 מוחץ לקבוצה של צביקה שרף בסוף הרבע.

שחקן הפועל ירושלים יוגב אוחיון. ברני ארדוב
על הפנים. יוגב אוחיון/ברני ארדוב

רבע 4

הרבע הרביעי עמד בסימן גארבץ' טיים אחד גדול. צביקה שרף שמר על שחקני המפתח שלו ועלה עם רביעיית ישראלים, מה שאפשר לירושלים לקזז מעט מההפרש ולהקטין מעט את ההשפלה עם סלים של ג'ייקובן בראון ואלכס צ'וברוביץ' שהקטינו ל-81:64 כשאנחנו חמש דקות לסיום המשחק. תמיר בלאט התחיל להפציץ שלשות ובסיום רק 81:92 למכבי ראשון לציון שעולה לגמר מול הפועל באר שבע.

שחקן מכבי ראשון לציון דשון סטיבנס. ברני ארדוב
הצגה. דשון סטיבנס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully