וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר נפגש עם פרד רוטן: "יש שביעות רצון מהיכולת, פחות מהתוצאות"

2.10.2018 / 7:07

הבעלים גיבה את המאמן ששוחח עם השחקנים בסיום, בחיפה מבהירים: הוא לא היה עוזב גם במקרה של הפסד. מחמאות ללביא וחיימוב, דוס סנטוס מאוכזב מהיחס של האוהדים. וגם: חלק מהשחקנים מדווחים על כושר גופני לקוי

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. מעמדו של רוטן מעורער? תלוי את מי שואלים

מו אלאך ליווה אמש (שני) בפעם השלישית ברציפות את פרד רוטן למסיבת העיתונאים, הפעם בנסיבות שונות לגמרי. בפעמים הקודמות, כך הוא סיפר לאנשי המועדון, הוא הרגיש צורך להיות לצד המאמן שלו בזמן שהתקשורת תוקפת. הפעם , אחרי ה-0:0 מול הפועל באר שבע, הוא נראה מרוצה מרמת הכדורגל. "אין לי ספק שהכל ישתנה מעכשיו", אמר בכיר במועדון אחרי התיקו המאופס אמש. "שיחקנו טוב. אפשר להבין את שריקות הבוז כי חמש נקודות זה עדיין לא מספיק. אבל יש התקדמות מבחינת רמת המשחק והתוצאות יבואו".

על המגרש, רוטן המשיך במדיניות שלו, עליה בישר לאנשי המועדון כבר לפני מספר שבועות, וערך חילוף ארבע דקות לפני הדקה ה-70 רק משום שהיה כפוי ורק לאחריו הודיע על הספסל כי הוא מתכוון לערוך חילוף והכניס את סלליך ואחריו את קהת (חזר לסגל ומצפה לקבל יותר דקות עכשיו). "אנחנו מאוכזבים, היינו שווים הרבה יותר מתיקו. נביא נקודות במשחקים הבאים", אמר המאמן.

כפי שפורסם מוקדם יותר, בשבוע שעבר, עתידו של פרד רוטן כלל לא עלה על הפרק. במועדון אישרו אתמול כי גם במקרה של הפסד, לא הייתה כוונה לפטר את ההולנדי מהקבוצה. אחרי המשחק, כך נודע, נערכה שיחה בחדר ההלבשה בין הבעלים יעקב שחר למאמן. שחר, שלחץ את ידו, אמרו לאחר השיחה לסובבים אותו כי "יש שביעות רצון מהיכולת, פחות מהתוצאות". ומה היה לרוטן לומר לשחקנים? הוא נכנס לחדר ההלבשה והבטיח: "התוצאות עוד יגיע, אתם תראו".

רשמנו.

עוד בנושא

הפועל באר שבע ומכבי חיפה סיימו ב-0:0 משמים
ברק בכר מודה: "המצב שלנו לא נעים לאף אחד"
רוטן: "השחקנים נתנו את הלב, הקבוצה מתפתחת"

פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"התוצאות עוד יגיעו, אתם תראו". רוטן/יוסי ציפקיס

2. מי נופל מהרגליים?

ללא קשר לתוצאה אתמול ועוד לפני המשחק, כמה משחקני מכבי חיפה דיווחו על כושר גופני לקוי. בסביבות הדקה ה-65, הם מספרים, חלק מהשחקנים לא עומדים בעומס ומשקיעים פחות במגרש. הדברים האלה לא באים כדי לשקף את רמת העבודה של מאמן הכושר ערן שדו, שאגב זכה לביקורות טובות מהשחקנים, אבל ראוי שבמכבי חיפה ישימו דגש על הכושר הגופני בו נמצאים השחקנים. "אחרי מחנה אימונים מפרך, מינוי צוות מקצועי רחב וחמישה מחזורים, ראוי שהשחקנים יהיו בכושר המקסימלי שלהם", אמר אחד מהם. "בעיקר ברבע השעה האחרונה, אתה רואה כמה שחקנים שמחזיקים את הצד וקשה להם. הקבוצה עדיין לא בכושר שבו היא צריכה להיות".

סינטאיהו סלליך, שקשה לערער על הכושר הגופני שלו, זכה לביקורת בפעם השניה ברציפות. במחזור הקודם זה קרה בעקבות איבוד הכדור מול פתח תקוה, הפעם בגלל קבלת ההחלטות השגויה שלו בסיום, כשבחר להתמהמה ולא מסר לשני חבריו שחיכו לכדור. בשבוע שעבר דיווחנו כי סלליך יירד בתקופה הקרובה לספסל משום שהצוות המקצועי חושב ש"צריך לאפס אותו". בסביבתו של השחקן, אגב, בטוחים שחוסר הביטחון בעקבות הפעולה בשבוע שעבר יעבור בקרוב והוא יוכיח שמקומו בהרכב. אתמול, אוהדי הקבוצה שרקו בוז לפני שנכנס, אבל שם טענו כי זה קרה בעיקר בגלל ההחלטה להוציא את עוואד, שחקן בית שהם מאוד אוהבים, החוצה - ולא בגלל הכניסה של הקשר למגרש.

זאת, אגב, לא הפעם היחידה שאוהדי חיפה שרקו אתמול בוז לשחקן. לפני המשחק התקבל אליסון דוס סנטוס, שירד מאוכזב לחדר ההלבשה בעקבות היחס כלפיו, בשריקות בוז. חלק מהשחקנים חוששים שזה יגיע אליהם בהמשך. "זה גרם לו לפתוח את המשחק מהוסס. אבל זה כמובן לא מצדיק את הטעויות שהוא עשה", אמר אחד השחקנים על הבלם, שנראה מבולבל בתקופה האחרונה. רוטן ואלאך אף זכו לביקורת על האשראי הארוך שהוא מקבל. במחצית השניה, דוס סנטוס חילץ כדור מהאסלביינק והרים את הידיים למעלה כמי שדורש עודד. "זה לא צריך לקרות", אמר אחד השחקנים. מעניין אם לאור היכולת שלו, המשחק הבא יוביל את אעיד חבשי חזרה להרכב.

אפרופו אוהדים, דגל הפריסה שהניפו אוהדי מכבי חיפה בגאון לפני המשחק היה אמור להזכיר לשחקנים את מה שהם כנראה שכחו מזמן - עונות האליפות והדאבלים, ליגת האלופות ותואר הקבוצה הגדולה בכל הזמנים. לפני המשחק אירעה סאגה לא קטנה סביב הנושא, כשבסופו של דבר השר לעניינים אסטרטגים החליט לאשר, לפנים משורת הדין, את הכנסתו למגרש. "אנחנו רוצים להודות לשר גלעד ארדן על האישור להכניס את דגל הפריסה היפה", הגיב הדובר דודו בזק. "צריכה להיות לזה המשכיות. אני מודה לכל מי שסייע לנו". בינתיים, האיש לעניינים אסטרטגים במכבי חיפה, מו אלאך, ישב גבוה מעל כולם וצילם.

במכבי חיפה ציינו כי המנכ"ל אסף בן דב היה אחראי לאישור שהתקבל, לאחר ששלושה ימים קודם לכן דאג לקדם את הנושא. בינתיים, האיש לעניינים אסטרטגים במכבי חיפה, מו אלאך, ישב גבוה מעל כולם וצילם.

עוד באותו נושא

ברק בכר: "המצב לא נעים לאף אחד". פרד רוטן: "הקבוצה מתפתחת"

לכתבה המלאה
מוחמד עוואד שחקן מכבי חיפה מאוכזב. יוסי ציפקיס
מתעייפים מהר מדי? עוואד אתמול/יוסי ציפקיס

3. המבחן של חיימוב, העתיד של לביא

מי שהיה רואה את אזור מתחם חדרי ההלבשה לפני המשחק, היה סבור שגיא חיימוב עדיין שחקן הפועל באר שבע. לא בטוח שאלונה ברקת תאהב לשמוע את זה, אבל חלק גדול מהאדומים שוחחו עם חיימוב ופרגנו לו אחרי המעבר לירוקים. אתמול, חיימוב רשם הצלת ענק בדקה ה-42, עצר את האסלביינק, הוציא כדור חופשי של סבע מהחיבורים בדקה ה-55 והוכיח למה מכבי חיפה כל כך התעקשה עליו, במשך תקופה ארוכה, בקיץ הזה. אוהדי הקבוצה, שהגיבו בשריקות בוז לחלק מהשחקנים בסיום, בחרו לעודד דווקא את השוער שלהם, ששמר על רשת נקיה בפעם השניה העונה ונראה שיוזמן השבוע לסגל הנבחרת לקראת צמד המשחקים מול סקוטלנד ואלבניה.

חיימוב וז'ורז' מאנג'ק הם לא היחידים שזכו לעידוד. היכולת של נטע לביא בשני המחזורים האחרונים היא נקודת אור עבור הצוות המקצועי של מכבי חיפה והאוהדים. לביא חוזר לשחק אחרי תקופה ארוכה בה ישב על הספסל או ביציע ולא התלונן על מצבו. מאז נובמבר האחרון ועד סיום העונה, הוא רשם שלוש הופעות בלבד וגם במחנה היה נראה שהוא הופך לשחקן בסגל הרחב. אלאך ורוטן מעריכים מאוד את ההתנהלות שלו. "כשחיפשו קשר אחורי זר בקיץ והחליטו שאלברמן נשאר, היה ברור שהסוף של נטע בקבוצה קרוב. כשרוטן העדיף את אזולאי בעמדה הזאת, לא חשבנו שהוא ישחק. מדהים שהוא חזר ככה להרכב", אמרו שחקנים בקבוצה. אתמול, לביא חזר לתקל, להציק ובעיקר להיות הציר האחורי היציב של מכבי חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully