וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגור קולשוב לא לבד: "מי שאישר את התוכנית בצה"ל, לא חשב עד הסוף"

27.9.2018 / 7:50

מלבד שני שחקני מכבי ראשון לציון שנאלצו להיעדר מגביע ווינר בשל מחויבות לצה"ל, לא מעט שחקנים שנכללים באותו קורס מתלוננים על התנאים. דובר צה"ל: "אין חובה לשחרר חיילים בהכשרה למשחקים"

קולשוב הוא לא היחיד ש"סובל"

מכבי ראשון לציון עלתה אמש (רביעי) לרבע גמר גביע ווינר עם ניצחון משכנע 76:91 על בני הרצליה בשמינית הגמר, ותפגוש בסיבוב הבא את מכבי תל אביב ביום שני הקרוב. אלא שהכתומים עברו את המשחק ללא איגור קולשוב ועמית עבו, שלא שוחררו מהצבא עבור המשחק, בשל המצאותם בקורס חדש שמכשיר אותם להיות מורים חיילים לצד כ-20 כדורסלנים מצטיינים נוספים.

בעיר היין היה קיים חשש בתחילה כי קולשוב ועבו לא ישוחררו גם להמשך המשחקים, ואף לא לשני מחזורי הפתיחה בליגה, שכן הקורס החדש מסתיים ב-15 באוקטובר, אך משיחות התברר כי כבר הערב הם יוכלו לצאת ויתאמנו ביום שישי הקרוב.

אלא שקולשוב ועבו הם לא השחקנים היחידים שנתקלים בבעיות. הפועל כפר סבא מהלאומית, לה לא פחות מחמישה שחקנים בקורס, התקשתה מאוד לערוך אימונים לאורך התקופה האחרונה, ונראה שמי שנפגע בצורה הקשה ביותר הם שחקני הלאומית. אחד ההורים של הילדים, שביקש לא להחשף על מנת לא לפגוע בילדו, סיפר לוואלה! ספורט על הבעייתיות של הקורס בתקופה זו של השנה.

"אני מבין שלא ניסו לפגוע בילד בכוונה, אבל בפועל הסיטואציה שנוצרה היא שהוא לא נמצא עם הקבוצה בכלל בתקופה שבה הוא צריך להוכיח את עצמו", סיפר האב לוואלה! ספורט, "בקבוצה מבינים והבטיחו ללכת לקראתו, אבל בפועל על המגרש, הוא נמצא מאחור, ושחקנים אחרים תופסים את מקומו. מי שאישר את התוכנית, לא חשב על זה עד הסוף".

בשלטונות הצבא אמרו אמש כי במנהל הספורט ובאיגוד הכדורסל היו מודעים לתנאי התוכנית ומסרו בתגובה: "צה"ל עושה ככל הניתן על מנת לשמור על כשירות ספורטאים פעילים ומצטיינים תוך מימוש חוק שירות ביטחון חובה. החיילים נמצאים כעת בהכשרה המסמיכה אותם לתפקיד המורה חייל במערכת החינוך. לפי הפקודה בנושא, צה"ל לא מחויב לשחרר שחקנים שנמצאים בשלב הכשרה או טירונות למשחקים ותחרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully