וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שיחייך גם בג'ונגל: קלאודמיר חוזר לטדי עם בני סכנין

24.9.2018 / 10:00

הייסטר לא מעכל שבית"ר ויתרה עליו ("זו טעות קשה, הוא הראשון שהיה צריך להיות שם"), איינבינדר אומר ש"זה לא אותו דבר בלעדיו" והשחקנים מרגישים בחסרונו. השיחה בין קלינגר לשכטר, האכזבה והשחיקה. "קלאודיו" החליף מדים, אבל עדיין חולם על סיום קריירה בירושלים

עריכה: מתן חדד

מחזור הסיום של העונה שעברה. בית"ר ירושלים והפועל חיפה סיימו משחק לפרוטוקול בטדי ב-1:1, וביציאה מחדר ההלבשה של בית"ר חלף קלאודמיר בדרכו לחנייה על פני חדר ההלבשה של הפועל חיפה וניר קלינגר תפס אותו לשיחה. המאמן שאל את הברזילאי מה קורה איתו לקראת העונה הבאה, וכשהבין שהוא לא סגור בשום מקום הביע רצון לצרפו. קלאודמיר המשיך בדרכו וקלינגר נתקל באיתי שכטר. "מה אתה אומר, לקחת אותו?", שאל מאמן הפועל חיפה את החלוץ. שכטר ענה ללא היסוס: "לא לקחת, לחטוף. הלוואי עליי אחד כמוהו בכל קבוצה שאהיה בה. הוא גבר שבגברים, גם בחדר ההלבשה וגם על המגרש. הוא הברומטר של בית"ר בתקופה שאני כאן".

קלאודמיר לא מיהר לחתום בקבוצה אחרת בסיום העונה. הוא היה משוכנע שתסריט השנתיים הקודמות יחזור על עצמו ושאלי טביב יחתים אותו לעונה נוספת למרות הדיבורים שלא ימשיך. בבית"ר רמזו לו שיש התלבטות בשלב ראשון, אך מרגע סיום האופציה ב-15 ביוני, וכשבמועדון כלל לא דנו איתו בעניין, הבין הקשר שהקדנציה בת ארבע השנים הגיעה לסיומה. האם נעלב? קשה לומר. קלאודמיר הודה לטביב והסכים לומר אז רק: "ציפיתי שלפחות יזמינו אותי למועדון, יודיעו לי שלא ממשיכים וייפרדו ממני יפה, אבל זה הכדורגל".

ולמרות הכל, קלאודמיר עדיין האמין שיש סיכוי שיישאר, שיש פתח קטן. טביב אמנם הצהיר שהוא "זז הצידה", אך מאחורי הקלעים התחיל להחתים שחקנים והעביר לברזילאי מסר שאם הוא חוזר, הוא רוצה אותו. קלאודמיר המתין בשביל "החלום להישאר עוד שנה-שנתיים ולסיים את הקריירה בבית"ר". בזמן ההמתנה הוא פספס כמה הצעות אטרקטיביות. כשהתעורר ואמר כן להפועל חיפה, קלינגר כבר היה בבעיה עם מכסת הזרים וביקש זמן להחליט. הקשר בן ה-34 רצה לקבל חוזה מספק, וההצעה לשנתיים מבני סכנין סגרה את הסיפור. עכשיו הוא חוזר לטדי עם היריבה המרה.

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
בית"ר ירושלים מגבירה את המאבק בגזענות, תשחק עם "ואהבת לרעך כמוך" מול סכנין
משה חוגג: "במשחק נגד בני סכנין אשב עם בני בן ה-6 ביציע"

קלאודימיר פריירה שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
המתין כדי להגשים את החלום ולסיים את הקריירה בבית"ר, עד שלא נותרה ברירה. קלאודמיר/אדריאן הרבשטיין
"אני עד עכשיו לא מעכל שהוא לא חלק מבית"ר. מבחינתי הוא הראשון שצריך להיות שם וגם שחקנים שאני מדבר איתם אומרים את זה. עבורי הוא היה השחקן הכי חשוב בכל המובנים"

קלאודמיר עדיין מתאקלם בבני סכנין. הוא עבר לגור בכרמיאל עם חברתו הישראלית אורלי, אבל החיבור לצפון יצריך עוד קצת זמן. בכל הקשור לעתיד, הוא היה רוצה שתהיה לו את האפשרות להישאר כאן ולחיות בישראל. הוא התאהב במדינה ומרגיש בבית. הוא אפילו למד אנגלית ועברית עם השנים ומצליח לתקשר כמו שצריך.

מה שמיוחד בו הוא שלמרות התחושה שהוא מעבר לשיא מבחינה פיזית, כל שחקן ששיחק איתו בבית"ר ירושלים טוען שהיה חייב להישאר. איינבינדר יגיד ש"זה לא אותו דבר בלי קלאודיו", שחקנים כמו עידן ורד, אופיר קריאף, טל כחילה, יקוב סילבסטר ואנתוני וארן אומרים כל הזמן שהוא חסר. הם סבורים שמה שנתן לקבוצה זה תמהיל של איכויות בחדר ההלבשה ובמגרש. קשה למצוא מישהו שימלא את החלל הזה.

אז מה יש בו בקלאודמיר שגם בגיל 34 שחקנים מרגישים שהוא חסר? מרסל הייסטור, שעזב בקיץ את בית"ר וראה את הברזילאי כמודל עבורו להשתלבות של שחקן זר, מסביר: "אני עד עכשיו לא מעכל שהוא לא חלק מבית"ר. מבחינתי הוא הראשון שצריך להיות שם וגם שחקנים שאני מדבר איתם אומרים את זה. עבורי הוא היה השחקן הכי חשוב בכל המובנים. כשאתה רואה אותו בחדר ההלבשה אתה מתחיל לחייך, כשיש לך יום רע ואתה רואה אותו אתה שוכח הכול. הוא עושה לך מצב רוח. הוא זר, אבל מרגיש יותר ישראלי ובבית מכולם. לא פשוט לזרים, לא מעט סובלים מקשיים, אבל הוא יחייך גם בג'ונגל. הוא מעודד את הישראלים אפילו, אי אפשר לגרום לו להרגיש רע. מאוד הופתעתי לשמוע שהוא עזב, הייתי בטוח שכמו כל שנה בסוף ישאירו אותו והכול זה כסף. בית"ר עשתה טעות קשה כשוויתרה עליו. הוא עשה עונה מצוינת והוא מנהיג".

הייסטר מוסיף: "יש אנשים שנולדו להנהיג קבוצה, והם בודדים. קלאודיו אחד כזה. הוא כל הזמן בא לכדור כשיש לחץ. כשכולם חוששים ויש בלגן, הוא מרגיש כאילו הוא באימון, שום דבר לא משפיע עליו. אם שחקנים עושים טעות, הוא מחפה עליהם ורץ לעמדות שלהם. אתה יכול לבדוק כמה פעמים הוא הציל מאזור קו השער או סגר במקום מגן או בלם. זה קורה לפחות חמש פעמים במשחק".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים - בני סכנין: דן איינבינדר ערך אימון מלא ואמור לפתוח

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים קלאודמיר, מרסל הייסטר. ברני ארדוב
אם שחקנים טועים, הוא מחפה עליהם. מרסל הייסטר על המגרש עם קלאודמיר/ברני ארדוב
"הוא שחקן שמחבר קבוצה. גם כשלא ידע את השפה הוא היה דמות מרכזית בבית"ר. המנהיגות בקישור האחורי, קריאת המשחק"

בגיל 30 הגיע לישראל. מנחם קורצקי ואורי אוזן איתרו אותו בנסיונל הפורטוגלית ובנו סביבו את בית"ר שלהם. אוזן זוכר את השחקן שהגיע לפני ארבע שנים ומשווה לקלאודמיר של 2018: "הוא אמנם מבוגר, אבל הירידה שלו בסוף העונה שעברה הייתה כי שחקו אותו וזה למעשה שרף אותו. אין פה מערכת שיודעת איך להתנהג עם שחקנים בגיל מבוגר. אם בסכנין יחלקו לו נכון את הדקות ויידעו לא לשחוק אותו ולהשתמש בו נכון, הם ייהנו ממנו מאוד. אין כאן שחקנים עם איכויות כאלה וצריך להוסיף את המספרים מהמצבים הנייחים. צריך לדעת איך להתנהל איתו נכון בגיל הזה, אבל בכל הקשור לאיכויות הוא אחד הטובים שהגיעו לכאן".

לגבי ההשפעה על בית"ר מוסיף אוזן: "אני מסכים עם כל השחקנים שאומרים שהוא חסר, הם צודקים. הוא שחקן שמחבר קבוצה. גם כשלא ידע את השפה הוא היה דמות מרכזית בבית"ר. המנהיגות בקישור האחורי, קריאת המשחק. הוא שחקן מאוד אינטיליגנט, שחקן שמאזן את המשחק, מאוד דומיננטי בהנעת כדור. הוא בהחלט אחד הקשרים הכי טובים שהגיעו לישראל".

שחקן בית"ר ירושלים קלאודמיר מאוכזב. יוסי ציפקיס
נשחק לחלוטין בסיום העונה שעברה. קלאודמיר/יוסי ציפקיס

אז בית"ר עברה לעידן חדש, הגיע בעל בית במקום טביב והערב (שני, 21:00, ספורט 5) ייערך טקס פרידה מכובד מקלאודמיר ומהמאמן בני בן זקן. הברזילאי כבר הבהיר לחבריו כי לא יחגוג אם יבקיע נגד בית"ר והודה:"יהיה לי מאוד מוזר. ללכת לחדר ההלבשה של האורחים בטדי, לספסל של האורחים, לא לרוץ לקהל לפני המשחק - אלה דברים שהיו שגרת החיים שלי. אני בסופו של דבר מקצוען ואעשה הכול למען הקבוצה שלי, אבל יהיה לי מאוד מוזר לשחק נגד בית"ר. זו הקבוצה שהכי נקשרתי אליה בקריירה שלי".

הערב קלאודמיר יהיה היריב של בית"ר. עם נקודה אחת בלבד מתשע אפשריות, משחק טוב שלו ושל סכנין עשוי להכניס את בית"ר לסחרור אמיתי. איך ירגיש? נראה שבתוך תוכו הוא עדיין מאמין שיחזור לבית"ר - בינואר או בסוף העונה - כדי לסיים את הקריירה כמו שהיה רוצה. כשז'אורז'יניו חזר לארץ והגיע לבית וגן, הוא אמר: "למה אף אחד לא מחייך פה? צריך את קלאודיו". בית"ר החדשה תצטרך להתגבר עליו גם בחדר ההלבשה וגם במגרש.

קלאודמיר שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
כבר הבטיח שלא יחגוג אם יבקיע. קלאודמיר במדי סכנין/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully