וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ביקורת על ניהול המשחק של רוטן. מתקפה על זנטי: "חוצפן"

23.9.2018 / 7:26

מאמן מכבי חיפה מתעקש לא לשנות מערך ו"מגיב מאוחר לשינויים במשחק", אך לא יתפטר ובמועדון עדיין סבורים: השינוי יגיע. הקשר ספג אדום רביעי בפחות משנה וחצי וחטף: "מאבד את הראש לעתים קרובות". חשש מקריסה מול מכבי תל אביב ובאר שבע

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. "לחלאיילה מסכנין אין מאזן כזה"

בעבר כבר הרחבנו כאן על ההבדלים העצומים בין הכישרון של עמית זנטי לבין ההתנהלות שלו. זה לא רק האדום שספג בסיום בעונה שעברה מול הפועל רעננה אחרי ארבעה חודשים בהם לא שיחק, אלא משהו שהופך לתופעה של ממש: ארבעה אדומים מאז אפריל 2017. ארבעה. זה קרה ברגע חשוב עם קבוצת הנוער וגם מול אותה מכבי פתח תקוה - אז הקבוצות סיימו בתיקו. אחד משחקני מכבי חיפה כינה אותו אתמול "חוצפן. מלא כישרון, אבל חוצפן". ובצדק. במכבי חיפה, כמערכת, לא יוצאים בפומבי נגד זנטי מתחילת העונה, אבל הכתובת כבר כתובה על הקיר: כדי לחזור לתודעה מכבי חיפה תצטרך לתת לו להתאמץ לחזור לסגל. "אחרי שקיבל צהוב על התחזות, הוא היה צריך להיזהר. הוא ידע שהנושא של ההרחקות רגיש ולא חשב פעמיים לפני שנכנס לתאקל. בסוף גם הרחיקו אותו וגם הפסדנו", אמר אתמול גורם בחיפה ולא הסתיר: "אחרי מה שקרה בשנה שעברה, היו קולות שקראו לא להשאיר אותו. מה שהוא עשה זה יותר מדי. יותר מדי הרחקות שלא תמיד קשורות לכדורגל". אחד השחקנים הגיב בסיום בציניות כשערך השוואה מעניינת. "ארבעה אדומים? אפילו לחלאיילה מסכנין (שאגב, למרות התדמית, ספג מספר רב של צהובים אך לא ספג אדום בשתי העונות האחרונות) אין מאזן כזה. הוא רוצה להיות כוכב, אבל מאבד את הראש לעתים קרובות. רוטן היה צריך להוציא אותו אחרי הצהוב", הוא הוסיף.

חבל על זנטי, חבל על מכבי חיפה.

עוד בנושא

בדקה ה-90: קאניוק נתן למכבי פתח תקוה ניצחון 1:2 על מכבי חיפה המאכזבת
אוהדי מכבי חיפה שרקו בוז לשחקנים וקראו "תתפטר" למאמן. רוטן: "מבין את הקריאות"

עמית זנטי שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
איבד את הראש, ולא בפעם הראשונה. עמית זנטי/יוסי ציפקיס

2. מראות ישנים, תקוות חדשות

המראות מתקופת סטנוייביץ', מתקופת מולנסטיין, חזרו שוב אתמול. קריאות ה"תתפטר", קבלת השחקנים בשריקות בוז צורמות - את כל אלה מכבי חיפה ידעה ועברה בתקופות הקשות בהן היא מינתה מאמנים זרים לאחד התפקידים הלחוצים בכדורגל הישראלי. רוטן חטף אתמול ביקורת, ולא בגלל התוצאה אלא בשל "ההתעקשות להמשיך באותה שיטה והתגובה המאוחרת שלו לשינויים במשחק". למזלם של השחקנים, הפעם יעקב שחר צפה במשחק הזה מחו"ל ולא מהיציע.

לקהל, עושה רושם, כבר אין ציפיות. אתמול הוא דרש מרוטן "מלחמה" במהלך המשחק. לא כדורגל גדול, לא משהו סוחף, בעיקר מלחמה. הוא שרק בוז אחרי החילוף של וייסמן וקרא בשמו כשירד לספסל, הריע אחרי כל מהלך של שחקן בית ובדיעבד - נראה שאפילו היה מוכן להסתפק בתיקו. אבל בשורה התחתונה, את ההפסד אתמול הוא לא קיבל. רוטן, שנכנס בסיום לחדר ההלבשה וביקש מהם להרים את הראש לקראת המשחק ברביעי, התחייב שהוא יראה העונה כדורגל מהנה יותר, עם יותר שחקני בית. את ההבטחה השניה הוא קיים. בסיום הוא סיפר למקורביו שהוא כעס שהקבוצה לא גמרה את המשחק הזה מוקדם. אולי בגלל זה, אוהדים סיפרו כי בתוך הקהל הייתה מחלוקת האם להמשיך אם קריאות ה"תתפטר" כלפי ההולנדי משום ש"למכבי פתח תקוה לא הגיע". בסיום, השחקנים ביקשו לומר תודה וסליחה, אבל הקהל שכבר שבע מימי הסליחות, לא סלח גם להם ושלח אותם לחדר ההלבשה, לקבל עוד לחיצת יד מרוטן.

מצד שני, מי שחושב שרוטן, שסיפר בסיום כי הוא מבין את מחאת הקהל, יתפטר - טועה. בחיפה עדיין מדגישים ומתעקשים שהצוות ההולנדי הנוכחי, אותו צוות שבתחילת העונה התעקשו כי יפתח את העונה יחד למרות ידיעות סותרות בתקשורת הישראלית וההולנדית, יביא תוצאות. גם אם קשה להאמין, הם אומרים, הפעם זה יהיה אחרת. עם שחקני הבית ועם ההבטחה ששלושת הזרים החדשים ישנו משהו בקבוצה הזאת. למה שתאמינו להם? זה כבר סיפור אחר.

עוד באותו נושא

אוהדי מכבי חיפה שרקו בוז לשחקנים וקראו "תתפטר" למאמן. רוטן: "מבין את הקריאות"

לכתבה המלאה
פרד רוטן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא משהו שלא התרגלנו אליו בעבר. פרד רוטן/ברני ארדוב

3. ז'ורז' מאנג'ק, עם 50 אחוז יותר

יש גם נקודת אור. כמו מטה של קסם, ז'ורז' מאנג'ק הופך לשחקן הכי מסקרן במכבי חיפה בזכות מאזן השערים והתרומה ההתקפית המפתיעה שלו. ארבעה שערי ליגה הוא כבש בכל הקריירה עד שהגיע למכבי חיפה, בשבועיים האחרונים הוא שיפר את מאזנו בחמישים אחוז. מאנג'ק היה במחצית הראשונה בכל מקום במגרש - רץ, מתקל, סוחט צהוב מקאניוק, כמעט מבשל ויורד לאחור כשצריך. רוטן הוא זה שהחליט לשנות את התפקוד של שלומי אזולאי ולאפשר לקמרוני לצאת קדימה, אבל שתי שאלות מעניינות עולות מתוך היכולת הזאת: הראשונה, האם התפקוד של אזולאי-מאנג'ק יחזיק מעמד תקופה ארוכה לאור המספרים והיכולת המצוינת של אזולאי בעמדה קדמית יותר. השניה, האם סיידובה סומא הוא בינגו של אלאך, שיוכל ליצור שלישייה חדשה לגמרי בקישור. ימים יגידו.

ז'ורז' מאנג'ק שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
נקודה של אור בתוך ים של חושך. מאנג'ק/יוסי ציפקיס

4. ועכשיו: מכבי תל אביב והפועל באר שבע

גורמים במכבי פתח תקוה עימם שוחחנו בסיום אמרו אתמול כי "מאבוקה לא שחקן ענק, אבל הוא הכוח של מכבי חיפה. ברגע שרז מאיר נכנס, ידענו שננצח את המשחק". מעניין לשמוע את הזווית שבה אנשי פתח תקוה מסתכלים על הדברים, במיוחד אחרי הקדנציה של גיא בעונה שעברה. בניגוד לרוטן, שהודה במסיבת העיתונאים בסיום כי "לקח לנו יותר מדי זמן לזהות את סגנון המשחק של היריבה", אלישע לוי ערך שינויים: הכניס את תאי בריבו, הסיט את לידור כהן ובניון ופתח את המשחק. הניצחון הזה, מזכירים במלאבס, הגיע בלי עזרה ממנור סולומון, ועם שחקני בית כשרוניים לא פחות.

בעקבות ההפסד הזה, רוטן יערוך מספר שינויים בסגל לקראת המשחק ביום רביעי, מול מכבי תל אביב. רמי גרשון, רועי קהת ואופיר מזרחי (שספג רק השבוע ביקורת חריפה את התנהלותו) אינם פצועים וישבו ביציע מסיבות מקצועיות בלבד. חלקם יחזור לסגל במשחק הקרוב. במכבי חיפה מודעים ששני המשחקים הקרובים, מול שתי הטוענות העיקריות לכתר, עשויים להפוך את המצב לכדור שלג ורוצים להימנע ממנו. "מכבי תל אביב ובאר שבע טובות יותר, זה נכון", הודה אתמול אחד השחקנים. "אבל אסור לנו בשום פנים ואופן להפסיד בשני המשחקים האלה. כולם יודעים מה יקרה אם נפסיד בגמר ונחזור הביתה עם מאזן של ארבע נקודות מחמישה משחקים בליגה. לא לפתיחה כזאת ייחלנו". גם האוהדים.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully