וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בג'ודו: טל פליקר הפסיד לזנאטריה בקרב על הארד

21.9.2018 / 16:57

הישראלי נראה מצוין בסיבובים הראשונים אך נכנע ללסריקז'אנוב בחצי הגמר ואז לאוקראיני בקרב המכריע: "מאוכזב מהתוצאה הסופית". גפן פרימו הודחה ברבע הגמר, שמאילוב בסיבוב השלישי

ג'ודוקא ישראלי טל פליקר. ברני ארדוב
כמעט. טל פליקר/ברני ארדוב

אליפות העולם בג'ודו 2018 שמתקיימת בבאקו, הגיעה ליומה השני (שישי). אחרי שאתמול נועה מינצקר ושירה ראשוני לא הצליחו להגיע לשלבים הגבוהים במשקל עד 48 ק"ג אצל הנשים, טל פליקר נראה נהדר אך הפסיד בחצי הגמר, ואז גם בקרב על מדליית הארד. גפן פרימו הרשימה אך הפסידה ברבע הגמר, ברוך שמאילוב הודח בסיבוב השלישי.

טל פליקר (עד 66 ק"ג)

סיבוב שני - פליקר פגש את סרדור נורילאייב. האוזבקי שמדורג 39 בעולם הקשה מאוד על פליקר, אבל הישראלי הצליח לעשות ווזארי, לזכות בניקוד זהב ולעלות.

סיבוב שלישי - פליקר שוב ניצח בניקוד זהב, הפעם את אלוף אירופה, אדריאן גומבוץ. הסלובני שבדרך לתואר שלו בתל אביב מוקדם יותר השנה ניצח את פליקר, נראה טובה יותר לאורך כל הקרב, אבל לא הצליח להכריע אותו בתום ארבע דקות. פליקר הצליח לקבל ווזארי בתוספת הזמן וניצח בניקוד זהב.

שמינית הגמר - פליקר גבר על אוסניאל סוליס הקובני במה שהיה הקרב הכי קל שלו עד לשלב הזה. פליקר שלט בקרב וצבר ווזארי שלוש שניות לסיום.

רבע הגמר - פליקר גבר על דניאל קרגנין הברזילאי בניקוד זהב, אחרי קרב מתיש שארך 9:47 דקות. השניים התחרו זמן ארוך כשלחובתם שני עונשים, הברזילאי היה אקטיבי, אבל פליקר ניצל את היתרון הפיזי שלו ולבסוף צבר ניקוד זהב.

חצי הגמר - פליקר הפסיד לירלאן סריקז'אנוב הקזחי, שמוקדם יותר הדיח את ברוך שמאילוב. גם הקרב הזה הגיע לניקוד זהב והקזחי ביצע איפון ועלה לגמר.

הקרב על מדליית הארד - ממש כמו באליפות העולם הקודמת, גם הפעם פליקר פגש במעמד זה את גיאורגי זנאטריה האוקראיני. הישראלי ספג עונש ולאחר מכן ראה את יריבו מבצע ווזארי, 1:20 דקות לסיום הקרב. משם הישראלי לא הצליח לחזור, וזנאטריה חגג את הארד.

"אני שמח להיות במעמד הזה שהוא גדול ומכובד, מאוכזב מהתוצאה הסופית לסיים את היום בלי עמידה על הפודיום", אמר פליקר. מאמנו, אורן סמדג'ה, הוסיף: "טל פליקר שנה שנייה ברציפות בחצי גמר באליפות עולם. הוא ספורטאי מאוד יציב ואיכותי. יש סוג של פיספוס בקרב בחצי גמר ולמרות זאת טל נתן הופעה מכובדת מאוד. להיות בחמישייה בעולם והיציבות שלו מוכיחה שמדובר בספורטאי על לאיגוד הג'ודו. יש עוד כמה דברים שנצטרך לחדד לקראת המירוץ לאולימפיאדה. טל נתן את הכל, הוא ספורטאי שהולך על כל הקופה, לא מוותר לעצמו. הוא לוחם".

ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו. ברני ארדוב
הצליחה להרשים למרות שני ההפסדים. פרימו/ברני ארדוב

גפן פרימו (עד 52 ק"ג)

גפן פרימו

סיבוב שני - פרימו עלתה אוטומטית לסיבוב השני ורשמה בו ניצחון מרשים על מדליסטית הכסף מריו דה ז'ניירו, אודטה ג'ופרידה. האיטלקייה צברה ניקוד (ווזארי) 53 שניות לסיום, אבל זמן קצר לאחר מכן פרימו הצליחה לבצע איפון.

שמינית הגמר - פרימו פגשה את האמריקאית אנג'ליקה דלגאדו, צברה ניקוד (ווזארי) בפתיחת הקרב, ושמרה על היתרון עד סיומו.

רבע הגמר - בשלב הזה המתינה לפרימו אמנדין בושאר, המדורגת ראשונה בעולם. פרימו הייתה מאוד אגרסיבית, אבל דווקא הצרפתייה צברה ניקוד כ-50 שניות לסיום. פרימו תמשיך בבית הניחומים.

בית הניחומים - פרימו עלתה פחות נמרצת מאשר בסשן הבוקר והיריבה שלה, ג'סיקה פריירה, עשתה את העבודה. הברזילאית השיגה ווזארי מהיר (ווזארי נוסף בוטל לה) ושמרה על היתרון עד הסיום.

ברוך שמאילוב ג'ודוקא. מגד גוזני
הופתע בסיבוב השלישי. שמאילוב/מגד גוזני

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג)

סיבוב שני - שמאילוב עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם הוא גבר בקלות יחסית על דניאל ז'אן. הצרפתי בן ה-21 ספג שלושה עונשים בתוך פחות משלוש דקות ושמאילוב קיבל ניצחון טכני באיפון.

סיבוב שלישי - שמאילוב זכה להגרלה נוחה על הנייר ופגש את ירלאן סריקז'אנוב הקזחי (מדורג 36 בעולם, לעומת שמאילוב המדורג 4), אבל הפסיד אחרי שספג שני ווזארי מיריבו.

בטי טמלקובה (עד 52 ק"ג)

סיבוב ראשון - טמלקובה אכזבה והתאכזבה עם הפסד לרקה פופ ההונגריה. אחרי דקות שקולות, הקרב הגיע להכרעה בניקוד זהב וידה של פופ הייתה על העליונה

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
יתחרה ביום ראשון. מוקי/מגד גוזני

מה נשאר לישראלים באליפות העולם

עד 57 ק"ג, נשים (יום שבת)

תמנע לוי נלסון - עלתה אוטומטית לסיבוב השני, ממתינה ליריבה שתעלה מהסיבוב הראשון.

עד 73 ק"ג, גברים (יום שבת)

טוהר בוטבול - עלה אוטומטית לסיבוב השני, יפגוש את טומי מקיאס השבדי.

---

עד 63 ק"ג, נשים (יום ראשון)

גילי שריר - עלתה אוטומטית לסיבוב השני, תפגוש את אלישה גיילס האמריקאית.

עד 81 ק"ג, גברים (יום ראשון)

שגיא מוקי - עלה אוטומטית לסיבוב השני, יפגוש את אטילה אונגבארי ההונגרי.

---

עד 90 ק"ג, גברים (יום שני)

לי קוכמן - יפגוש בסיבוב הראשון את פיוטר קוצ'רה הפולני.

---

עד 100 ק"ג, גברים (יום שלישי)

פיטר פלצ'יק - עלה אוטומטית לסיבוב השני, ממתין ליריב שיעלה מהסיבוב הראשון.

---

מעל 100 ק"ג, גברים (יום רביעי)

אורי ששון - עלה אוטומטית לסיבוב השני, יפגוש את מינג'ונג קים הקוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully