וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל פלפס: "ספורטאים שפורשים לא מקבלים הרבה סיוע נפשי"

השחיין האגדי, שסבל בעבר מדיכאון ושקל לשים קץ לחייו, היה רוצה לראות שיפור בכל הנוגע לטיפול בבעיות נפשיות אצל ספורטאים שפורשים: "זה כאילו מזיזים אותנו לטובת הספורטאים החדשים"

השחיין האמריקאי מייקל פלפס. AP
דרוש שינוי. פלפס/AP

לאחרונה גברה המודעות בכל הנוגע לבעיות נפשיות של ספורטאים, אולם התמיכה שגופי הספורט השונים מעניקים למתחרים עדיין לא אידיאלית. בינואר האחרון חשף מייקל פלפס ששקל לשים קץ לחייו כשהדיכאון ממנו סבל נראה בלתי ניתן לשליטה, ובעוד השחיין האגדי הצליח לצאת מהתקופה הקשה, אחרים לא היו כל כך ברי מזל - בעיקר אחרי הפרישה, והחלל הגדול שנוצר עם תום קריירה מקצוענית.

"אני לא חושב שיש הרבה סיוע כשספורטאים פורשים", אמר האמריקאי. "כשאנחנו מסיימים קריירה זה כאילו מזיזים אותנו לצד הדרך כדי שמישהו אחר יתחיל". פלפס, שהשתמש בין היתר בסמים ובאלכוהול כדי להתמודד עם מצבו, סיפר שבקושי הצליח לעזוב את חדר השינה שלו כשסבל מדיכאון ב-2012.

כעת, עם הנהגה חדשה בראש הוועד האולימפי האמריקאי, הוא מקווה לראות שינוי: "אני נלהב לראות צעדים בכיוון הנכון, על המגרשים ומחוצה להם. כמישהו שהיה בנבחרת במשך 15 שנה, אני מקווה שהספורטאים יזכו לחוויה טובה יותר משלי".

על פי סקר שערכו ב-BBC לפני מספר חודשים, למעלה ממחצית הספורטאים הביעו חשש בנוגע למצבם הנפשי. רבים מהם העידו כי חשו מעין איבוד זהות עם תום הקריירה. בחודש מרץ האחרון, הכריזו בבריטניה על תכנית שאמורה לקדם בריאות נפשית בספורט, ושתאלץ את כל הספורטאים להיות במעקב של אנשי מקצוע.

עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully